Česká pošta zůstává stálicí mezi dopravci zásilek z e-shopů (Shoptet)

Někdo by možná čekal, že v kontextu rostoucí konkurence bude Česká pošta ztrácet dech, ale opak je pravdou. Její podíl mezi dopravci podle Shoptetu momentálně činí 42 % a navíc roste.

Česká pošta zůstává stálicí mezi dopravci zásilek z e-shopů (Shoptet)



Společnost Shoptet zveřejnila výsledky průzkumu situace na trhu služeb dopravců zásilek z e-shopů. Ukazuje se, že v uplynulých dvou letech vzrostl podíl menších dopravců, ale velcí giganti si udrželi svou pozici. Nejčastěji lidé volí Českou poštu, která v současné době ukrajuje přes 42 % z pomyslného koláče.

Česká pošta hraje, díky své husté síti poboček a tradici, od začátku mezi dopravci prim. Dalo by se předpokládat, že vzhledem k narůstající konkurenci bude její pozice klesat, ale za poslední dva roky u ní naopak došlo k mírnému nárůstu.

V roce 2014 využilo [Českou poštu] k přepravě svých objednávek v e-shopech 39,6 % lidí, letos to bylo 42,5 %. Domnívám se, že to jde ruku v ruce se zavedením možnosti doručení balíku i ve večerních hodinách. Dále pak České poště nahrává skutečnost, že si lidé mohou své zásilky vyzvednout na nejbližší pobočce tehdy, kdy mají čas,“ uvedl CEO Shoptetu Miroslav Uďan.

Druhé místo se stabilními 15 % zaujímá dopravce PPL. Podle Shoptetu za poslední dva roky nejvíce posílili dopravci DPD, Geis či GLS. Přepravce DPD v roce 2014 doručil 4,7 % zásilek, letos přes 9 %. Geis měl před dvěma lety 1,6 %, nyní je to 5 %. GLS, které přepravilo 1,2 %, zdvojnásobilo svá čísla na 2,4 %.

E-shopaři musí výběr dopravce, se kterým budou spolupracovat dobře zvážit. Pozdě doručená nebo poškozená zásilka může mít negativní dopad na celý obchod. Z čísel za poslední dva roky je vidět, že se lidé nebojí zkoušet nové dopravce,“ dodal Miroslav Uďan.

Zdroj: Shoptet








Úvodní foto: © mangostock - Fotolia.com

Komentáře