IT Gladiátoři: Philips vs. Samsung

Prodeje monitorů slábnou. Kde hledat příležitosti? O tom jsme diskutovali s veterány česko-slovenského IT trhu, Jiřím Dubinou zastupujícím značku Philips a Jozefem Cerovským ze společnosti Samsung.

IT Gladiátoři: Philips vs. Samsung




I když v produktové rovině lze o evoluci hovořit, prodeje monitorů určitě nezažívají revoluci. Kde hledat příležitosti na klesajícím trhu? Jaké služby lze dnes ve spojitosti s prodejem displejů nabídnout a jak vás podpoří lídři trhu v nabídce zákazníkům? O tom jsme diskutovali s veterány česko-slovenského IT trhu, Jiřím Dubinou zastupujícím značku Philips a Jozefem Cerovským ze společnosti Samsung.

Jiří Dubina: Společnost MMD, která zastřešuje prodeje monitorů Philips na českém i slovenském trhu, funguje v Praze již pět let. Kromě tuzemských trhů je zodpovědná za celou východní Evropu a Rusko. Pobočka má dvanáct zaměstnanců, kteří se starají o podporu partnerů. Pro český a slovenský trh jsou našim resellerům k dispozici country managerka Jana Robešová a account manager Martin Hempl.

Jozef Cerovský: Prodeje monitorů má v Samsungu na starost divize IT, která se v loňském roce výrazně proměnila, když do vedení nastoupil Petr Kheil. Dnes máme v Samsungu k dispozici čtyři prodejní manažery. Patří mezi ně Leoš Lemberk zodpovědný za displejovou část nebo Lukáš Zima, který podporuje systémové integrátory. V týmu jsou i produktoví manažeři, kteří mají rozdělené segmenty standardních displejů a digital signage.

Evoluce displejů pokračuje

Jiří Dubina: Nabídka monitorů a displejů Philips dnes pokrývá celou škálu zákazníků od domácností přes malé a střední podniky až po velké korporace. Dodáváme designové speciality, produkty určené pro grafiky a CAD uživatele nebo monitory pro hráče. Pro firemní zákazníky nabízíme spoustu ergonomických modelů, kde Philips drží celou řadu patentů. Zajímavou skupinou jsou i displeje pro digital signage. Z novinek bych vyzdvihl all-in-one monitory se systémem Android, které zatím konkurence nemá, zbrusu nový SoftBlue model s anti blue-light technologií,
32palcový a 40palcový UltraClear 4K monitor nebo herní monitor G-SYNC s 144Hz obnovovací frekvencí.

Jozef Cerovský: Stejně jako ostatní velcí hráči na trhu nabízíme monitory a displeje pro celé spektrum možných zákazníků. Pro prodejce to znamená výhodu, protože mohou v rámci jedné značky najít řešení pro každého klienta, ať už jsou jeho potřeby jakékoliv. V případě Samsungu se tato výhoda násobí i díky dalším silným produktovým skupinám v portfoliu značky. Sem patří například, telefony, tablety nebo televize. Z naší nabídky monitorů bych vyzdvihl populární monitory s televizním tunerem, které nabízíme jako jedni z mála výrobců a výborně se prodávají například v tradičním retailu.

Jiří Dubina: Pokud se bavíme o unikátních produktech, vrátím se k našim monitorům s Androidem. Ty představují ideální řešení pro starší uživatele, kterým nevyhovuje malá plocha tabletu nebo chytrého telefonu. Nabízíme 21,5palcový nebo 23palcový dotykový displej s klasickým napájením a integrovaným procesorem. Vše, co znají uživatelé z Androidu, najdou i v našem řešení.

Jiří Dubina, MMDZ high-end specialit zmíním 4K monitor s obnovovací frekvencí 60 Hz, což jsou parametry, které nám dávají náskok před konkurencí. Z letošního Computexu jsme si navíc odnesli ocenění za náš monitor Two in One, který přináší vůbec první téměř bezspojové dvoumonitorové řešení v minimalistickém ultratenkém designu. Monitor propojuje dvě 19palcové obrazovky s úhlopříčkou 48,3 cm. V součtu tak mohou uživatelé využít celistvou a souvislou plochu o úhlopříčce 32 palců. Toto řešení zvyšuje produktivitu práce díky tomu, že tak mají uživatelé dokonalý přehled o všech operacích a nemusí se rozptylovat přepínáním oken nebo obrazovek. Tímto modelem jsme předběhli konkurenci a porota u něj zejména ocenila přelomovou inovaci v oblasti vývoje displejů. Dále nabízíme řadu modelů s řešením Miracast, což je standard pro bezdrátový přenos obrazu například z telefonu nebo notebooku. Vybrané modely Philips lze také dokovat s pomocí USB. U herních monitorů zase představujeme řadu s technologií G-Sync od Nvidie zajišťující plynulou souhru grafické karty a monitoru.

Z nabídky pro projektový byznys bych vyzdvihl řadu špičkových monitorů určených pro zdravotnické ordinace, které v nabídce Samsungu i několika dalších výrobců chybějí. V B2B obecně pak sklízíme úspěchy s technologiemi PowerSenzor a ErgoSenzor. Ty umožňují úsporu spotřeby energie, což je v některých tendrech klíčový parametr.  Nově přicházíme na trh se zajímavým terminálovým řešením integrovaným přímo ve stojanu monitoru, tzv. Smart Ergo Base. 

Pokračujte na další stranu níže.


Vyšlo v ChannelWorld 4/2014










Úvodní foto: ChannelWorld

Komentáře