Steve Brazier, Canalys: Cloud kanál nezabije, není však bezpečný

CEO společnosti Canalys na Channels Forum EMEA 2014 komentoval hlavní příležitosti a hrozby pro prodejní kanály IT pro letošní a další roky.

Steve Brazier, Canalys: Cloud kanál nezabije, není však bezpečný




Hlavní keynote Engage, Inspire, Accelerate na Canalys Channels Forum 2014 patřila jak jinak Stevu Brazierovi, CEO společnosti Canalys.

Většina hlavních IT výrobců stagnuje. Distributoři v regionu EMEA jsou na tom lépe a vykazují mírný růst, uvedl Brazier nejprve výsledky vycházející z reportů Canalysu. Ještě pozitivnější je pohled na channel partnery, kteří dosahují 8%-10% meziročního růstu.

Prodejní kanál tedy podle něj umí využít příležitostí. Jako hlavní problém, který mohou reselleři pomoci ředitelům IT řešit, označil Brazier bezpečnost. Zmínil miliony zcizených údajů z platebních karet v USA (kde se nepoužívají čipy a piny v bankovnictví na rozdíl od EU), průnik malwaru do UPS nebo NASDAQ.

Upozornil také, že zákony nestíhají reagovat na rychlost vývoje IT, a vznikají tak problémy ohledně práv při ukládání a nakládání s daty.

V oblasti mobility podle Braziera určitě pomůže bezpečnosti nativní šifrování, které je součástí iOS 8 a Android jej v tom bude následovat, čímž se ztíží možnost „odposlouchání“ informací.

Zabezpečení je obrovská příležitost pro dodávky, konzultace a zajištění shody. Navíc je to možnost, jak otevřít diskuzi mimo IT s dalšími členy managementu, dodal Brazier.

Cloud kanál nezabije, je však nebezpečný

Steve Brazier upozornil na rostoucí složitost v cloudu a poskytování infrastruktury a softwaru jako služby. Cloud podle Braziera není dostatečně stabilní.

Za veřejný cloud se utrácejí stovky milionů dolarů, ale neznáme nikoho, kdo je ziskový,“ uvedl Brazier a podtrhl, že nevydělává ani Amazon Web Services jako jednička tohoto segmentu. Jeho kapitálové výdaje přitom výrazně rostou.

Konkurence roste, což vytváří tlak na cenu, požadavky klientů se zvyšují, nebo při nejmenším neklesají. Tíhu konkurence potvrzuje i RackSpace, který oblast SaaS postupně opouští.

Podle Steva Braziera je současný model veřejné infrastruktury jako služby ve stavu pyramidy – jakmile provider uvede produkt, přijdou zákazníci, těm slíbí určité služby, čímž přiláká další zákazníky, pro které staví další datacentra a nabírá nové zaměstnance. Tohle ale může fungovat jen tak dlouho, dokud dokáže získávat další zákazníky rychleji, než snižovat cenu, shrnul Brazier.

Steve Brazier varoval, že mezi poskytovateli veřejného cloudu hrozí krize stejně, jako se nečekaně objevila v bankovním sektoru.

Kapitálové výdaje byznys ohrožují. Podle Canalysu má Amazon 5 miliard dolarů v hotovosti, v porovnání s IBM nebo Microsoftem (86 miliard dolarů) je to podstatně méně. Co se stane, až peníze dojdou? Je Amazon dostatečně velký na to, aby přežil?

Ani softwaru jako službě pšenka nekvete

„Byznys model pro SaaS nevypadá o nic moc lépe,“ pokračoval Brazier a dodal, že Salesforce prodělává každý kvartál a nadále nejspíš bude.

Pronájem Office 365 musí Microsoftu také způsobovat určité obtíže. Dříve prodal licenci s okamžitou marží. Nyní má přísun peněz postupný, ale musí přitom pro poskytovaný software stavět nákladnou infrastrukturu, která ziskovost snižuje, vysvětluje Steve Brazier.

Než si vybere, se kterým poskytovatelem budete spolupracovat a doporučovat ho svým zákazníkům, nejprve si prověřte jeho finanční výkazy, doporučuje Brazier.

Co se týče modelů předplatného, kolem 60 % channel partnerů reportujících Canalysu již prodává roční předplatné nějaké IT služby a do roku 2017 budou do tohoto byznysu podle odpovědí zapojení všichni. Průměrně roční předplatné tvoří 19 % jejich prodejů a do roku 2017 by mělo tvořit 37 %.

Brazier tvrdí, že to je správná cesta. V cloudu je příliš velká konkurence přímého prodeje. S přesunem k MSP vaše marže klesnou, přesto je to lepší, než abyste přeprodávali cloud, doporučuje Brazier.

Klíčem k úspěchu je podle něj osobnější podpora a komunikace se zákazníky. Měli byste je dokázat kontaktovat dříve, než se na vás oni obrátí s dotazem (např. proč jim stále nebylo doručeno zboží).

Pokračujte níže na další stranu.









Úvodní foto: ChannelWorld

Komentáře