Partneři IBM se minulý čtvrtek sešli v centrále společnosti, aby převzali ocenění za své obchodní úspěchy v roce 2009. Setkání odstartovalo v prostorách IBM Innovation Center, které nabízí technologické zázemí pro školení a aktivity obchodních partnerů za využití technologií a služeb IBM. V loňském roce centrem prošlo téměř tisíc zákazníků a uspořádalo se zde téměř 150 školení.
Vladek Šlezingr, nový generální ředitel IBM (viz zprávu na ChannelWorldu), partnery přivítal a seznámil je s aktuálními výsledky společnosti. V partnerském prodeji se v roce 2009 nejvíce dařilo systémům Power, naopak stagnací prošly servery System x a storage zařízení. Úspěch slavila softwarová divize, která zaznamenala nárůst partnerského prodeje nových licencí. Vůbec jednoho z nejlepších výsledků v regionu dosáhla česká IBM spolu s partnery v oblasti nových mainanace smluv.
Generální ředitel dále zmínil příchod očekávaných produktů Power 7, nebo uvolnění produktu System x iDataPlex do partnerského prodeje. Vyzdvihl také nové entry level produkty v oblasti úložných zařízení, které mají nabídnout skvělý poměr cena/výkon.
Na závěr Vladek Šlezingr připomněl změny v partnerském programu softwarové divize IBM, které proběhly v prvním čtvrtletí letošního roku. Další změny probíhají také v rámci partnerského programu Partnerworld, jenž nově nabídne vyšší odměny za dosažené certifikace a zavedení zákaznických referencí. Úprav dozná i program Know your IBM pro koncové zákazníky. Se změnami platnými pro partnery vás na ChannelWorldu podrobněji seznámíme v příštích týdnech.
Účastníkům setkání se dále představila Lucia Belková, nová ředitelka softwarové skupiny v IBM. Partnery potěšila především informací, že výrobce ukončí softwarové audity u zákazníků a skupina Software services bude do budoucna oslovovat zákazníky jen na žádost partnerů.
Představení novinek zakončil ředitel divize systémů a technologií Petr Havlík. Ten opět připomněl systémy Power 7 a jejich konkurenceschopnost na současném trhu. Partnery také upozornil, že nabídku zákazníkům mají připravovat na základě TCO (Total cost of ownership), nikoliv na základě ceny samotného produktu.
Kdo získal ocenění?
Ocenění „IBM obchodní partner roku 2009“ následně přebraly nejúspěšnější společnosti v oblasti prodeje produktů, služeb a řešení IBM v kategoriích Hardware, Software a Skokan roku.
Ocenění IBM obchodní partner roku 2009
IBM Hardware:
AutoCont CZ
Comparex CZ
Datasys
GC System
ITS akciová společnost
Notes CS
Síť
Storyflex
T-Systems Czech Republic
IBM Software:
AG Com
AutoCont CZ
Cleverlance Enterprise Solutions AS
Datasys
d-Prog
GC System
Komix
Notes CS
Vums Legend
Skokan roku:
TranSoft
Redakce ChannelWorldu všem oceněným gratuluje!
Pro více informací o partnerském programu výrobce můžete zamířit na partnerské stránky IBM. Více informací o konceptu IBM Innovation Center naleznete na stránkách inovačního centra.
Zdroj: ChannelWorld, IBM