Český zákazník jde stále po ceně, ideální je sleva ze slevy (PPM Factum)

Průzkumy agentury PPM Factum a portálu Kasa.cz ukazují, že čeští zákazníci jsou „přelétaví“ a před věrností konkrétnímu e-shopu dávají přednost ceně. Výraznou motivací k nákupu jsou slevové akce a ještě větší úspěch mají slevové kupóny, které snižují cenu již zlevněného zboží.

Český zákazník jde stále po ceně, ideální je sleva ze slevy (PPM Factum)



Přestože jsou tři čtvrtiny lidí spokojeny se službami e-shopů, většina zákazníků není žádnému z nich věrná a je ochotna věnovat čas vyhledávání nejvýhodnější nabídky na více místech. Takový je jeden ze závěrů průzkumu agentury PPM Factum pro portál Kasa.cz.

Cena, cena, cena...

Věrnost jednotlivým e-shopům dokonce meziročně klesla průměrně o 10 % a ukazuje se, že pro české spotřebitele stále hraje prim cena. Z průzkumu například dále vyplývá, že pro řadu zákazníků jsou zásadním impulsem k návštěvě e-shopu slevové akce.

Ještě zajímavější jsou pak tuzemské zákazníky různé slevové kupóny, které při použití na e-shopu sníží již zlevněnou cenu zboží o další procenta nebo konkrétní hodnotu. Taková nabídka přiměje české zákazníky i k nákupu kvalitnějšího a dražšího zboží.

Na nakupování v e-shopech většina respondentů nejvíce oceňuje široký sortiment zboží a výhodnější ceny. Češi nejčastěji nakupují na internetu večer, v průběhu dne potom nejvíce mezi 10. a 12. hodinou a potom mezi 18. a 21. hodinou.

Mobilní nákupy vyrostly o 40 %

Nejčastěji lidé stále nakupují z počítačů, ale podíl nákupů přes mobilní zařízení roste. Ve srovnání s loňským rokem eviduje Kasa.cz přibližně 40% nárůst tržeb z telefonů a tabletů. V rámci jedné návštěvy si zákazník prohlédne v průměru čtyři webové stránky.

Přes 65 % zákazníků také oceňuje možnost bezplatného osobního převzetí objednaného zboží. Tento způsob doručování objednaného zboží je čím dál tím častější a zákazníkům nabízí možnost prohlédnout si zboží před převzetím, zaplacení na místě, případně pohodlnou reklamaci přímo na výdejním místě.

Nejen počítač, ale i krmivo či stan

Kasa.cz dále uvádí, že čeští zákazníci už zdaleka nenakupují pouze elektroniku, ale ve stále rostoucí míře si v e-shopech pořizují i sortiment pro zahradu, dílnu, chovatele, volnočasové aktivity, kempingové vybavení nebo zboží pro děti.

Co Češi internetovým obchodům naopak vytýkají, je kvalita služeb, komunikace se zákazníkem a způsob doručení. Mezi často zmiňovanými negativy se objevovala absence možnosti prohlédnout si zboží před koupí a třetina respondentů má stále strach z nákupu přes internet – obávají se zejména on-line plateb a potíží s případnou reklamací.

Zdroj: Kasa.cz








Úvodní foto: © Rawpixel.com - Fotolia.com XXL

Komentáře