IBM PartnerWorld rozkryl partnerům nové příležitosti

Přinášíme vám to nejzajímavější z PartnerWorldu přímo z Las Vegas, kde jako každý rok uspořádala IBM konferenci pro své obchodní partnery. Jak využít příležitosti, které se schovávají v aktuálních trendech?

IBM PartnerWorld rozkryl partnerům nové příležitosti



Konferenci zahájil Mark Hennessy, generální ředitel IBM Global Business Partners and Midmarket. Zleva - Bruno Di Leo, senior vice president IBM pro prodej a distribuci, Angela Nardone z N2N a Donald Moore z The Cheesecake Factory.

Konference IBM PartnerWorld probíhala od 25. 2. do čtvrtka 28. 2. 2013 a účastnilo se ji přibližně 1500 partnerů ze 70 zemí světa. Hlavní program konference zahájil Mark Hennessy, generální ředitel IBM Global Business Partners and Midmarket.

Mark Hennessy nejprve připomenul iniciativu SmarterPlanet, pod kterou IBM skrývá budování chytřejších infrastruktur a systémů. Iniciativa se podle něj za poslední rok posunula opět o kus dál a zaznamenala významné úspěchy.

Hennessy partnerům také představil čtyři oblasti, ve kterých IBM očekává růst. Jsou to dnes stále častěji jmenované trendy – big data, cloud, social business a mobilní technologie.

Na pódium poté vystoupil Bruno Di Leo, senior vice prezident IBM pro prodej a distribuci. Ten ve své prezentaci představil, jak se podle IBM mění byznys ve světě IT.

Díky chytrým systémům se otevírají nové příležitosti u nových zákazníků, kteří až doposud IT systémy „nepotřebovali“. Mění se také hodnota, kterou nové systémy přináší, neboť jsou personifikovanější a analyzují zcela nová data. Tyto změny vyžadují nový stupeň odbornosti a vyšší schopnosti inovace.

Trendy a oblasti růstu podle IBM

Bruno Di Leo také v návaznosti na nové trendy a příležitosti zmínil možnosti růstu, které jsou výrazně vyšší, než u klasického IT. Podle průzkumu IBM rostla v roce 2012 oblast analýzy o 7 %, social byznys o 9 %, iniciativa smarter cities a smarter commerce o 13 %, big data o 17 %, mobilní segment o 18 % a cloud o 22 %.

Tyto trendy tak nejvíce přispěly k růstu partnerů v roce 2012 a podobně by tomu mělo být i v letošním a následujících letech.

Co tedy vzkazuje IBM svým partnerům pro růst v letošním roce? Vyhledávejte nové příležitosti, expandujte na nové trhy, hledejte nové zákazníky (ve smyslu nový oborů) a zlepšete své dovednosti a schopnosti, vyzývá velká modrá své partnery.

Kde hledat zákazníky?

Na závěr své prezentace pozval Bruno Di Leo na pódium Donalda Moora z řetězce restaurací The Cheesecake Factory a také Angelu Nardone z partnerské společnosti N2N Global.

A právě spolupráce N2N a The Cheesecake Factory představuje přesně to, čím Bruno Di Leo myslel hledání nových zákazníku na nových trzích, neboť  The Cheesecake Factory je z pohledu IT „jen“ řetězcem restaurací bez potřeby složitých IT systémů.

N2N však umožnila řetězci díky zpracování big data lépe řídit dodávky surovin do více jak 175 restaurací ve Spojených Státech a také lépe řídit použité ingredience a jejich čerstvost a zvýšit tak kvalitu podávaného jídla. Moderní IT systémy tak dokážou přinést přidané hodnoty do zcela nových oborů.  

Rychlý vývoj nových trendů a myšlení v IT nejlépe vystihl Bruno Di Leo, když v průběhu diskuze prohlásil:  „Kdybyste mi před pěti lety řekli, že tu budu sedět se zástupcem Cheescake Factory, nevěřil bych vám.“

Připravte se, objem dat roste obrovským tempem

Jon Iwata, senior vice prezident pro marketing a komunikaci se ve své prezentaci zaměřil především na CIO a CXO. Začátkem zmínil trend velkých dat, který je podle Iwaty teprve na začátku a do roku 2015 poroste objem zpracovávaných a uchovávaných dat několikanásobně. Rapidně porostou především firemní data, data ze sociálních médií a data získaná ze senzorů a zařízení.

Právě s tímto trendem může partnerům pomoci IBM se svou iniciativou SmarterPlanet. Nejprve se však musí partneři přizpůsobit novým trendům, neboť podle IBM je jádrem samotné SmartetPlanet změna vnímání informačních technologií a systémů.

IT už totiž není jen doménou CIO, ale prolíná se do mnoha dalších oborů. Gartner předpovídá, že v roce 2017 utratí za informační technologie více marketingová oddělení než IT oddělení. A na to musí být podle IBM partneři připraveni.

Z interních statistik IBM také vyplývá, že 75 % partnerů, pomohla SmarterPlanet lépe porozumět jejich klientům, a nabídnout tak optimálnější řešení.

Velká data otevírají příležitosti v pěti oblastech

Mike Rhodin poté partnerům představil, jak mohou díky big datům pomoci svým klientů. Zcela zásadní je podle Rhodina porozumět datům a umět je přetransformovat v nové a důležité údaje.

Jmenoval především pět hlavních oblastí, ze kterých mohou partneři těžit - smarter analytics, smarter commerce, social business, smarter cities a řešení s využitím systému IBM Watson. Všechny jmenované segmenty tvoří podle IBM trhy s hodnotou vyšší než 10 miliard dolarů a tedy velké a dlouhodobé příležitosti.  

Na závěr své prezentace Rhodin také upozornil, že nyní přichází éra kognitivních systémů, které dokážou samy přemýšlet. Jedním ze zástupců této kategorie je právě systém IBM Watson, který partnerům otevírá nové příležitosti například v medicíně při diagnostice chorob.

V dalších částích reportáže se dozvíte více o výsledcích IBM a partnerského kanálu a plány IBM s jeho rozvojem a o přiležitostech v oblasti mobility.

Zdroj: ChannelWorld




Galerie





Úvodní foto: ChannelWorld

Komentáře