Na setkání společnosti Eset v hotelu Maximus v Brně partnery uvítala hvězdná sestava komiksových hrdinů, kteří v průběhu dopoledne prezentovali aktuální novinky a změny. Po celý den top resellery programem prováděla Catwoman Eva Zárubová (channel sales managerka).
Shrnutí výsledků se ujal Batman Filip Navrátil (obchodní ředitel). V roce 2012 Eset spolu s partnery prodal licence v hodnotě 265 milionů korun, což je oproti loňskému roku v podstatě stagnace, kterou měl do značné míry způsobit slabší závěr roku vlivem delších svátků.
V produktech pro domácnosti partneři stabilně dosahují dvou třetin prodaných licencí Esetu, v SMB tvoří channel 80 % prodejů. Podíl nových licencí vs. obnov se sice v čase snižuje, je to však podle Filipa Navrátila dopad velké instalované báze a lepší schopnosti dosahování obnov licencí.
Více se partnerům daří prodávat Eset Endpoit Security (než Endpoint Antivirus), což dokazuje jejich schopnost upsellu.
Filip Navrátil připomenul, že loni Eset zdvojnásobil channel tým a letos očekává, že se bude spolupráce dále rozbíhat. Společnost v minulém roce uspořádala více než 25 partnerských akcí pro zákazníky a 60 partnerům spolufinancovala aktivity z marketingového programu. Více než 90 partnerů se pak zúčastnilo Webexu (on-line školení).
S cílem rozšířit portfolio výrobce uzavřel tzv. Eset Technology Alliance – technologické partnerství s dalšími firmami. Výsledkem je nabídka produktu Eset Secure Autentification a dále se připravuje např. produkt Deslock pro šifrování dat.
S rozšířením nabídky o Secure Authentication přidal Eset také novou partnerskou úroveň Eset Security Partner, která je dostupná pro vybrané partnery. Výhodou aliance pro partnery jsou stejné procesy, technická a obchodní podpora, systém objednávek, upozornění, fakturace apod. Zároveň jde o exkluzivní produktovou řadu, kterou lze oslovit klienty např. při výběrových řízeních. Program Eset Technology Alliance bude oficiálně spuštěn 1. 10.
V marketingu Eset nechce strašit
Hellboy Jaroslav Fabián (marketingový ředitel) mluvil o síle pozitivní značky. Eset podle měření Admosphere vydává 88 % z celkového objemu reklamních investic sledovaných top 4 značek (investice druhého tvoří 7, 6 % a třetího 3,5 %). Podle průzkumu OSBT je dovozená známost značky Eset u domácností 70 % a spontánní známost činí 30,5 %.
Eset nechce pro prodej bezpečnostních produktů zneužívat rétoriku strachu a volí proto komunikaci ve smyslu „bezpečného digitálního života bez obav“. Z toho vyplývá i nový slogan: Enjoy Safer Technology.
Eset chce „pomáhat postavit bezpečnější svět, ve kterém si každý může užívat své technologie“. Více k nové komunikaci vč. videí naleznete na www.enjoysafertechnology.com.
Partneři budou kvůli změnám muset aktualizovat své weby, získají však systematickou podporu značky Eset s konzistentním sdělením, dodává Jaroslav Fabián. Strategii značky má pro případné dotazy na starost Šárka Míčková aka Black Widow.
Eset s novým sloganem také přepracoval korporátní identitu, která upřednostňuje firemní logo před názvem produktů – jedním z cílů je lepší viditelnost a rozpoznatelnost krabic v retailu.
Připravují se také nová loga pro jednotlivé úrovně partnerů. Dostupné budou na partnerské zóně. Stejně tak jsou zde k dispozici nové POS materiály. Můžete využít i grafika Esetu, který vám pomůže s kampaněmi a úpravou vašich webových stránek. Stačí poslat dotaz na marketing@eset.cz.
Mobilní hrozby znamenají novou příležitost
Petr Šnajdr, bezpečnostní expert a Superman, na setkání připomenul aktuální bezpečnostní hrozby a upozornil na meziroční nárůst mobilního malwaru až o 1000 %. Největší podíl náleží Androidu (97 %), podstatně méně pak Windows 2 % a Symbian 1 %. Primárně jde o trojské koně sbírající data a odesílající prémiové sms.
V oblasti PC se stále více objevuje ransomware (např. policejní malware) a roste sociální inženýrství v rámci sociálních sítí (podvodná videa a ankety, instalace falešných doplňků do prohlížeče atd.). Více se o aktuálních hrozbách dočtete na blog.eset.cz nebo v angličtině na welivesecurity.com.
Eset pro domácnosti přichází v 7. verzi
Tomáš Krotký aka Thor (channel sales specialist)představil novou, sedmou verzi produktů Eset pro domácnosti. Mezi hlavní vylepšené vlastnosti patří rozšířená heuristika (nové generické signatury pro odhalování malwaru v šifrovaných souborech), správa výměnných zařízení a nové systémové ikony informující uživatele o potřebných krocích a změnách.
Úplnými novinkami jsou Advanced Memory Scanner (pokročilá kontrola paměti), Specialized Cleaner (jednoúčelové antiviry pro velmi specifické nákazy), Vulnerability Shield (update osobního firewallu) a Exploit Blocker (hlídá možné zranitelnosti v dalších aplikacích).
Storm Lucie Andrlová (channel sales executive) prezentovala přednosti Eset Mobile Security. Verze dva má mít intuitivnější ovládání a samozřejmě vyšší výkon a nižší zátěž systému. Funkce Anti-Theft v případě odcizení nebo ztráty pomáhá zařízení nalézt, zablokovat a vymazat všechna uložená data. Dalšími funkcemi jsou filtr volání a SMS a bezpečnostní audit instalovaných aplikací. Ve verzi pro Android tablety Eset opravil zobrazování přes otočení tabletu a ve freeverzi vyznačil prémiové placené funkce.
Hvězdná podpora superhrdinů
Punisher Petr Danielovský (channel sales specialist) a Wonderwoman Barbora Rochová (channel sales executive) shrnuli nejpoptávanější prvky partnerských výhod a podpory.
Eset vám měsíc před expirací licence posílá upozornění, aby vám zákazník „neutekl“. Pokud jste licenci neobnovili, ještě 14 dní před jejím vypršením upozorní zákazníka a v případě jeho zájmu o nákup jej směřuje zpět na vás.
Novinkou je služba „osobní strážce“, která hlídá expirující licence nad 100 uživatelů. Eset v tomto případě dohlíží na celý proces obnovy, aby proběhl v pořádku.
V případě migrace většího zákazníka z konkurenčního produktu je možné se s Esetem domluvit na individuálních podmínkách. Jako pobídková alternativa je k dispozici také prodloužení doby licence zdarma. Nezapomínejte také na možnost registrace obchodních případů nad 100 licencí – v okamžiku, když začnete řešit zakázku, si tak můžete klienta zablokovat před ostatními resellery.
Gold partneři nyní mohou nahrávat své logo do přehledu prodejců Eset na webu Eset.cz. Partneři Esetu mohou žádat o marketingový příspěvek až do výše 50 % vynaložených nákladů. Na základě své lokality se můžete s Esetem domluvit na tom, co platí na klienty ve vašem regionu. Dalšími podpůrnými projekty jsou „předinstalace“, komisní prodej a workshopy.
Pro „předinstalace“ můžete použít speciální trial licence obsahující kontakty na vás. Po uplynutí zkušební lhůty software upozorní uživatele o možnosti získání placené verze a přesměruje jej přímo na speciálně vytvořenou webovou stránku s kontakty na daného partnera.
Trial licence můžete potenciálním klientům poskytnout např. na seminářích, setkáních, instalovat je při prodeji nového počítače, či při servisním zákroku.
V závěru Barbora Rochová upozornila na „resuscitační tým“ Esetu, který může prohlédnout vaše obchodní případy, kterým jste zkoušeli prodat produkty Eset za poslední tři roky, ale nepovedlo se obchod uzavřít, a pokusí se je „oživit“.
Nová superschopnost? Web technické podpory
Green Lantern Martin Jonáš (vedoucí technické podpory) partnerům představil zcela nové stránky technické podpory, které budou oficiálně spuštěné 1. 10.
Nový web obsahuje databázi znalostí, průvodce řešeními problémů, vzdálenou pomoc, antivirovou ambulanci a další služby a soubory ke stažení. Nemusíte portál sledovat pravidelně, Eset vám může zasílat technické novinky na váš e-mail.
Kromě fotografií pod článkem doporučujeme také galerii z odpolední a večerní zábavné části SEP 2013.
Zdroj: ChannelWorld