V letošním roce se podle analytické společnosti Gartner prodá koncovým uživatelům 19,5 milionu mediálních tabletů a nejprodávanějším z nich bude právě iPad. Zájem a tablety se bude zvyšovat a již v příštím roce se podle odhadu analytiků prodeje zvednou na 54,8 milionu kusů a do roku 2014 vzrostou na 208 milionů kusů.
S postupným rozšiřováním iPadu se tablet postupně začne objevovat v průmyslu a odvětvích zahrnujících například spotřebitelské aplikace, vydavatelství, architektonické a realitní kanceláře nebo finanční sektor. Potenciál využití má také v zdravotnickém sektoru. Bariérou je však zatím nutnost použití dezinfekce či ochranného pouzdra.
iPad dříve nežli později
Analytici prozatím firmám doporučují poskytnout podporu iPadu pro omezený počet klíčových uživatelů a připravit rozpočtový plán s širokou podporou tohoto zařízení na příští rok. Některá IT oddělení budou tvrdit, že používají pouze Windows a Apple OS nepodporují. Firmy musí zvážit na kolik může zavedení iPadu snížit či zvýšit jejich produktivitu a do jaké míry jim podpora tabletů zlepší nábor a udržení zaměstnanců.
Gartner dále upozorňuje, že včasné rozhodnutí o podpoře iPadu bude levnější nyní, než později, kdy se z něj stane masová záležitost, a náklady na zavedení vzrostou.
Zdroj: Gartner