Obrazem: SWS oslavila v Čejkovicích 25. narozeniny

Na 32. setkání distributora SWS, které se tradičně konalo na zámku v jihomoravských Čejkovicích, dorazily stovky hostů. Čekaly je produktové novinky výrobců, informace o partnerské podpoře, workshopy a bohatý doprovodný a večerní program.

Obrazem: SWS oslavila v Čejkovicích 25. narozeniny




Distributor SWS pořádal dne 21 4. 2016 své tradiční setkání v Čejkovicích u Hodonína. Jelikož se tato akce koná dvakrát do roka, přivítala SWS své partnery na čejkovickém zámku již po dvaatřicáté, byť je firmě „teprve“ pětadvacet let. Narozeninové oslavy se zúčastnilo přes 700 hostů z řad resellerů, výrobců a dalších partnerů. ChannelWorld byl jako mediální partner u toho.

Setkání začalo již o den dříve degustací vín na zámku, na kterou byli pozváni zástupci vybraných partnerů. O den později se pak konal hlavní program, který začal po deváté ráno a protáhl se až do nočních hodin.

Generálním partnerem letošního ročníku byla společnost Samsung, která se postarala o hlavní doprovodný program, jehož tématem bylo casino. Kdo byl snad unaven produktovými prezentacemi, mohl si kdykoliv během dne odpočinout u pokeru nebo rulety na nádvoří.

SWS si k narozeninám nadělila dceru

Entec Solutions se představujeTen, kdo byl naopak lačný po novinkách, si mohl vybrat hned ze čtyř bloků prezentací výrobců, případně se mohl zúčastnit programu v zámecké kapli, který patřil jedné z velkých novinek společnosti SWS – její nové dceřiné firmě Entec Solutions, která se věnuje distribuci s přidanou hodnotou.

Právě na představení této firmy vedly naše první kroky. Stanislav Skalička, obchodní ředitel SWS a dočasný CEO Entec Solutions, firmu představil a nastínil její vizi. Entec naplno funguje od ledna 2016 a jeho úkolem bude poskytovat produkty a služby, které by samotná SWS ze své role broadlinera nezvládla.

Společnosti jsou personálně propojeny. Entec partnerům poskytuje podporu v podobě předprodejní a poprodejní podpory a další služby

Podle Stanislava Skaličky je cílem Entec Solutions vyplnit mezeru na trhu. Hlavní konkurenční výhodou podle něj je zaměření firmy nejen na segment enterprise, ale i na vyšší část segmentu SMB. Oblast malých a středních podmínkou je podle něj současnými VAD opomíjena, což je skutečnost, kterou se Entec pokusí využít.

Opakujte (zdánlivě) samozřejmé!

Vojtěch Doležal, LenovoPrezentaci podnikových notebooků od společnosti Lenovo vedl Vojtěch Doležal, který kromě průřezu celým portfoliem a historií řady ThinkPad zdůraznil několik zásadních modelů a novinek z dalších segmentů portfolia.

Hlavní část prezentace patřila největším současným chloubám Lenova, o kterých jste si mohli v uplynulých týdnech a měsících přečíst i na stránkách ChannelWorldu. Jedná se o novou generaci modelu ThinkPad X1 Carbon, který nově pozbyl dotykovou variantu, jež „zmutovala“ do podoby samostatného modelu ThinkPad X1 Yoga, který je navíc volitelně dostupný s OLED displejem.

Lenovo se pyšní též modely P50 a P70, výkonnými pracovními stanicemi vměstnanými do těla notebooku, modely Yoga 260 a 460 s integrovaným perem Active Pen a podporou WWAN, tedy mobilních datových sítí.

Doležal partnerům navíc kladl na srdce, ať se nenechají ovlivnit vlastním pohledem na věc a při prodeji zdůrazňují i věci, které jsou pro ně coby odborníky samozřejmé (matné displeje, přihlašování pomocí otisku prstu, výhody dokovací stanice). Z pohledu zákazníka může podle Doležala místo „samozřejmosti“ jít o zcela zásadní prodejní argumenty a vlastnosti, o kterých neví, že jsou k mání.

Chytré osvětlení jako brána k chytrým městům

Naše kroky vedly zpět do zámecké kaple, kde v rámci programu Entec Solutions vystoupil Petr Kluson ze společnosti Huawei se dvěma prezentacemi točícími se okolo konceptu internetu věcí. V první přednášce hovořil o konceptu chytrého osvětlení, které se pro partnera může stát klíčem, jenž mu v budoucnu otevře dveře k obrovským příležitostem.

To, že se lampy veřejného osvětlení stanou „chytrými“ (díky instalaci příslušného hardwaru a platformy, která se postará o správu) podle Klusona nejen poskytne městům a obcím řadu možností, úspory a návratnost investice do dvou let, ale zároveň se tím vybuduje síť pokrývající celé území města a tím pádem „podhoubí“ pro instalaci dalších řešení a tedy škálování celé platformy.

Ve druhé, spíše teoretické prezentaci pak Petr Kluson hovořil o samotném konceptu internetu věcí a o prognózách, které tomuto odvětví slibují v příštích letech raketový růst. My čtenáře odkážeme například na tento článek popisující pohled analytiků ze společnosti IDC.

HP se chlubí řadou „nej“ v podnikových počítačích

Tomáš Hlubocký, HPTomáš Hubocký ze společnosti HP prezentoval portfolio profesionálních notebooků této značky. Kromě průřezu celou nabídkou výrobce od nejnižší řady 200 až po nejvyšší modely, které se chlubí několika prvenstvími, se prezentace místy měnila v osvěžující diskusi s přítomnými resellery, kteří Hubockému tlumočili svá přání a potíže.

Největšími novými „chuťovkami“ v portfoliu HP jsou high-endové modely EliteBook 1030 G1 se 13,3“ QHD displejem natěsnaným do 12“ šasi, EliteBook 1040 G3, který podle Hubockého představuje nejlehčí 14“ podnikový notebook, který navíc nabídne rozhraní USB-C nebo WWAN konektivitu, nebo Spectre Pro 13 G1, který představuje zatím nejtenčí notebook na trhu s 10,4mm tělem, 13,3“ displejem, váhou 1,16 kg a překvapivou cenou.

Hubocký zmínil ještě řadu dalších nových i stávajících osobních zařízení od HP, jejichž výčet přesahuje možnosti tohoto článku. Zmiňme však ještě jednu výraznější novinku – HP někdy na přelomu léta a podzimu letošního roku rozšíří díky phabletu Elite X3 řady výrobců chytrých telefonů s Windows.

Samsung nabízí extra rabaty za obraty

Jaromír Štěpán vedl prezentaci portfolia podnikových tiskáren Samsung, během které zmínil historii této značky tiskových zařízení. Pochlubil se také výsledky z českého trhu, kde Samsung drží se 26% podílem druhou příčku v segmentu laserových modelů formátu A4. Prodej podle Štěpána roste o 19 %.

Po přehledu podnikových tiskových řešení zaznělo z úst Evy Šumové několik novinek týkajících se partnerské podpory v rámci programu STEP. Samsung eviduje na českém a slovenském trhu přes 900 partnerů, kterým nabízí obchodní, marketingovou a technickou podporu.

Pokud jde o rabaty, mohou partneři kromě základního podílu závislého na dosažené úrovni (platinoví 5 %, zlatí 4 % a stříbrní 3 %) dosáhnout až dalších 2 % v závislosti na obratových kritériích. Zkrátka nepřijdou ani partneři na nejnižší úrovni Registered, kteří za prodej získávají body, jež mohou vyměnit za dárky a odměny v tržišti Point Mall.

Xerox zužuje okruh partnerů a dá jim větší výhody

Denis Fichtner a Zdeněk Kalous ze společnosti Xerox prezentovali novinky v partnerské podpoře v roce 2016 společně s propagací služby Xerox Supply Services, která je určena k zefektivnění prodeje a dodávek spotřebního materiálu.

Služba má podobu webové konzole sledující stav spotřebního materiálu v zákazníkových zařízeních a partner může proaktivně nabízet doplnění, čímž zákazníka zbaví starosti, že najednou nebude mít čím nebo na co tisknout. Navzdory slovu Xerox v názvu je služba kompatibilní i se zařízeními od dalších výrobců, například HP, Lexmark, Brother a dalších.

Pokud jde o zmíněné změny v podpoře, Xerox se chce letos vydat novou cestou. Na základě historických vazeb a aktivity chce zeštíhlit partnerskou základnu a takto zúženému počtu partnerů nabídne benefity v podobě přidělené kontaktní osoby, odborné pomoci, ochrany koncového zákazníka nebo distribučních cen pro vybrané partnery.

Partneři budou mít k dispozici také přístup do showroomu, věrnostní program pro obchodníky, rabaty za splnění konkrétních kritérií, marketingovou podporu nebo uvádění na webu a v propagačních materiálech.

Po práci legraci...

Ihned po skončení oficiálního programu se pozornost upřela k čejkovické orlovně, kde začal tradiční odpolední workshop, na němž si účastníci mohli – v mírně stísněných podmínkách daných množstvím vystavovatelů – prohlédnout hardware a příslušenství od desítek výrobců, promluvit si s jejich zástupci, vyměnit si vizitky a vyzvednout si víno za účast na seminářích.

Stanislav Skalička a Evžen VaradinekNa nádvoří zámku se mezitím chystalo pódium a zapalovalo se pod grily. Od sedmi hodin se podávala večeře, hrálo se finále v ruletě a následoval bohatý raut v zámecké restauraci. Po slavnostním slovu Stanislava Skaličky a generálního ředitele SWS Evžena Varadinka a slosování tomboly se na pódiu objevila slovenská kapela No name a nadšenému publiku zahrála řadu svých největších hitů.

Po koncertu No name ještě proběhl opulentní ohňostroj, jaký Čejkovice možná ještě nikdy nezažily, erotická show a vystoupení žonglérů doplněné o působivé světelné efekty. Zájemci si mohli následně prohlédnout vinné sklepy a jíst a pít, co hrdlo ráčilo. SWS oslavila své pětadvacetiny vskutku ve velkém.

Zdroj: ChannelWorld




Galerie





Úvodní foto: ChannelWorld

Komentáře