Distributor eD system Czech uspořádal 25. 3. partnerské setkání eD expo 2014. Pozvání do pražského hotelu Corinthia přijalo přes 500 partnerů a 90 zástupců výrobců, pro které byl připravený celodenní program.
Kromě dopoledního a odpoledního pásma přednášek zástupců značek z portfolia distributora mohli účastníci navštívit výstavní prostor, kde výrobci na stáncích prezentovali své produktové novinky, případně si vyzkoušet postřeh v herní zóně.
Na závěr setkání proběhla tombola, do níž se mohli účastníci přihlásit po nasbírání samolepek s logy výrobců na jednotlivých stáncích. Hlavní cenou byl dárkový šek v hodnotě 40 000 Kč na luxusní zájezd nebo dárkové vouchery Sodexo.
Večerní program proběhl formou VIP party v prostorách pražského Fashion Clubu. Fotoreportáž z ní vám přinášíme v samostatném článku.
Kingston představil nové bestie
Marcin Gaczor a Michal Stauch ze společnosti Kingston partnerům představili především novou řadu operačních pamětí Hyper X (modely Fury, Savage, Beast, Predator a Impact). Dostupné budou postupně v jednotlivých kvartálech v kapacitách od 4 do 8 GB a s taktovacími frekvencemi od 1 333 MHz (Fury) po 3 200 MHz (Predator).
Trust láká na marže z příslušenství
Matěj Chalupka ze společnosti Trust během své prezentace představil přítomným resellerům argument vyšších marží, pokud spolu s počítačem nebo telefonem prodají i příslušenství.
Trust je nabízí hned v šesti platformách, od nových pouzder sledujících změny trendu úhlopříček tabletů, přes příslušenství pro hráče, speciální myši pro Windows 8 nebo tašky, až po stojany.
Zároveň byly blíže představeny produktové linie dvou značek spadajících pod Trust. Jde o řadu brašen na tablety nebo notebooky SmartSuit a značku audio příslušenství Urban Revolt, která designem a složením svého portfolia cílí na mladé lidi z měst.
Jak na servery od HP
Jiří Lepka z HP účastníky oslovil s „příručkou obchodního partnera pro prodej x86 serverů HP ProLiant“. Z top 10 problémů dnešních IT oddělení zdůraznil především nedostatečnou technickou úroveň IT zaměstnanců, schopnost převést IT do stavu umožňujícího konzumerizaci IT a BYOD, zjednodušení procesů a zvýšení efektivity firmy, začlenění IT do řízení firmy a změnu nákladového poměru 80/20 (správa současného stavu vs. rozvoj a inovace). S těmito výzvami má HP ProLiant pomoci.
Hlavními argumenty pro pořízení těchto serverů mají být možnost proaktivního servisu (odstranění poruchy dříve než skutečně nastane), schopnost propojit řízení a správu serveru s hypervizory (VMware nebo HyperV pak používá jen jednu konzoli, což spoří čas), active health systém (server po celou dobu životnosti loguje veškerý stav pro zkrácení případného servisu) a automatická instalace a update firmwaru ve většině případů.
HP učilo vytipovat zákazníka pro zálohovací řešení
„Co jsem vám říkal? Zálohovat, zálohovat, zálohovat!“ Touto větou zahájil Pavel Strašlipka z HP. Upozornil, že zálohování není jednoduchá disciplína.
Než představil relevantní portfolio, pomohl vytipovat zákazníka, kterého vám HP může pomoci obsloužit: potřebuje spolehlivé zálohy, nemá kvalifikovaný personál, chce přenášet zálohy do centrály a vyžaduje jednoduchou obnovu dat. Údajně hlavní priorita zákazníků je totiž právě potřeba zlepšit zálohu a obnovu dat.
Konica Minolta se o vše postará
Tomáš Holubec a Petr Lupač ze společnosti Konica Minolta nepřišli představovat pouze nové laserové multifunkční zařízení, nýbrž hlavně obchodní model Tiskové balíky, určený k usnadnění expanze společnosti Konica Minolta směrem k novým zákazníkům.
Jeho podstatou je prodej nebo pronájem A3 a A4 multifunkcí bez nutnosti cerfitikace partnera a za plného servisního zajištění společností Konica Minolta. Jednoduchý princip Tiskových balíků ilustrovali na příkladu čtyřletého pronájmu produktové novinky bizhub C3350.
Partner zde dostává provizi ve výši až 10 % ceny hardwaru a až 18 % z nasmlouvaných stránkových služeb. Společnost Konica Minolta přitom zajistí dodávku a instalaci zařízení, školení, servisní a technickou podporu po celou dobu trvání kontraktu, přičemž partnerovi garantuje opakování obchodu po vypršení smlouvy. Rovněž byl představen zákaznický portál eCON, který je nově dostupný přímo z displejů mutifunkcí a mnoho dalších služeb a řešení dostupných pro přeprodej přes partnery.
Lenovo představilo novinky pro SMB
Společnosti Lenovo představila ústy Josefa Chvály své SMB portfolio. To obsahuje šest produktových skupin, včetně veškerých typů počítače od notebooku po pracovní stanici, tabletů, ale i NAS a příslušenství.
Na letošní jaro má Lenovo přichystáno několik novinek, například 11“ notebook pro školy s Chrome OS nebo Windows, nové business tablety ThinkPad 8 a ThinkPad 10, ale také novou vlajkovou loď řady ThinkPad, 14“ ultrabook Carbon X1, vybaven například ovládací lištou nad vrchní řadou kláves, která se adaptuje podle právě používané aplikace.
Dále bylo představeno například AIO ThinkCentre M83z a v rámci příslušenství nová dokovací stanice OneLink, která po jednom kabelu poskytuje kompatibilnímu zařízení DP, DVI-I, ethernet, USB 3.0, nativní video i zdroj.
Fujitsu obnovuje nejvyšší řady
Na prezentaci společnosti Fujitsu se účastníci seznámili s novou hi-tech modelovou řadou notebooků LifeBook E734, E744, E754. Kromě podsvícené klávesnice, nabídnou jednotný systém replikátoru portů a modulovou šachtu pro DVD/HDD/baterii či projektor. Vysoké rozlišení pak nabídne řada 904 (U904, S904 a konvertibilní T904).
V podstatě ke všem zmíněným modelům jsou k dispozici promo akce, o kterých vám poskytne více informací produktový manažer v eD.
Partneři by si měli pamatovat, že informace o záruce a podpoře naleznou vždy v popisku produktů na webu eD systemu (včetně kontaktů).
Radovan Hošek partnerům radil, ať se zaměří především na vyšší modely produktů s vyšší marží. Ačkoliv je jejich prodej náročnější, vyšší marže vykompenzuje delší prodejní cyklus a méně prodaných kusů. U projektů vám Fujitsu navíc poskytne speciální cenu zpravidla do 24 hodin (i pro Slovensko) a garantuje výhradní cenovou podporu u registrovaných zakázek.
V serverech Radovan Hošek upozornil na jednosocketový model RX100 S8 s možností trvalého provozu až při 40° C, dále malý, škálovatelný TX250 S8 s max. 96 GB RAM a nejprodávanější dvousocketový Primergy RX300 S8.
Office 365 zdarma do škol
Lukáš Jírový z Microsoftu vystoupil s prezentací na téma nových Office 365 a cloudové platformy Windows Azure. V úvodu hovořil o nevyhnutelnosti nástupu cloudových služeb a prognózy několikanásobného nárůstu tržeb z cloudových služeb do roku 2017, a to v segmentech malých i středních podniků.
U Office 365 zmínil, že reseller u nich může získat velmi výraznou marži. Následně demonstroval ovládání Window Azure živou ukázkou spuštění nového virtuálního serveru.
V závěru prezentace vystoupila Irena Brifordová, jež v má v českém Microsoftu na starost segment školství. Uvedla, že až 30 % počítačů v českých školách nemá kapacitu ani na končící Windows XP, což má představovat velkou příležitost pro resellery. Microsoft chce podpořit modernizaci školního IT vybavením nabídkou nových Office 365 zdarma.
Intel chce své čipy i v ultramobilních zařízeních
Společnost Intel na setkání zastupovali Jaroslav Petráš a Branislav Ides, kteří kromě již avizovaných novinek v oblasti čipů a nových SSD disků oznámili záměr společnosti o expanzi do ultramobilního segmentu – zatím do tabletů a v delším horizontu i do chytrých telefonů.
Přítomným partnerům kladli na srdce, aby se se zákazníky při výběru zařízení dotkli i procesoru a operačního systému. Hlavním argumentem, který zazněl, byla všestrannost tabletů s Windows, neboť tento operační systém má například představovat garanci podpory všech periferií. Tablety s Androidem najdou podle zástupců Intelu uplatnění především v zábavě.
Optoma připomněla blížící se MS ve fotbale
Josef Kočica představil projektory společnosti Optoma. V úvodu prezentace hovořil o výhodách technologie DLP, jíž využívají veškeré produkty Optomy, oproti konceptu 3LCD, využívaného konkurencí. Následně blíže představil některé produkty z portfolia společnosti, jež čítá přibližně 65, z toho 25 garantujících provoz 24/7.
Nezůstal však jen u produktů, zmíněny byly i části obchodního modelu společnosti, který zahrnuje individuální kalkulace cen pro každou projektovou objednávku, zapůjčení projektorů prodejcům i zákazníkům bez skládání záloh, a v současnosti i promo akci k blížícímu se mistrovství světa ve fotbale.
APC má zelené funkce u vybraných UPS
Václav Míka ze společnosti APC představil partnerům produkty ze segmentů přepěťové ochrany a UPS. Řada SurgeArrest je určena pro ochranu zařízení proti přepětí v elektrické síti a prokročilejší členové této rodiny nabízejí dodatečné funkce.
Václav Míka Zároveň zmínil, že přepěťová ochrana může být vhodným dárkem například pro obchodní partnery nebo zákazníky. Poté představil rodinu UPS zařízení, kde prokročilejší modely nabízejí například funkci úsporné zásuvky (master), která při snížení odběru enegie (vypnutí zařízení) přeruší přívodu energie do podřízených zásuvek (slave), tedy například těch, k nimž jsou připojeny periferie počítače.
E-shop eD market dostal novou podobu
Ve spolupráci se společností eLinkx připravil eD system pro markety nové řešení B2C e-shopu eDmarket (nahradí Orchidej). Nabídne responzivní design, dovolí vybrat z různých grafických mutací a umožní editovat produktovou nabídku (vlastní produktový strom). Zákazníkům má zajistit intuitivní ovládání, lepší vyhledávání produktů, dynamické a svižné načítání informací a dovolit zobrazování cen s DPH a bez DPH a počet kusů skladem.
Zdroj: ChannelWorld