Pavel Suchan, Dell: DreamTeam je hra, kterou se odreagujete od starostí každodenního byznysu

O tom, že motivační soutěž pro partnery musí být hlavně zábavná a odměňovat resellery na všech úrovních, jsme mluvili s Pavlem Suchanem.

Pavel Suchan, Dell: DreamTeam je hra, kterou se odreagujete od starostí každodenního byznysu



V jakém termínu běží současná sezóna motivační soutěže DreamTeam a jaké odměny nabídne partnerům tentokrát?

Aktuální sezóna odstartovala začátkem února a končí závěrem července. Každý půlrok je tematicky laděný. V zimě nejlepší partnery již tradičně zveme na hory, v létě jezdíme např. na jachty, na formule 1 a letos se s nimi chystáme do Barcelony. V září vezmeme vítěze DreamTeamu na zápas a prohlídku Nou Campu na prodloužený víkend. Vždycky vybíráme něco, co by aktivní partnery motivovalo a zároveň by si to sami jen tak nezaplatili.

Kolik partnerů se do Barcelony letos podívá?

Po každé sezóně je odměněn stejný počet lidí, protože je počítání bodů nadále stejné jako v kanadském bodování. Vždy hledáme tři nejlepší „střelce“, což jsou nejlepší prodejci v enterprise portfoliu (prodejem enterprise produktů dávají partneři góly). Pak hledáme nejlepší „nahrávače“, což jsou reselleři notebooků a desktopů (asistence za prodeje klientů) a dále tři nejlepší v celkovém kanadském bodování za prodeje všech produktů Dell.

Je bodování spravedlivé i z pohledu menších partnerů?

Podle nás ano, pokud se partner dostane například mezi nejlepší střelce, již nemůže vyhrát odměnu jako nejlepší v kanadském bodování. Takže pokud jste například pátí v asistencích, ale hráči na pozici před vámi mají zároveň dobrou pozici v gólech (resp. prodejích enterprise produktů), tak díky tomu přeskočíte jako nahrávač na výherní pozice. Nedávno jsem mluvil s partnerem, který mi nadšeně sděloval, že zrovna prodal 200 notebooků, je druhý v asistencích a už si „brousí zuby“ do Barcelony.

A co partneři, kteří zatím nedokážou prodat vetší objemy?

Vždy je navíc odměněn jeden partner, který na konci sezóny jako první správně odpoví ve vědomostním kvízu zaměřeném jak na Dell, tak například na hokej. Kvízu se může zúčastnit každý partner, který do DreamTeamu zadá alespoň jednu zakázku. Pro zajímavost v minulé sezóně prvního a druhého respondenta dělily od výhry jen dvě sekundy.

Stalo se již v některé sezóně, že by se mezi nejlepší hráče DreamTeamu vyhoupl i menší partner, pokud nepočítáme kvíz?

Vždycky se minimálně v klientech, ale i serverech, objeví hráč, kterému se povede obchod a dostane se mezi top hráče. Záleží prostě na resellerech, jestli mají chuť hrát. Když se podívám do reportů distributorů, vidím, že je tam řada prodejců, kteří by se při zapojení mohli dostat na výherní pozice.

Jak je zajištěno, že za mě nepojede například nadřízený a má snaha nebude ohodnocena?

Každý uvnitř partnerské firmy hraje sám za sebe. Z jedné firmy tak může vyhrát více lidí.

DreamTeam má inspiraci v hokeji, což není bezduchá hra. Projevuje se taktika i u této motivační soutěže?

Určitě. Někteří partneři nechtějí odhalovat všechny své service tagy (značení produktu pro nahlášení zakázky, pozn. red.) okamžitě, ale vyčkávají do poslední chvilky, kdy je zaregistrují, aby přeskočili ostatní a vyhráli.

Co když se mi jako partnerovi nechce do soutěže zapojovat, protože nevěřím, že se dostanu mezi nejlepší?

I když zrovna v dané sezóně nevyhrajete, tak vám body nepropadají. Převádíme je na puky, které můžete vyměňovat za věcné odměny ve speciálním e-shopu na portálu DreamTeamu. E-shop jsme spustili loni na podzim a od té doby se neustále rozrůstá a vylepšuje. Pokud partneři mají nějaké návrhy na zlepšení nebo zařazení nových odměn, určitě by nám měli dát vědět. Chceme jim nabídnout to, o co mají skutečně zájem. Pokud je například oslovila některá z našich úspěšných promo akcí a dají nám vědět, přidáme pak bundlované zboží také na e-shop. Spousta tipů tak přišla i od produktových manažerů v distribuci. Myslím si, že žádná jiná motivační soutěž není natolik otevřená novým nápadům.

Existují i nějaké „nevěcné“ možnosti čerpání bodů?

Ano, partneři mohou nasbíranými body (puky) „zaplatit“ účast na konferencích – teď třeba chystáme Enterprise Forum ve Frankfurtu. Může se stát, že v určitý okamžik firma nemá volné prostředky na to, aby zaměstnanci zaplatila účast a pobyt na zahraniční konferenci, i když pro něj může být přínosná. Argument přitom může být snadný – prodávám řešení Dell, a ten mě za to vezme na fórum, kde načerpám další zkušenosti.

Můžete dát nějaký tip, na co partneři mohou v e-shopu narazit?

Naleznete zde například produkty Dell, elektroniku, PC hry, oblečení, předplatné časopisů, kupóny či kvalitní alkohol. Jeden z partnerů třeba za body koupil do firmy motorové koloběžky a velice si to pochvaloval. DreamTeam prostě má být zábavný a věřím, že stojí za to jednou za půlroku sednout, nahlásit na portálu prodeje produktů Dell a pak za body při nejmenším koupit něco kolegům do firmy. Chápeme, že každá promo akce má své limity, ale snažíme se partnerům vyjít co nejvíc vstříc. Body jim nepropadají a vybrat to, co je skutečně zajímá, mohou kdykoliv. Hlavně si o to musí říct.

Jak se mohou reselleři zapojit do Dell DreamTeamu?

Stačí se zaregistrovat na www.delldreamteam.cz. Poté, co registraci schválíme, zde mohou partneři začít evidovat své prodeje a zároveň čerpat odměny. Podrobnější návod, jak hrát včetně podrovných pravidel naleznou zde.

Zdroj: ChannelWorld








Úvodní foto: ChannelWorld

Komentáře