Jan Duda, PCV Computers: Subdistribučně velmi úspěšně nabízíme TP-Link a Ubiquiti

S Janem Dudou, jednatelem specializovaného VAD distributora v oblasti networkingu, jsme mluvili na Distree EMEA o vývoji trhu a potenciálu síťových segmentů.

Jan Duda, PCV Computers: Subdistribučně velmi úspěšně nabízíme TP-Link a Ubiquiti



Proč jste investoval do návštěvy na Distree EMEA?

Přináší mi možnost potkat se osobně současnými i potenciálními dodavateli a projednat další podmínky spolupráce.

Jak se podle vás vyvíjel trh za loňský trh?

My jsme obratově rostli, pohybujeme se však v jednoznačně rostoucím segmentu sítí. Když se podívám na čísla všech distributorů, tak se jejich čísla navýšila, takže by logicky měl trh růst, ale podle statistiky ČNB tomu tak úplně není. Pokud trh rostl, tak určitě ne dvouciferně.

Jaké výrobce zastupujete?

V současnosti zastupujeme značky Mikrotik, Delta (UPS), Nenshi (kabelový sytém), MeanWell (napájecí zdroje), WebSite X5 jako software pro tvorbu webu a rakouského výrobce síťových komponent Adex. Subdistribučně velmi úspěšně nabízíme TP-Link a Ubiquiti. S platností od března jsme získali kontrakt na Grandstream (segment IP telefonie a IP kamer) a v tuto chvíli máme rozjednanou další smlouvu, která by měla platit od března.

Jsou partneři, kteří u vás nakupují TP-Link nějak znevýhodněni oproti autorizovaným distributorům?

TP-Linku plně reportujeme všechny prodeje, proto je z pohledu partnerů jedno, kde nakupují. Navíc se specializujeme čistě na oblast sítí, takže poskytujeme i technické poradenství a jsme schopni resellerům pomoci při projektech. V tomto segmentu tedy vystupujeme spíše jako value added distributor. Občas partnerům pomáháme i v tom, že náš technik jede k jejich zákazníkovi a vystupuje v jejich barvách. Kromě toho máme také vlastní specializovanou linku pro poradenství.

Kolik partnerů s vámi aktuálně aktivně spolupracuje?

Standardně tuto informaci nezveřejňujeme, ale bavíme se o stovkách resellerů.

Co vás podle vašeho názoru odlišuje od konkurenčních distributorů?

Snažíme se ve všem naslouchat partnerům a vycházet jim pokud možno vstříc. Netlačíme jim zboží, které potřebujeme prodat jako někteří broadlineři, ale nabízíme to, co opravdu chtějí.

Zdroj: ChannelWorld








Úvodní foto: ChannelWorld

Komentáře