Loic Defois, Seagate: Partnerům můžeme nabídnout nejširší portfolio

Jak cloudová prostředí ovlivňují trh disků a úložišť? Seagate na potřebu rychlosti odpovídá novými modely SSD a SSHD disků. Loic Defois, global OEM senior sales representative společnosti Seagate, ukazuje směr, kterým se budou vyvíjet potřeby vašich zákazníků.

Loic Defois, Seagate: Partnerům můžeme nabídnout nejširší portfolio



Co dělá Seagate proto, aby udržel svou pozici na trhu disků?

Před pár měsíci jsme uvedli nové modely SSD, value modely pro NAS a před několika týdny jsme představili 3,5‘‘ SSHD disky. V SSD jsou novinkami v našem portfoliu 5 mm tenké modely pro tablety, a dále 7 a 9 mm vysoké SSD disky. Pozorujeme, že rozhodnutí, které jsme udělali před 3-4 lety, se nám nyní vyplácejí a ostatní nás následují.

Jak vnímáte dopad cloudu na trh pevných disků?

Cloudový efekt není jen fáma, je to skutečnost. Trh se mění různými směry, spotřebováváme tolik digitálního obsahu, že již téměř digitalizujeme svět a potřebujeme to řešit. V roce 2010 směřovalo 60 % naší produkce pevných disků k výrobcům počítačů. V roce 2020 očekáváme, že 60 % produkce bude sloužit cloudu, zatím co 30-40 % půjde do klientských PC.

Jaký dopad to má na vaše produktové priority v následujících kvartálech?

Exploze cloudu vytváří nutnost uspokojit potřebu v oblasti výkonnosti serverů a storage. Znamená to poptávku po SSD discích, ale i růst zájmu o SSHD, které z pohledu poměru kapacity, rychlosti a ceny naleznou stále větší uplatnění v osobních počítačích.

Loic Defois, Seagate

Registrujete již poptávku po SSD a SSHD i na českém trhu?

Pozorujeme skutečný růst českého trhu a snažíme se proto v ČR rozšiřovat své portfolio. Za růstem stojí vyspělost trhu a blízkost západní Evropě.

Když to porovnám se situací před pár lety, tak je vaše země lépe vybavena z pohledu infrastruktury i znalosti zákazníků obecně. Český trh je nyní podstatně lépe připraven pro serverové produkty, SSD a SSHD.

Jak resellerům pomáháte zvolit, zda zákazníkovi nabídnout SSD nebo SSHD?

Naše podpora není jen o obchodu a marketingu. Máme tým inženýrů, který partnery podporuje při rozhodování a výběru správného řešení pro daného zákazníka. Odborníci radí jaké disky zvolit pro konkrétní systém a aplikaci. Například, i když zákazník chce SSD a my v daném případě zjistíme, že tyto disky nejsou nejvhodnější volbou, diskutujeme s ním o možnostech SSHD nebo tradičních HDD. Nebo naopak může být pro zákazníka SSD příliš drahá varianta a pak je SSHD adekvátním řešením.

Jak bojujete s technologickými hranicemi kapacit pevných disků?

V současnosti narážíme na určitý strop. Myslíme si, že shingled magnetic recording (SMR) je správným krokem směrem, kam se lze dostat z pohledu hustoty zápisu. Dalším průlomem by mělo být dosažení kapacity 5 TB a do budoucna by mohlo být možné na jeden disk uložit až 20 TB informací.

Můžeme podle vás v dohledné době několika let očekávat, že by cena za TB SSD disků klesla na úroveň rotačních disků?

Pokud bychom chtěli výrazněji snížit cenu SSD, bylo by potřeba udělat řadu kroků. Museli bychom investovat miliardy miliard do rozšíření SSD napříč zařízeními. Abychom zvýšili kapacitu flash disků, museli bychom výrazně zvýšit výrobu pro dosažení větších úspor z rozsahu, a to bude trvat dlouho.

SSD a HDD budou dlouhou dobu koexistovat vedle sebe a uspokojovat různé požadavky zákazníků. Není to buď jeden nebo druhý, storage budou obsahovat oba typy disků. Proto je však určitou odpovědí i SSHD.

Proč by se měli reselleři soustředit na spolupráci se Seagate v porovnání s konkurencí, jako jsou WD, Toshiba či Samsung?

Naším největším odlišením se od konkurence je rozhodně nejširší portfolio na trhu od enteprise produktů po koncová zařízení. V SSD dokážeme nabídnout od SATA, SAS, po PCI modely. Nabízíme partnerům přes 30 let vývoje, investic a zkušeností. 

Zdroj: ChannelWorld








Úvodní foto: Seagate

Komentáře