Ed Brill z IBM: Mobilní segment představuje velkou příležitost

O nové mobilní platformě IBM MobileFirst jsme si na konferenci PartnerWorld v Las Vegas povídali s Edem Brillem, ředitelem mobile enterprise marketingu v IBM. Na příležitosti v cloudových službách nám poté odpovídal Rich Lechner, vice prezident Cloud & Services marketingu v IBM.

Ed Brill z IBM:  Mobilní segment představuje velkou příležitost



Ed Brill, ředitel mobile enterprise marketingu v IBM. Rich Lechner, vice prezident Cloud & Services marketingu v IBM.

Můžete nám ve stručnosti představit platformu IBM MobileFirst a její výhody?

Ed Brill: IBM MobileFirst představuje kompletní portfolio našich mobilních řešení a poskytujeme tak rozsáhlé možnosti pro firmy, které chtějí budovat mobilní řešení nové generace. MobileFirst nabízí vývojovou platformu, management řešení, analytické nástroje a bezpečností řešení. V současné době jsme v mobilním světě jediným end-to-end poskytovatelem.

Je také důležité, aby zákaznici vnímali současnou dobu jako příchod druhé vlny mobilních aplikací, ve které je potřeba brát mobilní zařízení jako primární platformu. Investicemi a akvizicemi se proto snažíme poskytnout svým partnerům všechny inovace a schopnosti, aby z tohoto nového trhu získaly maximum.

Do své pozice jste nastoupil poměrně nedávno, jaké jsou vaše zodpovědnosti a cíle?

Jsem zodpovědný za kompletní management marketingu celé platformy IBM MobileFirst a mým cílem je udělat tuto iniciativu úspěšnou a také udělat z IBM lídra v této oblasti.

Jednou z našich hlavních marketingových aktivit je například představování úspěšných a funkčních řešení z řad našich zákazníků a partnerů. Chceme také pro naše partnery vybudovat celý mobilní ekosystém a myslíme si, že díky tomu budeme úspěšní.

Kdy přibližně očekáváte úspěch nové platformy?  

Podle mého názoru bude platforma velmi úspěšná již příští rok touto dobou. Jde o velký trh a tedy velkou příležitost. Navíc nebudujeme vše od základů, ale stavíme na již akvírovaných společností s určitou bází zákazníků. 

Je podle vás trend BYOD ve východní Evropě zpožděný v porovnání se západními zeměmi?

Určitě je trochu opožděn, na druhou stranu ve východní Evropě není tolik rozšířena „starší infrastruktura“, kam spadá například BlackBerry, které rozhodně nepatří do BYOD. Proto si myslím, že přijetí tohoto trendu bude ve východní Evropě velmi rychlé. 

Jaké příležitosti mohou partneři u BYOD využít?

Největší příležitost na partnery čeká u nasazení a správy mobilních zařízení a v integraci s ostatními komponenty firemní infrastruktury. Kromě managementu zařízení nesmí firmy zapomínat také na management samotných aplikací. To souvisí s bezpečností, která je další příležitostí. 

Partneři musí změnit svůj přístup k byznysu

Jako mohou partneři využít příležitosti cloudových služeb a jak jim může IBM pomoci?

Rich Lechner: Nabízíme spolupráci třem typům partnerů – VAR, MSP a software provider. Máme pro ně vybudovaný poměrně komplexní ekosystém a nabízíme široké portfolio pro vybudování privátního, veřejného i hybridního cloudu. Partnerům také nabízíme optimalizovaná řešení pro různé účely, případně mohou přímo přeprodávat cloudové služeby IBM.

Protože prodávat nové služby vyžaduje od partnerů nové znalosti a schopnosti, potřebují také transformovat svůj obchodní model. Mění se totiž způsob i cesta, jak jsou služby prodávány. Máme vybudovaný kompletní program, jak pomoci tradičním VAD a VAR partnerům získat nové schopnosti a změnit svůj přístup k byznysu.

Jaký rozdíl vidíte v přijetí cloudových služeb ve střední a východní Evropě při porovnání s vyspělými trhy?

Jak na vyspělých trzích, tak ve střední a východní Evropě spatřujeme silný růst v adopci cloudových služeb. Růst ale nemá stejný důvod. Na rozvojových trzích totiž firmy většinou nevybudovaly rozsáhlé infrastruktury, které by bylo v současné době potřeba optimalizovat.

Firmy na těchto trzích tak nechtějí optimalizaci současné infrastruktury, ale chtějí novou infrastrukturu, která půjde snadno škálovat a bude globálně dostupná. Naproti tomu na vyspělých trzích často dochází k optimalizaci velké infrastruktury, a to například s pomocí cloudu.

Jedním z největších motorů pro cloud je také mobilní segment, přičemž na rostoucích trzích je často velmi vysoká penetrace mobilních zařízení.

Zdroj: ChannelWorld




Galerie





Úvodní foto: IBM

Komentáře