Z PartnerWorldu: IBM chce zvýšit podíl partnerů na obratu

Na konferenci PartnerWorld prezentovali zástupci IBM výsledky za rok 2012 a podíl partnerů na tomto výkonu. Společnost chce zapojení partnerů zvýšit většími maržemi a zpětnými rabaty.

Z PartnerWorldu: IBM chce zvýšit podíl partnerů na obratu



Rod Adkins a jeho přednáška na téma „Smarter Computing“. Partneři mohli na IBM Solution Expo, které bylo součástí konference, vidět například řešení IBM Watson.

Rod Adkins na úvod své přednášky „Smarter Computing“ nejprve zmínil výsledky divize Systems and Technology IBM za rok 2012. IBM bylo v tomto roce jedničkou na světovém trhu serverů (z pohledu obratu) a ve spolupráci s partery dodalo více jak 2300 řešení PureSystems.

Divize STG roce 2012 znamenala obrat 17,7 miliardy dolarů, což značí meziroční pokles o 5 %. Partneři se na těchto výsledcích ve fiskálním roce 2012 podíleli celkem 53 %.

Úspěšná byla v uplynulém roce také iniciativa Smarter Planet, která meziročně rostla o více než 100 %. Rod Adkins se tak nebál označit tento rok za úspěšný.

Trh IT se mění. Jak reagovat?

Adkins se poté zaměřil na přeměnu současného IT trhu, kdy se strukturovaná data mění na nestrukturovaná, monolitické aplikace se přeměňují na dynamické služby a statická infrastruktura přechází na cloud.

IBM se snaží partnerům otevřít na transformovaném trhu nové příležitosti a nabízí jim technologie, které mohou využít. Jednou z nich je například rozšířená řada Power7+ systémů, které najdou uplatnění zejména u cloudových řešení a big data a analýzy.

IBM chce podpořit partnery, zvyšuje rabaty

Rod Adkins také na závěr své prezentace představil plán IBM pro partnery v roce 2013. IBM chce s partnery více spolupracovat a cílem je zvýšit jejich podíl na obratu o 3 % na 57 %.

Toho chce dosáhnout růstem rabatů z 650 milionů na 900 milionů dolarů, zvýšením marží v prodejním kanále, o 50 % chce také navýšit prostředky vyhrazené pro prodejní kanál a díky novým certifikacím a specializacím chce zlepšit prodejní schopnosti partnerů.

Jak by se měli zachovat partneři? IBM radí především investovat do vlastních znalostí a více se specializovat, zaměřit se na prodej Smarter Computing řešení a na další růstové iniciativy, které IBM poskytuje.  


Zdroj: ChannelWorld




Galerie





Úvodní foto: ChannelWorld

Komentáře