Accenture: Chcete-li nalákat mladé zákazníky, musíte vplout do digitálních kanálů

Spotřebitelský průzkum společnosti Accenture mezi respondenty z generací Y (21-37 let) a Z (do 20 let) poukázal na výrazně odlišné nákupní preference mladých lidí oproti generacím jejich rodičům. Mladí lidé se cítí v digitálním světě jako ryba ve vodě a pokud je chce obchodník zaujmout, musí se tam vydat za nimi.

Accenture: Chcete-li nalákat mladé zákazníky, musíte vplout do digitálních kanálů



Maloobchodníci, kteří se snaží získat zájem a věrnost další generace spotřebitelů – generace Z – budou muset zvýšit uplatnění nejnovějších technologií. To je hlavní závěr globálního spotřebitelského výzkumu společnosti Accenture.

Nová generace spotřebitelů hledá rozšířené digitální nástroje, například možnost nakupovat přímo prostřednictvím vizuálních sociálních sítí včetně YouTube, Facebooku, Instagramu nebo Snapchatu. Zájem nakupovat přes tyto kanály projevilo 69 % respondentů.

Více než 4 z 10 příslušníků generace Z (44 %) zároveň uvádí sociální sítě jako oblíbený zdroj informací o produktech a více než jedna třetina (37 %) v loňském roce zvýšila používání sociálních sítí pro rozhodování o nákupech.

Kamenná prodejna i inovativní modely

Průzkum však zároveň ukázal, že si obchodníci nemohou dovolit zanedbávat fyzické obchody, protože 60 % zákazníků generace Z stále preferuje nákupy v obchodě a téměř polovina (46 %) se stále jde podívat do obchodu pro získání více informací, než nakoupí on-line.

Dále bylo zjištěno, že se zákazníci generace Z zajímají o nové nákupní metody. Téměř tři čtvrtiny (73 %) respondentů má například zájem o nabídky speciálních předplatných na míru v oblasti módy a 71 % se zajímá o programy automatického doplňování.

Drtivá většina je respondentů pak ochotna přesměrovat více než polovinu svých nákupů k obchodníkovi nabízejícímu podobné služby. Dále je 38 % respondentů ochotno vyzkoušet objednávání ovládané hlasem, přičemž 25 % z nich říká, že se nemůže dočkat, až jej použijí a 10 % uvedlo, že už jej používá.

Obrázky a názor okolí

Z dalších zjištění průzkumu vyplývá, že mladí spotřebitelé mají rádi vizuální prvky. YouTube je nejčastěji používaná platforma sociálních sítí, uváděná 84 % respondentů generace Z, zatímco Facebook zůstává nejoblíbenější sociální sítí pro představitele generace Y.

Dvě třetiny (66 %) zákazníků generace Z pravidelně používají Instagram, ve srovnání s pouze 40 % představitelů generace Y a zákazníci z generace Z mají více než dvojnásobnou tendenci používat Snapchat než představitelé generace Y.

Důležitým faktorem pro rozhodování spotřebitelů z generací Y a Z je vliv okolí. Zejména lidé z generace Z si zakoupí nějaký produkt na základě toho, co si o něm myslí jejich rodina, přátelé, ale také youtubeři nebo uživatelé sociálních sítí.

Při on-line nákupech si představitelé generace Z spíše než ti z generace Y budou chatovat s on-line prodejním asistentem, půjdou se podívat do obchodu pro více informací nebo se zeptají na názory přátel a členů rodiny prostřednictvím sociálních sítí, SMS nebo telefonátu.

Mladí nakupují impulzivně, věrnost značce nevnímají

Průzkum zároveň zjistil, že si respondenti z mladých generací nevytvářejí významnou věrnost značce a jsou impulzivní, zejména ti z generace Z.

V praxi to znamená, že nakupují z náhlého popudu nebo na základě doporučení a současně touží po rychlém dodání. Více než polovina (58 %) respondentů generace Z uvedla, že by zaplatila více než 5 dolarů za dodávku zboží do jedné hodiny.

Výzkum byla realizovaný na vzorku téměř 10 000 spotřebiteli ze 13 zemích. Za příslušníky generace Y označuje respondenty ve věku 21 až 37 let, do generace Z spadají respondenti do 20 let.

Zdroj: Accenture








Úvodní foto: Accenture

Komentáře