Dragutin Ivaci, Kofax: Smartphony jsou novodobými skenery

Jak se mění přístup společnosti Kofax k digitalizaci dokumentů, jaké byznys funkcionality včetně analytiky dnes řešení obsahuje, odpovídá Dragutin Ivaci, viceprezident pro rozvíjející se trhy.

Dragutin Ivaci, Kofax: Smartphony jsou novodobými skenery



Historie společnosti Kofax je založena na digitalizaci dokumentů. „Snímáme informace, extrahujeme z nich data relevantní pro organizaci a předáváme je do back-endových systémů jako jsou ERP, CRM, document management a další. V této oblasti jsme celosvětovým lídrem,“ říká Dragutin Ivaci, viceprezident pro rozvíjející se trhy ve společnosti Kofax.

Jak se vyvíjí přístup Kofaxu k oblasti digitalizace dokumentů?

Digitalizaci jsme rozvinuli do dnešního přístupu multikanálového snímání (multichannel capture, pozn. red.) a našim cílem je poskytnout schopnost snímat cokoliv a kdekoliv. Do role skeneru stavíme velmi rozšířené smartphony, které dnes dosahují vyšší míry rozpoznání dat. Kromě toho rozšiřujeme další funkcionality v rámci business process managementu o analytiku, integraci dat či snímání obsahu sociálních médií a webových stránek.

Jaké hlavní řešení prezentujete na Automate 2015 zákazníkům?

Naší vlajkovou lodí je TotalAgility 7, které kromě všech snímacích schopností vč. mobilních obsahuje také nástroje pro business process management, business intelligence a elektronické podpisy. Jde o velmi zajímavý produkt především pro firmy, které řeší velké množství interakce s klienty, partnery a dodavateli. Na této platformě můžeme stavět tzv. Smart Process aplikace, které zákazníkům umožňují interagovat s organizací.

Dragutin Ivaci, viceprezident pro rozvíjející se trhy, KofaxMohl byste dát nějaké reálné příklady Smart Process aplikací?

Kupříkladu může jít o rozpoznávání šeků, které je v některých zemích velmi rozšířené. Skrze naši aplikaci ve smartphonu klient načte podepsaný šek a data se odešlou přímo do banky, která pošle zpět potvrzení o převedení prostředků na daný účet. Běžným příkladem může být přijetí faktury, její automatická klasifikace, vyhodnocení relevantních obchodních okolností, zařazení do ERP, kontrola dodavatele a zadání příkazu k úhradě operátorovi. S ING např. chystáme řešení, které umožní, aby jejich klienti mohli zaplatit jakýkoliv účet pouze tím, že jej naskenují mobilní aplikací. Možností využití je řada. Obecně vám Smart Process aplikace umožňují být rychlejší a pružnější.

Zmínil jste business intelligence, Kofax však není typický vývojář BI. Co znamená analytika ve vašem podání?

Kofax není tradičním výrobcem BI řešení, ale naopak vlastní produkt, který k BI přistupuje novou moderní cestou bez zdlouhavého kódování a vytváření datových sil. BI v pojetí Kofaxu je primárně o procesní inteligenci zpracování dat a dokumentů. Pomocí našeho BI řešení je možné nástroj na analýzu procesů oproti konkurenci nasadit v relativně krátkém čase. Uživatel navíc dokáže sledovat proces v rámci celé své infrastruktury, ať už jde o produkty Kofax nebo systémy typu ERP, CRM, ECM apod.

Nejčerstvějším oznámením je akvizice společností Lexmark. Co to pro Kofax znamená a jaký to bude mít dopad na zákazníky a partnery?

Je to velmi jednoduché, Kofax dosahuje ročního obratu 300 milionů dolarů a jeho kupní cena je více než trojnásobná. Nezaplatíte trojnásobek, pokud nevěříte, že jsou kupované technologie dobré. V rámci dohledné budoucnosti neočekávám žádné změny. Doposud jsme oddělené společnosti. Transakce bude dokončena koncem května a poté budeme nastavovat společnou strategii přístupu k trhu.

Dragutin Ivaci se v IT především v softwarovém odvětví pohybuje od roku 1986. Před společností Kofax pracoval v IBM.

Zdroj: ChannelWorld








Úvodní foto: ChannelWorld

Komentáře