VeeamOn Forum 2017: Dostupnost je klíčová vazba mezi zákazníky a poskytovateli služeb

Společnost Veeam Software uspořádala čtvrtý ročník konference pro své zákazníky a partnery, kterým přinesla pohled na trendy i shrnutí hlavních produktových novinek letošního roku.

VeeamOn Forum 2017: Dostupnost je klíčová vazba mezi zákazníky a poskytovateli služeb



Čtvrtého ročníku konference VeeamOn Forum se v paláci Žofín zúčastnilo přes 500 lidí. Účastníky přivítal Vasily Vaganov, senior regional director for Russia-CIS and Eastern Europe, Veeam Software. Ústředním tématem setkání byla digitální transformace, kterou Vaganov spíše než za trend považuje za realitu, která „mění naše zvyky, životy a byznys“.

Vasily Vaganov, senior regional director for Russia-CIS and Eastern Europe, Veeam SoftwareNemohl nezmínit rostoucí množství útoků na data, zejména ransomwarové vlny, které stály spoustu organizací i lidí mnoho peněz. Nedostupnost, které útoky způsobují, nejsou podle něj jen otázkou peněz, ale otázkou „špatné uživatelské zkušenosti“ zákazníků. Oboje je pak věcí další existence organizace.

Martin Štětka, senior regional manager Veeam Software následně shrnul novinky, které společnost oznámila již na Veeam On v News Orleans – uvedení řešení Veeam verze 10, se kterým přicházejí i agenti pro fyzické IT, zlepšení RPO, podpora nativních objektových úložišť a byznysu cloudových providerů, je za dveřmi.

Poté mluvil o naší digitální budoucnosti a výzvách, které přináší. Na příkladu pošťáka, kterého vzdáleně přes on-line dveřník pustil do garáže domu, aby mohl dodat balík, a kontroloval jej přitom z mobilu přes kamerový systém, ukázal, že digitální budoucnost je v podstatě současností. „Digitální svět je o tom, že služby mohu čerpat bez ohledu na to, kde jsem.“

VeeamOn Forum 2017

Zmínil také, že když dnes člověk sedne do auta, očekává téměř stejný komfort, jako by měl doma nebo v kanceláři u PC (zejména pokud řídíte Teslu). Mezigenerační rozdíl lze pozorovat podle Martina Štětky na dětech, které dnes berou digitální svět jako samozřejmost.

„Technologie, které digitální svět poskytuje, jsou v nás už tak hluboko zakořeněné, že si nedokážeme představit, že by tyto služby nebyly dostupné. Dostupnost je klíčová vazba mezi zákazníky a poskytovateli služeb,“ uvedl a dodal, že zajištění dostupnosti přitom není vůbec jednoduché.

Nová mantra v byznysu je poskytování služeb non-stop. Pokud to neumíte, hrozí, že vás převálcuje konkurence, varuje Štětka. Služby podle něj musejí být okamžité, integrované, personalizované a „always-on“ (marketingový výraz zavedený Veeam Software, pozn. red.).

Podle IDC se v roce 2020 vygeneruje na světě 180 ZB dat, Martin Štětka dodal, že 90 % dat zpracovávaných v roce 2016, v tomto roce také vzniklo. Důležitost dat přirovnal k důležitosti páry v 19. století. Podložil to i tím, že 2,1 miliardy dolarů se má za rok utratit za produkty a služby související se zpracováním dat. Připomenul, že hodnota firem Uber nebo Tesla na burze vychází do značné míry nejen v dosahovaných obratech, ale také z toho, jakými daty disponují.

Martin Štětka, senior regional manager Veeam SoftwareMartin Štětka také sdílel referenční zákazníky, mezi kterými je například letiště Gatwick nebo Volvo a jeho dealerská síť. V ČR mezi klienty Veeamu patří Komerční banka nebo ČVUT.

Letos Veeam očekává, že celosvětově dosáhne hranice 300 tisíc zákazníků a pro příští rok má plán 400 tisíc. V roce 2017 by měl vygenerovat obrat 800 milionů dolarů (loni 607 mil.) a v příštím roce by chtěl překonat hranici miliardy. Český obrat bohužel Martin Štětka zveřejnit nemohl, ale uvedl, že je zde růst ještě strmější a to díky tomu více než 374 aktivním partnerů v ČR.

Zmínil také Net promoter skóre (míra doporučení společnosti svému okolí), ve kterém u Veeam dosahuje hodnoty 73, což je více než dvakrát vyšší než průměr v IT odvětví.

Žijeme v době cloudu

Systémový inženýr pro ČR, SR a Maďarsko, Boris Mittelmann se v prezentaci zaměřil na to, proč žijeme v době cloudu, aniž bychom si to uvědomovali.

Dřív bylo podnikové IT o tom, že máte server, ti bohatší ho měli v racku, vzpomíná Mittelmann a pokračuje: S příchodem virtualizace nastal problém „košíku se všemi vejci“. S rozvojem virtualizace přišla vysoká dostupnost a výrazně kratší výpadky z řádu dní do řádu hodin až minut a s nástupem cloudu se pak objevily nativní cloudové škálovatelné aplikace, rekapituloval a jako příklad uvedl služby, které spousta lidí používá denně, dal Uber nebo Tinder.

Boris Mittelmann, systémový inženýr pro ČR, SR a Maďarsko, VeeamCloud a digitální transformace jdou ruku v ruce, těžko říct, co je příčina a co důsledek.“ Cloud jako služba je vždy omezená schopnostmi daného poskytovatele. Proto organizace snižují riziko tím, že si osvojují multi-cloudovou strategii. Podle studie ESG má 81 % globálních společnosti mutli-cloudovou strategii s plánem „úniku“ k jinému poskytovateli.

Dostupnost se podle Mittelmanna stává kritickou pro udržení důvěry zákazníků, jména značky a konkurenční výhody. Není to už jen otázkou IT, ale byznysu a vedení, dodává. Podle průzkumu Veeam Software dvě třetiny organizací přiznávají, že iniciativy digitální transformace zdržují neplánované výpadky, a osm z desíti organizací zjišťuje, že požadavky uživatelů jsou v rozporu s možnostmi IT.

Shrnul, že cloudové prostředí poskytuje svobodu volby (aplikací a služeb), agilitu a flexibilitu (snadná škálovatelnost). Přitom připustil, že dostupnost „always-on“ není dosažitelná jediným cloudovým řešením a správnou cestou je tedy ekosystém (cloudů a on-premise).

Rolí Veeamu v  cloudu je podle Borise Mittelmanna zajistit dostupnost dat bez ohledu na jejich typ, druh aplikace a platformy. V současnosti Veeam dokáže zajišťovat zálohování a dostupnost do cloudu (backup do cloudu, cloud jako lokalita disaster recovery), z cloudu (ochrana dat ze SaaS aplikací, ochrana celých instancí – IaaS) a do budoucna mezi cloudy (business continuity pomocí replikace mezi cloudy a ukládání záloh do různých cloudů).

Clint Wyckoff, senior technical evangelist ve společnosti VeeamClint Wyckoff, senior technical evangelist ve společnosti Veeam následně sdílel pět hlavních výzev, se kterými se organizace potkávají – změna zpracovávaných dat, nastavení digitální cesty/vize, zastaralý model (zastaralé technologie a přístup k IT) a různorodé technologie v infrastruktuře. Důvod, proč o nich mluvil je nasnadě – Veeam se je snaží adresovat svými produkty.

Zdůraznil, že výpadky se prostě stávají – sám vzpomněl na osobní zkušenost, když se zasekl na devět hodin při IT výpadku Delta Airlines. Upozornil také na problém, kdy spousta organizací stále nezálohuje mimo svou lokalitu (nedodržují pravidlo zálohování 3-2-1).

Další přednášky patřily partnerům konference. Vystoupili také zástupci společností HPE, G2 server, VMware, BKCM a MHM Computer. Kromě případových studií referenčních zákazníků se účastníci později v odpoledních, technicky orientovaných přednáškách dozvěděli více o centralizované správě pro produkt Veeam Agent pro Windows s nástrojem Veeam Availability Console, o doporučených postupech pro zálohování VMware edice 2017, nebo o dalších možnostech zálohování, zajištění dostupnosti a řešení pro velká data.

VeeamOn Forum 2017

 

VeeamOn Forum 2017

VeeamOn Forum 2017

Zdroj: ChannelWorld








Úvodní foto: Channelworld

Komentáře