Gianfranco Lanci, Lenovo: Provedení je důležitější než strategie samotná

O strategii společnosti Lenovo, jejím pohledu na trh koncových zařízení a serverů diskutovali účastníci Canalys Channels Forum s Gianfrancem Lancim.

Gianfranco Lanci, Lenovo: Provedení je důležitější než strategie samotná



Na otázku z publika Canalys Channels Forum jak velká spojení a rozdělení hlavních hráčů ovlivňují trh, Gianfranco Lanci odpověděl, že odvětví rozhodně potřebuje konsolidaci. „Očekávám, že první tři výrobci budou růst a zbytek trhu se bude konsolidovat,“ uvedl představitel společnosti Lenovo.

Strategie hlavních hráčů se v poslední době dost liší. Která je potom lepší? „Jakákoliv strategie je relativně dobrá, pokud její provedení excelentní,“ odpovídá Gianfranco Lanci.

Největší výzvou v dalším roce a půl bude podle Lanciho schopnost pokračovat ve třech různých byznysech (servery, PC a smartphony). Tyto tři segmenty jsou si na jednu stranu blízko z pohledu dodavatelského řetězce, ale z pohledu produktového vývoje jsou něco zcela jiného, vysvětluje korporátní prezident a COO Lenova.

„V posledních dvou třech letech jsme viděli změny, které ovlivnily odvětví víc než za posledních dvacet let. Tempo stále zrychluje. Musíme udržet nové inovace,“ dodal.

Zařízení jako služba je trend

Novější form faktory a inovace pomáhají zpomalovat pokles trhu PC, ale trh ovlivní i jiné obchodní modely. „Nadále budeme zažívat pokles, ale ten v porovnání se situací před 12 měsíci zpomaluje. Myslím si, že tento a příští roky můžeme čekat jednociferný pokles,“ predikuje Gianfranco Lanci. Naopak vnímá pozitivní změny od Windows 10, které podle něj mají potenciál obnovit růst komerčního segmentu.

Gianfranco Lanci, LenovoKdyž zůstaneme u Windows… „Nemáme žádné telefony s Windows, ani neplánujeme uvést Windows Phone,“ řekl Lanci. „Nevidím potřebu uvést Windows Phone a nejsem přesvědčený, že Microsoft bude telefony do budoucna podporovat,“ vysvětlil svůj výrok.

Gianfranco Lanci také na jeden z dotazů odpověděl, že „Device as a Service (poskytování zařízení formou služby) je trend… Pracujeme na tom ve Spojených státech a v Evropě a v Asii.“ Dodal však, že nemá smysl pronajímat zařízení za 300 dolarů – to by stálo tři dolary měsíčně. „Avšak když budeme spolupracovat s kanálem, bude to další cesta, jak se dostat na trh,“ a jak vybudovat vztah se zákazníkem.

Novým trendem je podle Lanciho také virtuální a augmentovaná realita. Zatímco u té první Lanci očekává uplatnění spíše jen v zábavě, u augmentované vidí potenciál v téměř jakémkoliv komerčním využití.

Společný byznys se servery a PC se vyplácí

Zúčastněné partnery také v reakci na rozdělení HP zajímalo, zda má smysl mít společný byznys se servery a PC. Podle Lanciho se to vyplácí, jelikož nemalá část kanálu je stejná. Na druhou přiznává, že byznys se servery je výrazně jiný od PC.

hyperkonvergenci, která je novým růstovým segmentem, Lenovo spolupracuje s Nutanix a Simplivity. Lanci uvedl, že za dva až tři roky budeme možná mluvit o trhu v miliardách dolarů, ale nyní je trh ještě pořád relativně malý.

Lanci také prozradil, že v dlouhodobém horizontu Lenovo hledá partnera pro joint venture ve oblasti storage.

Dotaz účastníků padl i na přístup Lenova ke cloudu. „Nikdy nebudeme stavět velké datové centrum, abychom konkurovali hlavním hráčům,“ odpověděl Lanci s tím, že nehodlají stavět proti Amazonu či Googlu. Lenovo se naopak zaměří na vývoj zařízení, která jsou „cloud-ready“.

Tři až čtyři distributoři jsou ideální

Téma konsolidace distributorů se kvůli oznámení akvizice Avnet-Tech Data neslo celou konferencí. Na dotaz, kolik distributorů je pro vendora ideálních, Gianfranco Lanci uvedl: „Dva distributoři byli podle mě vždycky špatné číslo. Na druhou stranu pět, šest, sedm je příliš mnoho… V západní Evropě a části východní jsou tři až čtyři distributoři ideální.“

Zdroj: ChannelWorld








Úvodní foto: ChannelWorld

Komentáře