Nastává nejvyšší čas pro expanzi za hranice, zní z nové eCommerce akademie

Vzdělávací program z dílny APEK, Googlu a Acomwaru poskytuje e-shopům praktické rady, jak postupovat při expanzi za hranice. Ta může podle Acomwaru vyjít levněji než snaha získat větší podíl na domácím českém trhu.

Nastává nejvyšší čas pro expanzi za hranice, zní z nové eCommerce akademie



Pokud české internetové obchody pomýšlejí na rozšíření své působnosti do zahraničí, neměly by s tím otálet. O nakupování na internetu je globálně stále větší zájem a situace na trhu se může za dva roky změnit. Takové je hlavní poselství prvního školicího dne nové eCommerce akademie.

[J]e nejvyšší čas, aby české e-shopy začaly více expandovat do zahraničí. Některé jsou v tomto ohledu již aktivní, ale stále je co zlepšovat,“ uvedl Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK), která akademii organizuje společně se spolčenostmi Google a Acomware.

Klčem je zacílení na mobilní zákazníky

Hlavním doporučením pro úspěšný vstup do zahraničí je zacílení na mobilní telefony. Podíl ve vyhledávání na internetu se v Evropě i celosvětově přesouvá z počítačů právě na ně. Jak však uvádí obchodní ředitel českého Googlu Jan Vraný, některé české e-shopy stále nemají mobilní verzi svých stránek.

České internetové obchody jsou v rámci střední Evropy na špici, a proto by byla obrovská škoda promarnit příležitost. V zahraničí by měly budovat širokou základnu. V současné době tam totiž není taková konkurence, což se v příštích dvou letech určitě změní,“ varuje Vraný.

Expanze ven vyjde levněji než expanze dovnitř

Podle studie konzultační společnosti Acomware se 14 % českých e-shopů chystá v letošním roce zvýšit prostředky na expanzi na zahraniční trhy, přičemž 8 % z nich označuje tuto strategii za hlavní zdroj dalšího růstu. Proč?

Český trh je vysoce konkurenční a další posun v něm je pro mnohé hráče finančně náročnější než rozšíření aktivit do zahraničí. Pro tyto kroky je ale potřeba řádně připravit firemní procesy,“ uvedl Ondřej Klega, šéf marketingového oddělení Acomwaru a vzápětí varoval obchodníky před častou chybou.

Majitelé [e-shopů] se při plánování expanze často rozhodují pocitově podle představy o kupní síle, a proto volí velmi složité a specifické trhy, například Velkou Británii nebo Německo. My doporučujeme věnovat dostatek času analýze exportního potenciálu,“ uvedl Klega.

Cílém nové eCommerce akademie je poskytnout e-shopů pomoc právě s takovým rozhodováním. Tento vzdělávací program je zaměřen na e-shopy, které se aktivně zajímají o vstup či další expanzi na zahraniční trhy a během pěti školicích dní ji má nabídnout komplexní informace a praktické rady.

Zdroj: Acomware








Úvodní foto: Acomware

Komentáře