Jazzový workshop Bitdefenderu seznámil partnery s technologií GravityZone a obchodními podmínkami

Distributoři společnosti Bitdefender, světového výrobce antivirových systémů, při příležitosti vstupu na český trh pozvali resellery na bezpečnostní školení o trendech v ochraně dat a o obchodních podmínkách spolupráce.

Jazzový workshop Bitdefenderu seznámil partnery s technologií GravityZone  a obchodními podmínkami



Distributoři společnosti Bitdefender v ČR a SR, společnosti IS4 Technologies a Asbis CZ připravily ve spolupráci se zástupci výrobce workshop pro místní resellery.

Zahájení akce se v pražském klubu Jazz Dock ujal obchodní ředitel IS4 Technologies René Pospíšil spolu s generálním ředitelem společnosti Asbis CZ Petrem Jandíkem.

Zleva: Petr Jandík (Asbis CZ), René Pospíšil (IS4 Technologies), Kateřina Vymazalová (Asbis CZ), Patricie Baroňová (IS4 Technologies)Přidali jsme do portfolia 90 značek, logisticky se propojili se sestrou Asbis SK a dohodli se s Bitdefenderem, že budeme distributorem pro český a slovenský trh. Tím, že je značka na našem trhu nová, uděláme všechno proto, aby byla vidět. Vsadili jsme na tuto kartu, protože až uslyšíte přednosti této technologii, pochopíte, proč jsme si ji vybrali,“ uvedl Petr Jandík při zahájení.

Asbis CZ na školení prezentoval i značku SuperMicro, aby ukázal možnou synergii serverů s Bitdefenderem.

Poté René Pospíšil, který provázel celým dnem, pozval na pódium Bo Skeela, hlavního evangelistu řešení Bitdefender. Ten připomenul, že Bitdefender je globální bezpečnostní společnost s kořeny v Rumunsku. Soustředí se výhradně na bezpečnostní software, který chrání přes 500 milionů uživatelů po celém světě a jeho technologie využívá více než sto OEM partnerů (např. IBM, F-Secure, Bullguard, ZyXel, GFI, či GData).

Antivir je mrtvý

Bo Skeel zdůraznil, že počítače připojené k internetu jsou stále ohroženější. Podle AV-Comparatives vzniká denně 390 000 variant nového malwaru v porovnání s 58 000 před pěti lety. S rostoucím počtem malwaru narůstá také spotřeba výpočetních zdrojů. Ty jsou však omezené, a tak schopnost detekce stále klesá.

Bo Skeel, BitdefenderPro představu Bitdefender rozesílá uživatelům aktualizace malwarových signatur jednou za hodinu, proti tomu Symantec či Trend Micro každých osm hodin a McAfee jednou denně. Přesto to nestačí, antivirus, jak jsme ho znali dříve (fungující pouze na signaturách), je mrtvý, říká Skeel a podtrhuje to obdobným prohlášením CEO Symantecu.

V testování ochrany proti zranitelnostem nultého dne od AV-Comparatives je přitom Bitdefender na prvním místě. „Žádný ze zákazníků Bitdefenderu ještě nebyl nikdy nakažen ransomwarem,“ uvedl Bo Skeel.

Jak toho společnost dosahuje? Bo Skeel vysvětlil stručně technologie, které Bitdefender používá: B-Have – virtuální send box emulující OS spustí proces a otestuje chování souboru; Active Virus Control – přes 300 heuristických algoritmů analyzuje běžící procesy; Memory Introspection – skenování malwaru v paměti na úrovni hypervizoru.

Petr Jandík (Asbis CZ) a René Pospíšil (IS4 Technologies) slavnostní nakrokují dort BitdefenderuTo však není vše. Před čtyřmi lety začal Bitdefender vyvíjet systém správy hrozeb postavený na velmi rychlé databázi MongoDB, která v kombinací s Java skriptováním dosahuje maximální odezvy 20 ms. Databáze běží v šesti propojených datacentrech, které zpracovávají přes sedm miliard dotazů  od chráněných stanic denně.

Díky tomu Bitdefender dokáže chránit stanice a servery s velmi krátkou reakční dobou a vysokou účinností, aniž by k tomu potřeboval tolik vytěžovat lokální zdroje. Společnost tvrdí, že dokáže imunizovat PC během tří sekund. Pro skenování v tomto cloudu Bitdefender z PC odesílá pouze hashe souborů.

Díky svému cloudu a strojovému učení se Bitdefender navíc snaží neustále odhadovat, jak budou vypadat budoucí hrozby a předem před nimi své zákazníky ochránit, říká Bo Skeel.

Jak na antivirus ve virtuálních prostředích

Běžným problémem instalace klasického antiviru na každou instanci virtuálního stroje znamená zbytečné vytěžování zdrojů, duplicitní kontroly, hrozbu vytváření úzkých hrdel a náročnou správu.

V ochraně virtualizovaných prostředí používá Bitdefender unikátní přístup, který podporuje všechna běžná řešení – Hyper-V, Citrix, VMware či KVM. Přímo na úrovni hypervizoru dokáže monitorovat bezpečnost na všech virtuálních serverech či stanicích a nepotřebuje na ně přitom instalovat samostatné agenty. Navíc umožňuje přenést skenovací proces z jednotlivých strojů na centrální virtuální appliance s vysokou dostupností. Dokáže tím snížit nároky na výkon serveru až o 80 %, a tím pádem i omezit spotřebu energie.

Jak přesvědčit zákazníka

Přesvědčovat zákazníka o změně antivirového řešení tím, že mu nabídnete levnější licence, nemá smysl, říká Bo Skeel. Když klient spočítá u průměrného řešení čas, který mu zabere migrace, je cena licencí téměř irelevantní.

Lukáš Vach, Asbis CZProto se Bitdefender zaměřil na co nejsnazší nasazení. Proof of concept virtuální appliance GravityZone tak zabere pár hodin, po kterých jste schopni ochránit tisíce strojů. Díky tomu, že nepoužívá agenty, nepotřebuje stanice restartovat.

V odpolední části se účastníci dozvěděli v prezentaci Lukáše Vacha více o serverech SuperMicro, které má Asbis CZ v distribuci. V rámci sekce Bootcamp poté Adam Muška připravil živou ukázku instalace a konfigurace GravityZone.

Licencování a partnerský program

Odborný program zakončila přednáška Patricie Baroňové z IS4 Technologies a Michala Pánka z Asbisu o licencování consumer a business řad produktů. Základní informace naleznete na www.bitdef.cz.

Patricie Baroňova z IS4 Technologies a Michala Pánek z AsbisuPoté pohovořili o partnerském programu Bitdefenderu, který dělí resellery do tří úrovní – bronz, silver a gold. Zapojení partneři mohou využívat lokální podporu v českém a slovenském jazyce, mohou počítat s garantovanou marží a k dispozici mají registraci zakázek pro ochranu před konkurencí. Silver a gold partneři získávají kromě dalších výhod např. ochranu při obnově licencí. Podle dosažené úrovně pak získávají procentuálně vyšší marži a registrační slevu.

Pro dosažení úrovně silver partner potřebuje jednoho certifikovaného obchodníka a jednoho certifikovaného technika, gold úroveň vyžaduje v obou oblastech po dvou. Do budoucna bude Bitdefender od partnerů vyžadovat i dosahování stanoveného obratu. Pro získání partnerské úrovně je potřeba se registrovat na partnerském portálu. Odkaz na něj získáte u obou distributorů.

Poté následoval jazzový koncert, volná diskuze, občerstvení a možnost projížďky na lodi po Vltavě.

Zdroj: ChannelWorld








Úvodní foto: ChannelWorld

Komentáře