Steve Brazier, Canalys: Hyperkonvergence a složitost IT jsou příležitostí pro resellery

Svět IT je příliš složitý a firmy nestíhají držet krok s jeho vývojem. To je příležitost pro partnery jim pomoc a přizpůsobit tomu i své obchodní modely, zaznělo na Canalys Channels Forum 2015.

Steve Brazier, Canalys: Hyperkonvergence a složitost IT jsou příležitostí pro resellery



Steve Brazier, CEO analytické společnosti Canalys pořádající historicky 8. Canalys Channels Forum,  ve své úvodní keynote upozornil, že posilující dolar zvyšující ceny na trhu IT není jediným tlumičem poptávky firem.

To, co brzdí rychlejší obnovu IT ve firmách, je podle něj neustále zvyšující se složitost nabídky technologií. Zákazníci proto nestíhají s technologickými novinkami držet krok a nejsou ani schopni se správně rozhodovat, do čeho investovat, dodal Brazier.

Vyplývá z toho jasná příležitost pro obchodníky a resllery obecně. Mohou svým klientům pomoci se vyznat ve stále složitějším IT prostředí. Tedy za předpokladu, že to sami dokážou, a že zákazníka neodradila příliš rostoucí ceny vlivem posilujícího dolaru.

Steve Brazier, Canalys

 

 

 

Steve Brazier, CEO, Canalys

„Hyperkonvergence“ prostupuje celým světem IT, řekl Brazier. Na trhu se to odráží např. spoluprací společností Cisco a Lenovo se SimpliVity, nebo Dellu s Nutanixem. Bublina kolem obou mladých výrobců je podle Braziera však tak vysoká a jejich cena je tak nadhodnocená, že si je zatím nikdo nedovolí koupit.

Důsledkem hyperkonvergovaných systémů je všudypřítomnost networkingu a zvyšující se potřeba zabezpečit celou propojenou infrastrukturu.

Tím Steve Brazier také navázal na svou loňskou předpověď, podle které se všichni partneři budou měnit na softwarové firmy. Letos k tomu dodal, že bližší zaměření, které pro ně narůstá na významu více než kdy jindy, je právě kyberbezpečnost.

Neopomenul zmínit ani nedávno oznámení rozhodnutí Evropského soudu označované jako „Safe Harbour“. To vyžaduje, aby osobní data uživatelů zůstávala v Evropě, což představuje další příležitost pro lokální poskytovatele služeb a v souvislosti s tím i dodavatele infrastruktury.

Co bude s poskytovateli cloudu

Zatímco loni Steve Brazier varoval, že někteří poskytovatelé veřejného cloudu se ženou do záhuby tím, jak snižují ceny rychleji, než získávají nové zákazníky (a vytěžují svou infrastrukturu), letos za hrozbu považuje rostoucí úrokové míry.

Nízké úrokové míry, a tudíž „levné peníze“ podle Braziera výrazně přispěly k rozmachu datacenter (v ČR to do značné míry byly evropské dotace, pozn. red.)

Canalys Channels Forum 2015

 

 

 

Canalys Channels Forum 2015

 

 

 

Vyšší úroky povedu k vyšším kapitálovým výdajům, což se bude podle Braziera muset dříve nebo později projevit v růstu cen za cloudové služby. To může nahrávat do karet tradičním prodejcům IT infrastruktury a on-premise řešení.

Jedním z varování Steve Braziera byla potenciální akvizice Salesforce.com. V této platformě velká část hráčů ve světě IT ukládá své informace. Líbilo by se vám, kdyby společnost včetně uložených dat koupit třeba Oracle nebo Microsoft?

Největší hráč Amazon a jeho Web Services drží kolem 30 % trhu IaaS, který Canalys letos odhaduje na 25 miliard dolarů a příští rok by měl dvouciferně růst. Zároveň dodává, že společnost nikdy nezveřejnila čistý zisk.

Otázkou zůstává, co je dnes měřítkem úspěchu. Steve Brazier dodal, že v úspěších často citovaný Amazon nebo Salesforce.com společně vygenerovali ztrátu kolem 3 miliard dolarů. Proti tomu tradiční výrobci IT jsou neustále tlačeni do dalšího růstu zisku, resp. marží.

Hyperkonvergence v koncových zařízeních

Z pohledu koncových zařízení Microsoft v boji proti Apple OS X a iOS poskytl uživatelům Windows 10 zdarma, což prodejním kanálům nepomohlo a zatím to podle Canalysu nemělo viditelný dopad na trh. Proti tomu můžeme do budoucna očekávat, že se objeví notebooky s operačním systémem od Googlu a s procesory ARM.

Steve Brazier, CanalysApple se odklání od operátorů, což je podle Steva Braziera dobrá zpráva pro distribuci a resellery.

Prodej tabletů i notebooků v prvním pololetí metrikou Canalysu klesl o 10 %, respektive 9 %. Oproti tomu rostly prodeje smartphonů (o 13 %), které pohánějí zejména větší phablety (nárůst o 110 % na 137 milionů kusů) v porovnání se stagnujícími menšími smartphony (růst o 1 % avšak na 511 milionů kusů). Příležitost Canalys spatřuje v „hyperkonvergovaných tabletech“ – jinak řečeno zařízeních 2 v 1 (marketingovou řečí Intelu).

Stav prodejních kanálů

Channel partneři v regionu EMEA dokázali ve 2. čtvrtletí meziročně navýšit obrat o 10 %. Steve Brazier uvedl, že partneři prošli řadou transformací – mění obchodní modely a snaží se prodávat, cokoliv zákazník potřebuje, v jakékoliv formě to chce.

Podle hlavního analytika Alastaira Edwarde se mění hodnota, jakou prodejci (velcí partneři, pozn. red.) představují pro své zákazníky.

Vyvinuli se z čistých dodavatelů produktů a podpory do důvěryhodných obchodních partnerů. To znamená, že zákazníkům pomáhají z investic do technologií generovat obchodní výhody, zejména pokud usilují o digitální transformaci nebo přebírají odpovědnost za více technických funkcí skrze spravované služby,“ uvedl Edwards.

Také výsledky Canalysem sledovaných distributorů ukazují, že si vedou dobře, tedy pokud se díváme na čísla v eurech (ne v dolarech). Slovy Steve Braziera Canalys pozoruje, že se distributoři se drží svého core byznysu a přidávají k tomu služby, ve kterých mají marži.

Zdroj: ChannelWorld, Canalys








Úvodní foto: ChannelWorld

Komentáře