Fotoreport: Platforma Magento se dočkala první konference v České republice

V pražském hotelu Pyramida se koncem března sešli majitelé e-shopů, vývojáři a integrátoři, aby se během konference Meet Magento Czech Republic 2016 seznámili s platformou Magento a trendy v oblasti elektronické komerce.

Fotoreport: Platforma Magento se dočkala první konference v České republice




Dne 31. 3. 2016 se konala konference Meet Magento Czech Republic 2016,vůbec první setkání tohoto druhu v České republice. Akce, jejímž cílem bylo představit e-komerční platformu Magento, přilákala do pražského hotelu Pyramida přibližně 150 hostů z řad provozovatelů e-shopů, vývojářů a systémových integrátorů.

Konferenci odstartoval krátkým přivítáním Igor Sundukovsky ze společnosti Neklo, která byla organizátorem konference. Po něm se na pódiu objevil Thomas Fleck, spoluzakladatel neziskové organizace Meet Magento Organisation, která zaštiťuje konference Meet Magento po celém světě .

Fleck hovořil o historii těchto setkání, která se začala pořádat v roce 2009 a v roce 2015 již zavítala do více než 30 zemí celého světa. Cílem Fleckovy organizace je starat se o ekosystém vývojářů a uživatelů platformy a podporovat její rozvoj.

Magento slaví deset let a má novou verzi

Dalším řečníkem byl Ben Marks, který rovněž zdůraznil význam celého ekosystému okolo Magenta a následně promluvil o historii samotné platfomy. Magento vzniklo na konci roku 2006 v agentuře, která se zabývala e-komercí a ke své práci používala PHP platformu, která byla podle Markse tak nepřizpůsobitelná, že si agentura nakonec vytvořila vlastní.

Magento se následně stalo součástí gigantu eBay, následně se opět osamostatnilo a nyní má nového majitele v podobě společnosti Permira, která do platformy investovala, ale ponechala jejímu týmu velkou svobodu v dalším směřování.

Marks dále hovořil o nové verzi Magento 2, která přinesla výrazné změny v jádru platformy. Ty byly podle Markse nezbytné vzhledem k tomu, že původní verze byla postavena na kódu z roku 2007 a svět, PHP i chování zákazníků se od té doby změnily.

Výsledkem je podle Markse plně testovatelná a konfigurovatelná platforma, která oproti první verzi nabízí vyšší výkon, upravené a vylepšené rozhraní pro administraci i zákazníka, a nabídne také kvartální přísun nových funkcí a vlastností. Podniková edice dostala funkce napomáhající škálování, zatímco do jádra se přesunuly dříve prémiové funkce směřující k posílení výkonu.

Program školení a nové tržiště pro rozšíření

Magento dále spustilo M2 Trained Partner Program pro školení zájemců o platformu a pomoc s certifikačními zkouškami pro vývojáře. Zatím však není k dispozici podoba samotného certifikačního testu, protože Magento ještě nemá dostatek dat o tom, jak zákazníci platformu používají. Zkoušky budou nejspíše dostupné od roku 2017.

Velmi brzy pak bude spuštěno tržiště Magento Marketplace, které nahradí současné Magento Connect. To dnes nabízí přes 9 tisíc rozšíření, což podle Markse nemá ani Salesforce, a část tohoto obsahu „nestojí za nic“. V řadě případů Connect navíc poskytuje pouze odkaz na externí stránku a Magento nemá kontrolu nad kódem.

Magento Marketplace bude mít veškeré kódy rozšíření přímo „u sebe“ a bude kontrolovat kvalitu. Rozšíření budou tetována a Magento v nich bude hledat známky plagiarismu. Rovněž se postará o to, aby tržiště nenabízelo např. třicet rozšíření, které se starají o přidání tlačítka Like pro Facebook, ale pouze jedno.

Použijte sílu přesvědčování!

Eugene Shaksuvarov , softwarový vývojář Magenta, následně zakončil první dopolední blok technickou prezentací o přizpůsobení závěrečné fáze obchodu na platformě. Celý checkout byl ve druhé generaci Magenta předělaný od podlahy a podle Shaksuvarova nabízí o 30 % vyšší výkon a řadu nových možností, jak si uživatel může upravit rozhraní a celý proces.

V druhé části dopoledního programu vystoupil konzultant Guido Jensem s prezentací o tom, jak přimět zákazníky, aby chtěli nakupovat právě ve vašem e-shopu a toužili po vašich produktech. Svou prezentaci zahájil zdůrazněním velké mezery mezi mírou konverze e-shopu a kamenného obchodu, která je sice způsobena celou řadou faktorů, ale přesto pro ni existuje řešení.

Jensen zdůraznil význam psychologie a podvědomých zkratek a předsudků, které si lidé vytvářejí v myslí. Hovořil o síle přesvědčování a šesti hlavních faktorech, které vedou k získání vlivu – reciprocitě, konzistenci, následování ostatních, autoritě, oblibě a nedostatku. Budoucnost elektronické komerce Jensen vidí především v podobě dynamických nástrojů směřujících k personalizaci, která umožní těchto faktorů účinně využít směrem ke každému konkrétnímu zákazníku.

E-shop, který nic neprodává?

Dopolední blok pak zakončila prezentace Sergeje Sundukovského s tématem budování e-shopových startupů. Sundukovsky hovořil o „propasti“ mezi e-shopem a kamennou prodejnou, kterou podle něj lze vyřešit propojování on-line a off-line prodeje prostřednictvím dočasných obchodů, společných portálů a dalších nástrojů.

Dále mluvil o inovacích, které mohou výrazně usnadnit a proměnit on-line prodej. Patří sem například integrované video, chat shopping, internet věcí, interaktivita, majáčky (ty o kterých hovoří analytici z Gartneru ) nebo nositelná elektronika.

Sundukovsky svou prezentaci zakončil příkladem startupu Bungalov Clothing, na kterém se osobně podílel. Napřed se publika zeptal, zda je možné provozovat e-shop, který nic neprodává, a kde zákazník musí čekat celé týdny na to, aby byl vůbec „vpuštěn“ dovnitř. Bungalov Clothing takový je a přitom si podle Sundukovského na sebe již vydělá.

Po obědě se velký sál rozdělil na dvě poloviny a rozběhly se dva bloky odborných sekcí věnovaných platformě Magento a odvětví elektronické komerce obecně. Během celkem dvanácti prezentací se účastníci mohli dozvědět, jak používat Magento a jeho novou verzi, jak ji propojit s Azure nebo jak ho využít jako nástroj pro digitální transformaci.

V jiných prezentacích mohli účastníci zjistit, jaké jsou současné trendy v oblasti e-mailového marketingu, jaké jsou nezbytné kroky při budování velkého e-komerčního řešení, ale i jakým způsobem provozovat multikanálovou zákaznickou podporu.

Po konci odpoledního odborného programu účastníky čekala odměna v podobě „tajné“ afterparty, kde se mohli pustit do networkingu, nebo si jen dát pivo a přemýšlet o podnětech, které získali během dne.

Zdroj: ChannelWorld




Galerie





Úvodní foto: ChannelWorld

Komentáře