IBM vyzbrojí partnery novou řadou hybridních úložišť

Na setkání divize IBM společnosti Avnet se partneři dozvěděli, co výrobce chystá v úložištích, jaké vidí trendy na trhu a jak je bude spolu s distributorem naplňovat.

IBM vyzbrojí partnery novou řadou hybridních úložišť



Distributor s přidanou hodnotou, společnost Avnet, pozvala obchodní partnery IBM na brunch, kde je seznámila se strategií, trendy a novinkami ve storagích.

Jak IBM vidí budoucnost hardwaru? „Jednak HW představuje vysoký zdroj profitu a obratu a jednak investice do vývoje HW se rozvíjejí zajímavých způsobem,“ uvedl Petr Havlík z IBM. Podložil to např. tím, že Google se rozhodl celou svou platformu přeportovat na Power 9.

IBM se snaží být v hardwaru technologicky napřed, a získat tak dostatečný prostor pro marži. „Veškeré indikace uvnitř IBM ukazují, že je tato část zajímavá pro nás i naše zákazníky,“ dodává Havlík.

K budoucnosti storage Petr Havlík uvádí, že jedním z  klíčových cílů IBM jsou flash systémy: „Myslíme si, že dnes jsme jediní na trhu, kdo má skutečný flashový systém.“

Prodej HW v době XaaS

Zúčastněné partnery zajímalo, jakou formou chce IBM umisťovat své systémy na trh a jak do obchodní strategie zapadá hardware v době všeho poskytovaného v podobě služby.

Petr Havlík, IBM„Strategicky jsme vždy prodávali hardware prostřednictvím vás obchodních partnerů a tohle držíme a věřím, že to tak i nadále zůstane,“ odpověděl Petr Havlík.

K tomu dodal: „Klienti se dnes modelu as a service do značné míry bojí. Na druhou stranu řada velkých podnikových zákazníků tento model chce. Také existují oblasti, kde je XaaS jediným řešením.“

Z toho vyplývá převaha hybridního modelu, kdy zákazník bude chtít mít vždycky klíčové věci u sebe. Určité IT disciplíny jako disaster recovery mohou však v cloudu lépe ekonomicky vycházet, dodává Petr Havlík.

Role partnerů pod tlakem cloudu

Petr Havlík přiznává, že v informování partnerů IBM „neodvedlo dobrou práci“ – „mám pocit, že obchodní partneři vidí v oblasti cloudu určité ohrožení pro svůj primární byznys – že přijdou o určitou oblast služeb atd.“

„Přeprodej infrastruktury až na výjimky je nízkomaržovou záležitostí. Klíčem jsou zde služby – instalace, implementace, aplikace. Zákazník však potřebuje služby i v XaaS, navíc se neobejde bez vyřešení bezpečnosti a managementu, kde znalost na trhu není až tak vysoká.“

Cloudové služby mají podle Havlíka význam také v oblasti vývojového prostředí. Zde IBM nabízí platformu BlueMix, kterou lze využít např. pro vývoj mobilních aplikací.

Storage brunch s Avnetem a IBM

Kde IBM vidí roli VAD a VAR?

„Spolupráce s obchodními partnery se zásadním způsobem měnit nebude.“ Prodejní statistiky Petr Havlík objasnil slovy: „Kdybychom měřili dodaný výpočetní výkon, tak uvidíme, že roste významně. V přepočtu na cenu však dochází k výraznému poklesu.“

Byznys v hardwaru bude i nadále, ale nečekejte zde boom, říká Havlík. Ten by se naopak měl objevit v oblasti řešení. Petr Havlík zdůraznil oblast kognitivních řešení (IBM Watson). Takto vyvinuté aplikace mohou být výrazným pomocníkem pro zákaznickou podporu a komunikaci. „Věříme, že tady budou peníze.“

Jak vnímá IBM konkurenční hráče v podobě Dellu, HP či Lenova? Pro IBM jde o historicky infrastrukturní konkurenci. „Dnes vidíme konkurenci ve firmách, jako jsou Accenture, KPMG, Accenture a pak v softwaru – Microsoft, Oracle, Google, Amazon – to je pro nás nový set konkurentů,“ vysvětlil Havlík.

Vývoj trhu

Martin Janeček z Avnetu poté shrnul hlavní trendy na trhu storage. Za poslední kvartál 2015 se v EMEA prodaly externí úložistě za zhruba 2 miliardy dolarů, což předtsavuje meziročně 7,5% pokles.

Martin Janeček, Avnet

Segment HDD ve 4. čtvrtlet dvouciferně klesal, naopak výrazný růst zažívají flash technologie – segment all flash array rostl o 151 % a flash bude podle IDC v roce 2020 tvořit 90 % prodané kapacity.

Martin Janeček však upozornil na zásadní rozdíl mezi flashovým polem a polem s SSD disky – nákladově může být cena flash pole a storage osazené SSD disky podobná (i lepší ve prospěch SSD), výkonově však je AFA (All Flash Array) až 10x rychlejší.

Konkurenti tvrdí, že mají AFA, přitom jsou na trhu reálně dva výrobci, z toho IBM koupilo jednoho – Texas Memory Systems, uvedl Petr Havlík. Dodal však, že tato „skutečná“ AFA jsou výkonem (a cenou) určená vyloženě pro enterprise.

Nová řada IBM Storwize V5000

Poté Petr Havlík spolu s Martinem Janečkem představili novou řadu hybridních diskových polí IBM Storwize V5000, která je podle jejich slov funkcionalitou high-endem, přitom jde o cenově přijatelné a flexibilní zařízení. Navíc lze v něm nastavit maintenance pro flash disky odlišně než pro celé pole.

Konkrétně tři boxy – V5010, V5020 a V5030 – nabídnou oproti předchozí generaci až dvakrát vyšší výkon, čtyřikrát větší cache (až 64 GB na systém) a dvakrát vyšší rychlost (12 Gbps SAS a 16 Gbps FC).

Vysoká škálovatelnost dovoluje rozšíření až o 20 expanzních modulů. Kromě škálovatelnosti jsou důvodem pro úspěch nové řady především cenotvorba a pozicování.

Základní V5010 se pohybuje řádově od 10 000 do 15 000 dolarů, a pořídíte jej teď za lepší ceny než starší pole V3700. Střední V5020 pak vyplňuje místo v ceně od 25 000 do 49 000 dolarů. Navíc lze prodat V5010 a skrze upgrady se dostat až na V5030, přičemž není nutné měnit boxy.

Výrobce ve spolupráci s distributorem nabízí výrazné slevy na řešení IBM Storage Versastack, což je integrovaná a hyper-konvergovaná infrastruktura pro výpočety, ukládání dat, sítě a zařízení. Vysoké slevy a většinu SW zdarma poskytuje i na demo nové řady V5000.

Zdroj: ChannelWorld, IBM, Avnet








Úvodní foto: ChannelWorld

Komentáře