Letošní partnerské setkání společnosti Eset se uskutečnilo v hotelu Studánka u Rychnova nad Kněžnou. Uvítání „na pozemku klanu Esetiů“ se ujal Jaroslav Fabián, jinak marketingový ředitel společnosti Eset. „Myšlenka udělat ilegální závody původně nevypadala jako nejlepší nápad. Situace na burze, tlak čínské mafie a především potřeba získat finance na další provoz garáží nás k tomu však nakonec donutily,“ uvedl letošní partnerské setkání ve stylu „ilegální Grand Prix“.
Obchodní ředitel Filip Navrátil poté v úvodní prezentaci shrnul výsledky a vývoj společnosti Eset a partnerského kanálu za poslední rok. Stručně řečeno slangem letošního SEP: „Loni se dařilo, dílna prosperovala dobře.“ Eset loni překonal plánovaný obrat a letošní rok vypadá na další slušný růst.
Jen v B2B segmentu dodali reselleři Esetu za loňský rok licence v hodnotě téměř 200 milionů korun a letos výsledek tuto hranici zřejmě přesáhne. Loni Eset uspořádal s partnery více než 35 akcí, account manageři vyrazili na více než 750 schůzek, Eset vyřídil více než 20 000 ticketů na podpoře a přes 76 000 objednávek od partnerů.
Podle Filipa Navrátila loni pomáhala prodávat zejména spousta akcí pro firemní zákazníky, cílené oslovení společností, ale také uvedení nové řady firemních produktů v6, Eset Secure Authentication nebo DESlock+, který je novou součástí portfolia Esetu.
Letos můžeme očekávat novou 9. verzi domácích produktů, aktualizaci firemní řady v6.2 a úplně nové produkty Eset Mail Security 6 pro Exchange, File Security v6, ESA 2.3, řešení pro Windows Azure a Eset Parental Control pro rodiče.
Filip Navrátil se také pochlubil nezávislými oceněními produktů – za posledních 12 let se Eset zapojil do všech testů Virus Bulletin a v každém získal 100 %. Aktuální verze firemních produktů získala ocenění od AV-Comparatives a společnosti Gartner, IDC a Deloitte řadí Eset mezi top 5 výrobců bezpečnostního softwaru.
Podle dotazování agentury Medián je Eset v ČR jedničkou na trhu bezpečnostního softwaru v B2B se 44% podíl instalací. V B2C je trojkou, a to za výrobci, kteří nabízejí bezplatná řešení.
Filip Navrátil také vyzval partnery, ať se zkusí více zaměřit na Eset Smart Security, kterého nyní prodávají podstatně méně než NOD32 Antiviru. Že to jde, ukázal na přímých prodejích Esetu, které dosahují obráceného podílu.
Závěrem zmínil také věrnost uživatelů. Největší část příjmů v Esetu tvoří obnovy licencí a partneři by se proto měli snažit si udržet své klienty (což je to vždy levnější než akvizice nových). V jednotlivých regionech jsou v obnovách licencí výrazné rozdíly – kupříkladu na Vysočině dosahují partneři o deset procentních bodů vyššího podílu obnovených licencí na celkem prodaných licencích v porovnání s Olomouckým krajem
Poté účastníci shlédli video s prezentací případové studie, ve které Ivan Žluva ze Z-Systems se svým zákazníkem – správcem školní sítě Pavlem Dejmarem – představili přechod z konkurenčního řešení na Eset v Průmyslové škole chemické v Brně. Hlavními přínosy byly zlepšení výkonu počítačů a centrální správa. Škola následně nahradila pracovní stanice za virtualizované, a tak se využily licence Esetu pro servery, a pro možnost vzdáleného přístupu na terminály byla nasazena dvoufaktorová autentizace ESA. Navíc se objevuje příležitost rozšíření o licence pro SharePoint.
Poté vyhlásil nejlepší partnery za uplynulý rok. Výsledky naleznete zde.
Z workshopů
Poté odstartovaly workshopy. Jaroslav Fabián představil možnosti čerpání marketingových fondů na kampaně. Tuto oblast má v Esetu jinak na starost marketingová specialistka Alena Kompert.
Marketingový program poskytuje rozpočet na podporu prodeje marketingovými aktivitami partnerů, kteří podílejí na nákladech a realizaci.
Vloni partneři nejčastěji ve svých aktivitách volili příbaly – dárky k licencím (39 %), reklamu (26 %), odborné semináře (22 %) a případně sportovní události (8 %). V podstatně menší míře pak POS/POP a soutěže. Reselleři prodávající přes web kromě velmi častého využití příbalů často čerpají fondy na on-line reklamu.
Jaroslav Fabián dal účastníkům také tipy na úspěšnou kampaň: Plánujte svoje aktivity, spolupracujte na nich s výrobcem, využijte kreativitu a silné stránky a přemýšlejte o synergii jednotlivých zásahů zákazníka a o návratnosti investice. Všechny potřebné materiály pro podání žádosti a informace pro realizaci kampaní naleznete na partnerském portálu společnosti Eset.
Závěrem Fabián připomenul, že partneři mohou čerpat také marketingové služby Esetu – konzultace a doporučení, DTP, organizaci eventů a další.
Technický ředitel Miroslav Dvořák poté představil novinky ve stáji Esetu. Na druhé pololetí společnost připravila 14 nových produktů. V září uvedla servisní verzi Remote Administrator 6.2, která obsahuje např. dvoufaktorovou autentizaci, migraci politik z v5, off-line mirror nástroj, post-instalačního průvodce či novou dashboard sekci.
Ve stejnou dobu vyšla 6. generace Eset Mail Security, která přebírá všechny technologie z 6. generace firemních produktů a navíc dostala nový vlastní antispamový engine Horus a kontrolu obsahu archivů.
Eset File Security si vysloužil novou servisní verzi, která umožňuje integraci s hypervizorem Hyper-V a Eset Gateway Security v prosinci dostane servisní verzi 4 s antispamovým enginem Horus a vylepšením konfiguračních dialogů. Nová verze Eset Virtualization Security je pak nově nezávislá na hypervizoru.
Ještě v červenci Eset vydal servisní verze Endpoint Antiviru pro Windows, další pak vyjdou v listopadu. Nová servisní verze pro OS X vyšla v září a přináší správu výměnných zařízení a vylepšení UX.
Na říjen Eset chystá novou, 9. verzi domácích řešení Eset NOD 32 Antivirus a Smart Security. Kromě jiného přinese zabezpečené on-line bankovnictví a hlavně možnost průběžně instalovat inkrementální vylepšení, což odstraní potřebu zcela přeinstalovávat nové verze.
Pre-sales engineer Petr Šnajdr ukázal, co Eset připravuje a kým chce být do budoucna. V rámci tzv. Eset Technology Alliance společnost přidává do portfolia další produkty související s jejím zaměřením – např. nedávno akvírovaný nástroj DESlock+ pro šifrování disků, souborů a složek, částí textu, e-mailů, archivů či virtuálních disků. Umí také bezpečnou skartaci dat a login lze provázat s Active Directory. Poté Petr Šnajdr přiblížil možnosti zálohování, která v rámci ETA Eset přináší v podobě řešení StorageCraft.
Tomáš Krotký, obchodní specialista pro klíčové zákazníky, ve svém vstupu shrnul aktuální podmínky partnerské programu, kde jsou hlavní změnou od začátku roku projektové ceny, a připomenul novou partnerskou úrovně Eset Security Partner, jež je určena pro resellery nabízející i další produkty z výše uvedené technologické aliance. V závěru Tomáš Krotký jako inspiraci připravil ukázky dřívější spolupráce s partnery.
Grand Prix Studánka
Po workshopech se již účastníci převlékli do montérských kombinéz svých garáží a vyrazili změřit své síly v Grand Prix Studánka. V první fázi si nejprve museli na postavení své závodní káry vydělat. Potřebné dolary mohli získat pomocí při zneškodnění nepřátelského čínského gangu (včetně zbavení se „horkého“ zboží), pašováním benzínu a svými znalostmi z automobilové oblasti.
Za nabyté peníze pak u mechanika Giuseppeho nakoupili potřebné díly a jali se do stavby závodního speciálu, ve kterém pak na pekelné trati plné zatáček změřili síly. V rámci večerního programu si zasoutěžili o nejlepší příběh své garáže a monopostu a poté si již užili to nejlepší burlesque vystoupení, jaké lze u nás vidět.
Zdroj: ChannelWorld