Trendy v internetovém prodeji v roce 2014 podle Kasa.cz

Jak vidí internetové nakupování blízké budoucnosti jeden z největších on-line prodejců? E-shopy letos začnou více využívat analýzu dat pro personalizaci nabídek, rozšíří možnosti odborné asistence při nákupech a začnou zavádět uživatelsky přívětivý multikanálový web.

Trendy v internetovém prodeji v roce 2014 podle Kasa.cz



Management společnost Kasa.cz vyhodnotil aktuální trendy v internetovém prodeji a připravil stručný přehled jejich dopadů na další vývoj e-shopů.

E-shopy již dlouho sbírají data o svých zákaznících, nyní přichází čas na jejich hlubší analýzu. „Firmy sbírají data o svých zákaznících už dlouho, avšak ne nutně je umí dostatečně analyzovat a využít ku prospěchu svému i nakupujících. Letos očekáváme výrazný nárůst snahy o využití těchto informací k personalizaci nabídek a predikování nákupních trendů,“ uvedla Andrea Čižmářová, marketingová ředitelka Kasa.cz.

Kasa.cz predikuje, že moderní e-shopy tak budou moci svoji nákupní strategii přizpůsobovat budoucí poptávce namísto toho, aby se snažili zákazníkům prodat produkty, o které ve skutečnosti nemají zájem, za co nejnižší cenu.

Nový občanský zákoník přináší podle e-tailera pouze drobné změny pravidel nakupování na internetu. „Nejde o žádnou revoluci, spíše evoluci a redefinování některých pravidel a formulací,“ říká Čižmářová.

U velkých a zavedených internetových obchodů se tím v zásadě nic nemění, u části malých a středních prodejců mají být zákazníci více informovaní a jsou drobně posílena jejich práva a možnosti jejich omezování ze strany nesolidních prodejců, dodává Čižmářová.

Zvýšení prodeje bez ohledu na přístupové zařízení má dopomoci již pár let diskutovaný multikanálový web a kvalitní obsah.Podle Čižmářové se nakupování z chytrého telefonu či tabletu se letos rozšíří mezi větší část zákazníků než vloni, čemuž se musí přizpůsobit jak vzhled webu, tak jeho ovládání.

E-shopy se budou snažit zlepšit uživatelskou přívětivost, a to nejen co se týká designu, ale také například u popisek a fotografií produktů.

Letos se má podle Kasa.cz ukázat, zda se výdejní místa a sítě poboček a „výdejen“ internetových obchodů uživí či ne. „Provoz kamenné prodejny není levný, ovšem obchodníci by měli hledat jiné způsoby, jak na náklady vydělat, například nabídkou služeb,“ uvedla Andrea Čižmářová

Vlastním výdejnám či kamenným pobočkám e-shopů budou konkurovat také nezávislé sítě výdejních míst.

Kasa.cz upozorňuje, že e-shopům v porovnání s kamennými prodejnami schází asistence při nákupu, kdy se můžete obrátit na prodavače, diskutovat s ním o výběru a nechat si poradit. Na internetu se většinou musí zákazník spolehnout na popisy a fotografie, popřípadě na recenze jiných zákazníků.

Možnost spojit se s e-shopem přes instant messaging či telefonicky a poradit se s erudovaným produktovým manažerem by mohla přitáhnout ty nakupující, kteří nejdou pouze po nejnižší ceně,“ uvádí e-tailer.

Jako poslední trend Kasa.cz predikuje „návrat ke kořenům“ ve smyslu návratu k co nejjednoduššímu způsobu nakupování „bez všemožných kudrlinek, nutností registrace apod“.  Ne všechny změny musí být pro zákazníky nutně pozitivní, proto bude letos čas zamyslet se nad jejich smysluplností a přínosem.

Zdroj: Kasa.cz








Úvodní foto: © nyul - Fotolia.com

Komentáře