Dell oznámil výsledky za třetí čtvrtletí, čistý zisk rostl o 144 %

Výrobce počítačů Dell oznámil výsledky za třetí čtvrtletí fiskálního roku 2011. Jak se Dellu dařilo a které produkty se prodávaly nejlépe?



Největší podíl na obratu má firemní sektor, kde obrat meziročně rostl o 24 % na 12,4 miliard dolarůTřetí čtvrtletí fiskálního roku 2011 skončilo pro Dell 29. října a výrobce dosáhl čistého zisku 822 milionů dolarů. Oproti stejnému období v loňském roce, kdy čistý zisk činil 337 milionů dolarů, si Dell polepšil o výrazných 144 %. Zisk na akcii vyrostl na 0,42 dolarů a výrazně předčil původní odhady. Obrat rostl meziročně o 19 % a zastavil se na hodnotě 15,4 miliard dolarů.

Největší podíl na obratu má firemní sektor, kde obrat meziročně rostl o 24 % na 12,4 miliard dolarů. Významnou část z této hodnoty, 4,3 miliardy, utržil Dell v segmentu velkých společnosti. V segmentu SMB (malé a střední firmy) si výrobce polepšil o 24 % na celkových 3,7 miliard dolarů.

Úspěch ve firemním sektoru

Zásluhu na výsledcích ve firemním sektoru má podle  Briana Gladdena, finančního ředitele Dellu, na svědomí silná poptávka po serverech, které si na obratu polepšily o 16 %. Výsledky prý také ovlivnil globální trend obměny zastarávajících počítačů ve firmách. Podle Dellu se tento aspekt projeví i ve čtvrtém čtvrtletí, neboť firmy budou pokračovat přechodu na nejnovější operační systém Windows 7, který je často spojen s nákupen nových zařízení.

Minimální úspěch zaznamenal výrobce v consumer segmentu, ve kterém dosáhl obratu o hodnotě 3 miliardy a vůči loňskému roku rostl jen o 4 %. Poptávka po produktech z tohoto segmentu je podle CEO firmy Michaela Della velmi nejistá, nicméně je velmi pravděpodobné, že v posledním čtvrtletí poroste.

Tržby tvoří desktopy a servery

Z produktového portfolia výrobce se nejlépe dařilo desktopům. Ty si polepšily na obratu o 21 % a na prodejích o 13 %. Podobně na tom byly servery, jejichž obrat rostl o 20 % a prodané jednotky o 4 %. Významné zvýšení obratu přišlo pro Dell z rozvojových zemí schovaných pod zkratkou BRIC (Brazílie, Rusko, Indie a Čína). Obrat tohoto regionu rostl v třetím kvartále o 30 % a na celkových výsledcích firmy se podílel 13 %.

Zdroj: arnnet.com.au







Komentáře