Gemius: Návštěvnost tuzemského internetu v únoru klesla

Nejnovější výsledky měření návštěvnosti webových stránek NetMonitor ukazují na sezónní výkyvy a souvislost s délkou měsíce.

Gemius: Návštěvnost tuzemského internetu v únoru klesla



Nejnovější výsledky měření návštěvnosti webových stránek NetMonitor ukazují na sezónní výkyvy a souvislost s délkou měsíceV únoru letošního roku navštívilo tuzemské weby zapojené do projektu NetMonitor 6,17 milionu českých uživatelů, a ve srovnání s lednem tak jejich počet klesl o více jak 45 tisíc.

Rovněž se snížil také počet zobrazených stránek a celkově v únoru uživatelé zobrazili 7,9 miliardy webových stránek.

Zároveň uživatelé na stránkách trávili méně času, nepatrně více jak 22 a půl hodiny, což je ve srovnání s lednem o hodinu a dvacet minut méně.

Na poklesu návštěvnosti se do určité míry podepsal také menší počet dní v únoru.

Gemius ve zprávě dále uvádí, že v české on-line populaci mají o něco vyšší zastoupení muži než ženy (52,1% mužů a 47,9% žen), což je dlouhodobý stav.


Návštěvnost webových stránek zapojených do projektu NetMonitor

Ukazatel

leden 2011

únor 2012

Změna

Absolutní

Relativní

Reální uživatelé z ČR

6 214 329

6 168 882

- 45 447

- 0,73%

Počet zobrazených stránek z ČR

8 542 085 950

7 948 661 732

- 593 424 218

- 6,95%

Průměrně strávený čas (ATS)

23:51:02

22:31:25

- 1:20:23

- 5,62%

Zdroj: NetMonitor – SPIR – Mediaresearch & Gemius, leden 2012 a únor 2012


Nejnavštěvovanější kategorie webů

V únoru 2012 zaznamenaly pokles počtu reálných uživatelů také téměř všechny měřené kategorie. Nárůst ve srovnání s lednem zaznamenala pouze kategorie společenské magazíny (3 %) a zájmové servery, hobby (0,12 %). Nejvyšší propad naopak postihl portály o cestování, mužské magazíny o životním stylu a IT servery.

Mezi nejnavštěvovanější kategorie webů patřily v únoru 2012 nadále „Home page rozcestníků“ (5,97 milionu uživatelů), „Databáze a katalogy“ (5,39 milionu uživatelů), „Komunikační služby“ (4,83 milionu uživatelů), „Zpravodajství“ (4,54 milionu) a „TV a rádia“ (4,02 milionu).

Zdroj: Gemius









Úvodní foto: © ioannis kounadeas - Fotolia.com

Komentáře