Partnerských setkání, která se konala na zámku, jsme již viděli nespočet. Tohle však bylo, no, svým způsobem bizarní. A Eset jej tak i doslova nazval. Resellery na 10. SEP (Setkání Eset Partnerů) lákal spiritistickou krajinou, kultovní a okultní kuchyní a hlavně paranormálním ubytováním a zážitky.
Než do Valče přijel Eset, bývalo to klidné město. Pak se ale začaly dít divné věci... Na internetech jste se mohli dočíst, že „někdo přes noc přeskládal novou zámkovou dlažbu všech chodníků ve městě, pískové doskočiště na školním pozemku pohltilo učitelku tělocviku a zpět ji vyvrhlo až napřesrok. Obecní kanalizací proplouvá zaoceánský parník…“
Kdo za to všechno může? No přece duchové! Partneři Esetu jako lovci nadpřirozených bytostí to na výzvu „hlavního lovčího“ Petra Maška (produkční) přijeli vyšetřit na vlastní oči. Loveckou sezónu, jak ji neznáte, na zámku zahájil a partnery přivítal David Všetula, channel manažer a místní „lovec hlav a hlavonožců“.
Duch času (a obchodní ředitel) Filip Navrátil se vrátil trochu do historie k výsledkům za předchozí rok. Za rok 2015 obrat Esetu přesáhl 300 milionů korun. Ve firemním segmentu se na dosažených výnosech partneři podíleli z 80 %.
Při rekapitulaci Filip Navrátil vzpomenul hlavní události loňského roku – mezi nimi zavedení nového systému a partnerského portálu a uspořádání řady aktivit na podporu akvizice firemních zákazníků (Eset Security Days a Eset Techdays). Nových verzí se dočkaly například produkty Eset Remote Administrator 6.4, Eset Secure Authentication (ESA), Eset Parental Control pro Android nebo Eset Mail Security.
Z aktuálního dění připomenul, že od září běží na většinu produktů promoakce 3 za 2 a pokračuje promoakce na ESA. Závěrem svého vstupu Filip Navrátil vyhlásil nejlepší partnery za uplynulý rok a předal náležitá ocenění.
Marketingový ředitel a duch záchodového plováku Jaroslav Fabián poté shrnul závěry průzkumů popisující pozici společnosti a značky Eset na českém a evropském trhu. Podle IDC je Eset obratovou jedničkou v ochraně koncových zařízení (v ČR 30% podíl). Spontánní znalost značky Eset v ČR dosahuje úrovně 39 % a v případě dovozené známosti činí 76 %.
Dotazování také ukázalo, že tři čtvrtiny uživatelů jsou věrné značce Eset. Z opačného pohledu 16 % uživatelů jiných řešení v ČR zvažuje po expiraci přechod k Esetu. Z dotazování mezi 2 000 zákazníky je jich 99 % s řešením Eset celkově spokojeno a stejné procento by je doporučilo známým.
Firmy se v IT bezpečnosti nejvíce obávají sociálního inženýrství a úniku citlivých informací, citoval Fabián výsledky průzkumu a poradil, že to můžete využít při komunikaci s firmami. Dodal, že trh už není dávno jen o antiviru, který mají všichni. „Zeptejte se sami sebe, jestli jste na to připraveni – například na prodej šifrování, dvoufaktorové autorizace…,“ dodal Fabián.
Novinky ve firemním portfoliu shrnul presales engineer a duch lovců motýlů Petr Šnajdr. Eset Endpoint Security dostal kromě kontroly koncových bodů také ochranu Exchange serveru a souborová zabezpečení využívající síť LiveGrid. Zákazníkům používajícím MS Azure můžete nabídnout plugin pro File Security a virtuální Eset Remote Administrator.
Eset Secure Authentication (ESA) nově podporuje integraci pro ADFS např. pro Google APS nebo Office 365, RDP/RDP Web Access a byla do něj přidána podpora pro přihlašování do Windows. Nyní lze ESA aktivovat také podle IP whitelistingu – tedy podle toho, kde se chráněný bod nachází.
Petr Šnajdr vybídl partnery k migraci na novou generaci firemních produktů, které jsou po více než roce otestované v praxi, mají lepší detekční schopnosti a výrazně propracovanější centrální správu.
Na workshopu pak Petr Šnajdr prezentoval změny v produktovém portfoliu řešení Eset v10 pro domácí segment. Nová, 10. generace NOD32 má nyní také ochranu před skriptovými útoky (typicky ransomware a clickery), verze Smart Security nabídne navíc ochranu spuštění webkamery, ochranu domácí sítě (přehled zařízení v síti vč. zranitelností) a verze Premium k tomu pridává správce hesel a šifrování dat (DesLock+).
PR manažer a „poslední trianglista“ Ondřej Šafář s patrnery probral PR aktivity, které zvyšují informovanost resellerů i zákazníků jako podpora prodeje. Marketingová specialistka a „bludička“ Šárka Píšová pak připomenula partnerů možnost čerpat fond na co-marketingové aktivity. Žádost, který se podává přes on-line formulář, vám může ušetřit až 50 % nákladů na akci. Ročně partneři udělají kolem 50 akcí, které Eset finančně podpoří, dodala Šárka Píšová.
Ve workshopu zaměřeném na partnerský program David Všetula upozornil partnery, že jejich marže u projektů (u úrovně silver a vyšší) závisí na výsledcích za aktuální rok a zároveň i na udržování certifikací. Zdůraznil možnost navýšení provize až o 20 % v případě prodeje nových licencí (nutná je registrace obchodního případu, případně produktové testování a související komunikace). Obdobně si můžete navýšit provizi i u existujících zákazníků, když jim nabídnete další řešení (např. ESA), které ještě nepoužívají.
Workshopy završila duchařská seance s Jaroslavem Fabiánem a Filipem Navrátilem. Při čaji zde mohli partneři diskutovat o všem, co je v obchodní spolupráci pálí.
Lovecká sezóna začíná
Po obědě se partneři rozdělení do týmů pustili soutěžních disciplín, které byly založené na geniu loci valečského zámku a jeho parku.
V podzemí prolézali světelným bludištěm za bludičkou Julií, u zámeckého rybníka stavěli potrubí k toaletě místního ducha záchodového plováku, na zahradě „skákali v čase“ přes rotující ručičku hodin, krmili lajnožrouta FC Valeč s písní na rtech a v bludišti sbírali žrádlo Pacmanovi.
Na zámku odhalovali vůně ducha vonného stromečku, skládali vzpomínky octové nevěsty, přesouvali objekty pouhou myslí a memorovali melodie posledního trianglisty. Rozhodně to neměli jednoduché, jelikož je při tom mohl kdykoliv odchytit a „osliznout“ sám lovec lovců duchů.
Kouzelné kuličky, které v jednotlivých disciplínách mohli lovci získat, pak směňovali za komponenty, z nichž v týmech skládali unikátní lapače duchů. Své výtvory pak prezentovali na večerním programu, kde při lovení duchů hudebně podpořila kapela.
Více ve fotogalerii a videu níže.
Zdroj: ChannelWorld