Thierry Bitout, eD' system Czech: Záleží na přidané hodnotě a podpoře partnerů

Jak se generálnímu řediteli společnosti eD‘ system Czech podařilo nastavit nový směr a strategii, která pomohla k zisku ocenění Broadline distributora roku 2014? Co dělá pro to, aby nabídl unikátní podporu a udržel firmu v čele distribučního trhu? Slovo inovace prostupuje dalšími plány. Jak se to dotkne partnerů?

Thierry Bitout, eD' system Czech: Záleží na přidané hodnotě a podpoře partnerů



Jméno: Thierry Bitout
Pozice: generální ředitel eD‘ system Czech
Kariéra: Během své kariéry vedl mezinárodní výrobní a obchodní společnosti v mnoha zemích. Jako CEO působil například ve společnosti Alltub Group, která se zaměřuje na výrobu hliníkových obalů a vlastní závody po celém světě.


Letos jste přišli s velmi neotřelým nápadem, když jste resellerům za vítězství v ChannelWorld Awards slíbili tanec managementu, což jste do slova splnili a ukázali na videu. Jak probíhalo natáčení?

Nápad původně zazněl jako vtip při diskuzi o tématu kampaně na podporu hlasování v anketě. Až následně jsme se rozhodli, že pokud vyhrajeme, půjdeme do toho. Natáčení probíhalo v Praze i Ostravě a trvalo dva dny.

Z natáčení tanečního videa eD' system CzechHodně toho, co ve videu vidíte, nebylo připravené, ale vzniklo spontánně. Překvapily nás ochota a invence našich zaměstnanců a velmi pozitivní atmosféra při natáčení. Ukazuje to na dobrou náladu ve společnosti a to, jak se naši lidé dokážou nadchnout pro společnou věc.

Podařilo se vám také získat ocenění nejlepší distributor HP PPS v CEE, ČR a největší distributor Canonu v ČR a SR. V čem jste v těchto značkách proti konkurenci silní?

Ocenění od HP jsme získali v ČR již popatnácté v řadě, poprvé však pro celý region střední a východní Evropy. S oběma značkami máme dlouhodobé zkušenosti a za ty roky již spolupracujeme s velmi širokým počtem partnerů. V porovnání s konkurencí nejsme dobří jen ve vybraných segmentech, ale daří se nám ve všech.

Všichni velcí distributoři tvrdí, že v prvním pololetí rostou. Jak hodnotíte poslední kvartály za eD‘ system?

eD‘ system Czech dosáhl v prvním a doposud i ve druhém čtvrtletí dvouciferného růstu. První čtvrtletí bylo tradičně silnější.  Od posledního kvartálu loňského roku udržujeme stabilní růst, a to jak z pohledu výnosů, tak podílu na trhu, a tento trend očekávám i v následujících měsících.

Někteří výrobci a distributoři říkají, že růst podpořily levné Windows 8 with Bing, ale nyní po jejich ukončení přijde útlum. Jak to vidíte vy?

Windows 8 with Bing považuji jen za jeden z řady faktorů, které ovlivňují prodeje. Jejich podíl na růstu našeho obratu byl relativně malý. Náš růst byl podpořen pozitivním vývojem v jiných komoditách, proto nepociťujeme dopad ukončení prodeje a udržujeme stále růstovou tendenci.

Loni jste začali zavádět různé změny v podpoře, jak se to odrazilo v počtu a struktuře vašich zákazníků?

Thierry Bitout, eD' system CzechV posledních letech zaznamenalo IT odvětví výrazné změny především v oblasti růstu podílu e-tailu, což mělo za následek, že klasické distribuční společnosti ztrácely své tradiční resellery.  Zavedli jsme proto od loňského roku nový model prodeje. Od srpna nám počet resellerů neustále roste a na konci března jsme měli meziročně o 10 % více zákazníků. Pracujeme na tom, abychom podporovali všechny kanály – od malých klientů až po systémové integrátory. Naším cílem je zvyšovat jejich zákaznickou spokojenost a přinášet jim přidanou hodnotu.

eD‘ system letos oznámil rozšíření portfolia o velké množství značek. Které kontrakty považujete za nejdůležitější?

Za posledních deset měsíců jsme zařadili téměř padesát nových značek z velmi odlišných oblastí. Jde o velmi inovativní produkty. Patří sem například drony, nositelná elektronika, zařízení chytré domácnosti, ale i tradiční zboží, jako jsou tiskárny a počítače.  Z nových značek uvedených do našeho portfolia jsou to Nvidia Shield, Brother, Xerox, Microsoft Hardware a celé portfolio MSI včetně notebooků. Ve spolupráci s těmito značkami vidíme největší potenciál.

Jak široké je aktuálně vaše portfolio a jak jste na tom se skladovou dostupností?

V současnosti máme zalistováno 75 tisíc produktů a kolem 20 tisíc jich držíme skladem. Meziročně jsme zvýšili skladovou dostupnost našich produktů, abychom podpořili prodeje. 

Sdílíte se slovenským eD‘ systemem sklady?

Ano, jelikož máme sklady v obou zemích, pomáháme si. Máme také virtuální sklad, ve kterém vidíme skladovou dostupnost v obou zemích. To nám umožňuje maximalizovat výhody od obou společností.

Jaké nové produktové oblasti ještě můžeme od eD‘ systemu čekat a kde se chystáte posilovat?

Sázíme na inovace, které nám pomohou zvýšit podíl na trhu a obnovit naši pozici lídra. Jedním z našich pilířů růstu je proto produktová strategie a přinášení nových, inovativních produktů. Oblast IT technologií je velmi dynamická a my vidíme příležitost v nastupujícím trendu tzv. connected devices, které se budou prolínat všude. Z toho důvodu budeme kromě práce se standardními komoditami pracovat právě s nositelnou elektronikou a připojenými zařízeními.

Na eD Expo se vám podařilo přilákat rekordní počet účastníků. K vidění byla řada zajímavých věcí. Co dalšího mohou partneři čekat?

Výstavní sál eD Expo 2015Byla to velmi zdařilá akce, pozitivně hodnocená jak vystavovateli, tak zákazníky. Na setkání vystavovalo 66 výrobců a během dne a večera jsme zaznamenali přes 830 účastníků. Snažíme se stále zvyšovat laťku, o čemž se budete moci přesvědčit 19. 10. na eD Worldu v hotelu Clarion v Praze. Zatím však nemohu více prozradit, protože na přípravě konceptu stále pracujeme.

Kromě logistické podpory je jednou z rolí distributorů financování. Co umožňujete v této oblasti?

Máme velmi dobrou kreditní politiku směrem k našim zákazníkům. Stále však pracujeme na nových iniciativách vedoucích ke zlepšení zákaznické spokojenosti a k podpoře partnerů v jejich podnikání. Spustili jsme například novou službu financování projektů pod názvem eD Financing, které resellerům výrazně zjednoduší přístup k financování za zajímavých podmínek. Na našem B2B portálu edshop.cz je k dispozici on-line kalkulátor, který mohou využít všichni přihlášení partneři. Stačí vložit částku, druh financování a délku kontraktu a uvidíte základní podmínky. Následně se vás ujme poradce, který s vámi projekt financování dokončí.

Letos jste dovršili migraci na nový eD Shop. Co dalšího chystáte v on-line podpoře?

Nyní vylepšujeme výkonnost eD Shopu využitím on-line marketingu. Spolupracujeme proto s několika společnostmi. Nové funkcionality by se měly objevit v dalších měsících a věříme, že přineseme na trh zase něco unikátního.

Když jsme spolu mluvili loni, zmiňoval jste jako jednu ze strategických oblastí export. Daří se vám zde růst?

Naší strategií je stát se lídrem na českém trhu a expandovat do dalších teritorií, a proto podnikáme kroky k podpoře tohoto růstu. Aktuálně prodáváme do více než 15 států a podařilo se nám meziročně zdvojnásobit obrat. V některých případech jsou zde samozřejmě omezení, která možnosti zahraniční expanze omezují. Aktuálně pracujeme na nových distribučních smlouvách v dalších zemích.

V úvodu jste zmiňoval nadšení svého týmu. Jedněmi z vašich priorit po nástupu byly podpora vzdělávání zaměstnanců a rozšiřování týmu. Jak jste za poslední rok postoupili?

Lidé jsou nejhodnotnějším aktivem eD‘ systemu. V loňském roce jsme spustili program eD Academy pro školení interních zaměstnanců a ve spolupráci s univerzitami také program eD Student. V současnosti u nás pracuje šest eD Studentů a chystáme se přijmout další studující kolegy do marketingu, produktového managementu a prodejního oddělení. Pracujeme také na kariérních plánech, talent managementu a průběžně chystáme další iniciativy.

Podnikli jsme také několik kroků pro zefektivnění komunikace a spolupráce uvnitř společnosti. Všechny naše pobočky jsou nově vybaveny videokonferenčním řešením. Hodláme je využívat pro produktová a obchodní školení na dálku.

Jaký směr máte stanoven pro další rok?

Naším cílem je systematické zvyšování výkonnosti celé společnosti prostřednictvím rozmanitých aktivit směrem k zákazníkům, dodavatelům i zaměstnancům. Obecně mě pohled do budoucnosti naplňuje velkým optimismem.

Zdroj: ChannelWorld

Vyšlo v ChannelWorld 3/2015










Úvodní foto: eD' system Czech

Komentáře