Reportáž: System x Univerzita připravila partnery na prodej nových serverů IBM

Společnost IBM se svými VAD distributory, firmami Avnet a DNS, připravila dvě setkání, která seznámila partnery s novinkami v serverech System x včetně změn spojených s přechodem pod Lenovo.

Reportáž: System x Univerzita připravila partnery na prodej nových serverů IBM




Partnery na setkání přivítala Martina Kocourková, channel sales leader v IBM Patrik Pavol má na starost celý tým x86 serverů IBM

Setkání System x Univerzita se uskutečnila ve dvou termínech – 21. 10. v Praze a o den později v Olomouci. Na 140 z Čech a Moravy přišlo načerpat čerstvé novinky v portfoliu x86 a PureSystems a informace o dalším směřování této divize IBM.

Partnery na setkání přivítala Martina Kocourková, channel sales leader v IBM, která shrnula hlavní fakta akvizice divize System x společností Lenovo.

V první fázi došlo k tranzici na hlavních západních trzích. Menší trhy včetně ČR je budou následovat do konce roku. Tím pádem se Lenovo stane trojkou na trhu x86 serverů s obratem 42,1 miliardy dolarů.

Martina Kocourková uvedla, že Lenovo plánuje nastavit strategii „1-2-3“ – během jednoho roku chce zdvojnásobit objem prodaných serverů, a do tří let být číslo jedna na světovém trhu serverů.

Patrik Pavol, IBMSystem x sales leader Patrik Pavol, který má na starost celý tým x86 serverů IBM, doplnil, že Lenovo akvizicí získává všechny servery s procesory Intel - racky, towery, blady, Flex blady, NeXtScale, k tomu přidružený networking a software. IBM si ponechává storage, přičemž Lenovo uzavřelo OEM kontrakt na prodej entry a midrange úložiště Storwize. Dále IBM zůstávají platforma Power, mainframy a PureApplication a PureData.

Důležitou informací je, že i po akvizici bude zachovaná produktová roadmapa, ve které by nemělo docházet k žádným změnám.

Patrik Pavol také představil všechny členy týmu, který přechází pod Lenovo. Channel tým/SMB/consumer část tvoří Martina Kocourková, Karolina Nováčková, Martin Moravec, Petr Trella a Jan Pacovský. F2F/REL tým jsou Zdeněk Pejcel a Karel Šťastný. Presales, postsales pak zajišťují Jakub Venc, Ondřej Lorenc, David Žikovský a Martin Chalupník.

Obracejte se na stejné lidi, jako jste se obraceli doposud, nic se nemění,“ uvedl Pavol a dodal, že i za předpokladu, že tým IBM přejde pod Lenovo kdykoliv během kvartálu, partnerská smlouva se automaticky převádí a není potřeba ji znovu podepisovat. Beze změn by měly zůstat také smluvní ceny s partnery.

Programy pro partnery

Martina Kocourková, IBMMartina Kocourková pak s kolegou Martinem Moravcem, runrate leader CZ a SK,  promluvili o aktuálních programech pro partnery, které ve většině případů budou převedeny pod Lenovo.

Ukázala, co je potřeba k registraci obchodní příležitosti. Do budoucna se registrace obchodů budou pod Lenovem zřejmě dělat pomocí nástroje presales advisor tool. Tento nástroj naleznete na www.presalesadvisor.com a naleznete zde informace o produktech, konfigurátory a konkurenční srovnání.

Můžete si také nechat vygenerovat od IBM unikátní link na verzi pro koncové zákazníky public.presalesadvisor.com, kde si klient může nakonfigurovat vlastní server a jako kontakt pro další informace jste uvedeni pouze vy.

Následně Martin Moravec představil 10x4  Volume Incentive Program, který partnerům pomáhá vyrůst během 4 kvartálů objemově o 10 %. Součástí programu jsou obchodní školení, nastavení obratových cílů a zpětné odměny v řádu 10 a více procent.

Martin Moravec upozornil, že na přihlášení do programu potřebujete deset minut a v každém dalším kvartálu pak jen minutu pro revizi nastavení. Pro zapojení musí být reseller partnerem IBM, musí si zvolit distributora, který bude vyplácet zpětné odměny, a odsouhlasit navržené prodejní cíle na další kvartál.

Martin Moravec, IBMPro větší partnery je pak určen 2014 System x Speciality Program, který stanovuje požadovaný roční obrat v řešeních System x na 240 000 dolarů, vyšší certifikace a alespoň jednu zákaznickou referenci. Roční bonus při splnění podmínek však činí 10 000 dolarů, poukázky na další vzdělávání, vyšší technickou a obchodní podporu a oprávnění používat Specialty Partner logo.

Program Know Your IBM je určen pro jednotlivce-obchodníky a jeho hlavním smyslem je vzdělávání. Za absolvovaná školení a za prodej produktů a služeb obchodníci sbírají body, které lze proměnit za odměny na www.kyirewards.com. Více informací získáte na www.ibm.com/partnerworld/knowyouribm.

Martina Kocourková ještě upozornila na zajímavé promo akce. Např. při nákupu IBM Storwize V3700 do konce listopadu získáte software zdarma (na výběr Turbo performance, Easy Tier, Remote Mirroring, Flash Copy).

Martin Moravec na závěr prezentace vysvětlil, proč prodávat servisní balíčky. Zákazníkovi tím dokážete dát garanci servisu 24 x 7, který zajišťuje IBM. Navíc se servisní balíčky započítávají zvýhodněně do programu KIY.

Pokračujte níže na další stránku.





Galerie





Úvodní foto: ChannelWorld

Komentáře