Den dopravy zdarma přinesl tržby a snížil marže

Internetovým obchodům, které se zapojily do tzv. Dne dopravy zdarma organizovaného portálem Heureka, akce přinesla třikrát více objednávek za 13,5 milionu korun. Narostly s ní však i náklady.

Den dopravy zdarma přinesl tržby a snížil marže



Den dopravy zdarma přinesl tržby a snížil maržePočet objednávek v e-shopech zapojených do akce se zvýšil oproti stejnému období minulého týdne o 191 %, uvádí Heureka. V zapojených obchodech lidé utratili 135,5 milionu korun.

Celkem se zapojilo 583 českých e-shopů. Zákazníci během období slevy dopravného učinili téměř třikrát více objednávek než ve stejném období minulý týden. E-shopy tak zákazníkům „ušetřily“ dopravné za více než 5,5 milionu korun.

Průměrná hodnota jedné objednávky činila 1 555 Kč. Pětinu objednávek lidé uskutečnili v elektronice. Celkem za 24 hodin, kdy akce trvala, lidé uskutečnili v zapojených e-shopech 87 300 objednávek.

Doprava zdarma jako dvojsečná zbraň

Den dopravy zdarma se inspiroval v americkém projektu Freeshippingday.com. Akce obchodníkům přináší dvojí efekt.

V době akce se prodejcům může několikanásobně zvýšit obrat a zároveň mohou získat nové zákazníky, kteří chtějí akce využít. Na druhou stranu se díky propagaci může projevit efekt odkladu nákupů na daný den (zákazník si počká na slevu), což resellerovi brzdí příjmy v předcházejících dnech.

Samostatnou otázkou je ziskovost. Pokud započítáváte část dopravy do své marže, je potřeba spočítat, jak velkého obratu musíte dosáhnout, abyste i s nižšími příjmy respektive vyššími náklady na dopravném dosáhli minimálně stejného zisku jako v případě bez zapojení do akce.


Infografika: Výsledek Dne dopravy zdarma

Infografika: Výsledek Dne dopravy zdarma
Zdroj: Heureka.cz


Zdroj: Heureka.cz, ChannelWorld








Úvodní foto: © filograph - Fotolia.com

Komentáře