Michal Tomek, InterSystems: Partner nezískává jen databázi, ale integrační platformu

Společnost InterSystems na svém Symposium 2013 prezentovala partnerům nejnovější trendy a plány pro rok 2013. Obchodního ředitel Michal Tomek při této příležitosti poukázal na konkrétní možnosti spolupráce a podpory.

Michal Tomek, InterSystems: Partner nezískává jen databázi, ale integrační platformu



Kolik aplikačních a implementačních partnerů má InterSystems aktuálně na českém a slovenském trhu?

Michal Tomek: V České republice držíme koncept pouze aplikačních partnerů, kterých máme aktuálně čtyřicet.

Ve kterých oblastech, kde by mohli ISV vyvíjet software s využitím technologií InterSystems, vidíte obchodní příležitosti?

Obecně jde o projekty, kde zákazník vyžaduje náročnou integraci, potřebuje přistupovat k nestrukturovaným datům, ale také o všechny průlomové oblasti, jako jsou mobilita či cloud. Můžeme nabídnout řešení tam, kde má být vyvinuta nová generace systému zcela odlišná od staré. Chceme spolupracovat s „pionýry“, kteří dodávají systémy pro lepší, nové vedení podniků.

Mohl byste dát nějaký konkrétní příklad?

Připravovali jsme například projekt pro nejmenovanou mlékárenskou společnost. Cílem bylo vytvoření řešení pro analýzu všech relevantních informací a požadavků na kvalitu produktu a dodávky od různých odběratelů. Náš systém dokázal zvážit všechny možné faktory a na jejich základě vyhodnotit výhodnost uzavření kontraktu.

Michal Tomek, obchodní ředitel, InterSystemsJakou obchodní podporu aplikační partner od vás získá a s jakou technickou podporou může počítat?

Máme velmi intenzivní předprodejní podporu. Pokud partner představí dostatečně popsaný obchodní případ, poskytneme mu naše techniky, kteří spolu s jeho programátory mohou připravit proof of concept. Stejně tak dokážeme poskytnout konzultace obchodnímu oddělení nebo vedení firmy ohledně využití hlavních funkcí v našich technologiích během celého prodejního cyklu.

V okamžiku, kdy partner vyvine komerční řešení na našich technologiích, může začít využívat naši vzdálenou technickou podporu 24x7, kterou v oblasti softwaru považuji za nejlepší na světě.

To jsou odvážná slova, čím byste je podložil?

Je těžké to popsat, partner si to musí vyzkoušet. Kupříkladu si definujete rychlost odezvy, resp. prioritu vyřízení, k technickému specialistovi se pak dostanete hned na druhý kontakt, takže se vám nestane, že se nejdříve někomu dovoláte, popíšete problém a pak si vás předávají další osoby, kterým musíte znovu vysvětlovat, o co jde, přičemž odpověď dostanete až po dvou dnech.

Jaké má InterSystems požadavky na aplikační partnery?

Musí podepsat dvoustránkový kontrakt o spolupráci, který obsahuje adresy a přehled a ceník produktů, které mohou distribuovat. Aplikační partneři si musí koupit licenci pro vývojáře, která je však pro ně výrazně zlevněna a platí se na roční bázi. Poté mají nárok na uvedenou technickou podporu. Jinak partneři neplatí žádné poplatky za certifikace či zapojení do partnerského programu.

Takže nemusí prokazovat svou kvalifikaci pro vývoj aplikací na vašich technologiích?

Pokud už s partnerem kontrakt uzavíráme, je to proto, že věříme v jeho potenciál vyvíjet aplikace. S našimi technologiemi má navíc možnost se seznámit už předtím v rámci rozsáhlých školení a konzultací s našimi inženýry.

Do jaké míry InterSystems pomáhá implementačním partnerům po marketingové obchodní stránce?

Na jednu stranu po nás nemůže nový partner očekávat, že mu zafinancujeme konference nebo jiné marketingové aktivity s cílem pomoci mu prorazit na trhu. Pro tyto účely děláme vlastní marketingovou komunikaci a propagujeme technologie InterSystems. Na druhou stranu se snažíme co nejvíce podporovat zavedené partnery, kteří s námi dělají dlouhodobý byznys.

Jaké jsou hlavní důvody pro započetí spolupráce s InterSystems?

Neposkytujeme partnerům pouze databázi, ale celou integrační platformu, což značně usnadňuje přenositelnost řešení. Řadu z nich proto láká, že pokud postaví určité řešení ve své zemi, mohou jej prodávat do ostatních států, kde je již naše platforma rozšířená. 

Zdroj: ChannelWorld








Úvodní foto: InterSystems

Komentáře