IDC: České organizace patří mezi nejoptimističtější ve střední a východní Evropě ohledně dalšího vývoje

Podle analýzy IDC společnosti mezi devíti zeměmi střední a východní Evropy jich 85 % očekává v následujících dvanácti měsících pozitivní obchodní vývoj.

IDC: České organizace patří mezi nejoptimističtější ve střední a východní Evropě ohledně dalšího vývoje



IDC: České organizace patří mezi nejoptimističtější ohledně dalšího vývoje ve střední a východní Evropě Průzkum IDC Buyers‘ Pulse, který se zaměřuje na celkový podnikatelský sentiment a investice do informačních a telekomunikačních technologií, ukazuje, že velké organizace s více než 500 zaměstnanci jsou výrazně optimističtější ohledně dalšího vývoje než střední a menší firmy, přičemž 38 % z nich očekává vynikající obchodní vyhlídky.

Sentiment napříč regionem je obecně co se optimismu týče opatrný,“ uvedl Zoltan Komaromi, manažer výzkumného projektu. „Česká republika, Chorvatsko, Rusko a Ukrajina patří mezi země, kde jsou organizace nejoptimističtější ohledně dalšího vývoje. Nepřekvapivě pak řecké společnosti jsou ve střední a východní Evropě nejpesimističtější s odstupem následovány maďarskými organizacemi.

I přes pokračující ekonomickou nejistotu plánuje 26 % organizaci zvýšení svých ICT rozpočtů, 48 % pak nechystá žádnou změnu. Tato očekávání v ICT výdajích v následujícím roce se v regionu CEE promítnou do mírného nárůstu ICT výdajů. Pravděpodobně se však bude jednat o nárůst pod 3 %.

Náklady již nejsou u IT investic hlavním parametrem

Hlavními dvěma IT prioritami organizací jsou podle Komaromiho zlepšování zákaznických služeb a podpora rozvoje produktů a služeb.

Průzkum dále ukazuje, že náklady již nejsou pro podniky hlavním faktorem při IT investicích. Mezi hlavní parametry při rozhodování decision makerů o IT podpoře podnikových procesů se zařadily bezpečnost, spolehlivost a dostupnost.

Ačkoliv čím větší je organizace, tím menší důraz klade na bezpečnost, jelikož větší subjekty mívají obecně lépe zabezpečení IT procesy a systémy.

Bezpečnost patří mezi klíčové oblasti zájmu napříč téměř všemi vertikálami, přičemž spolehlivost a dostupnost jsou důležité především pro obchodní služby a finanční odvětví,“ říká Zoltan Komaromi.

Studie se zúčastnilo 1 660 veřejných i soukromých organizací ze střední a východní Evropy, které byly dotazovány v létě roku 2011.

Zdroj: IDG News Service








Úvodní foto: Foto: © Tomislav - Fotolia.com

Komentáře