Na konferenci Distree EMEA 2014 se prezentovalo na 150 značek z oblasti IT a spotřební elektroniky, které působí na trzích regionu EMEA.
„Distree EMEA je o vytváření ziskových channel konexí, o spojování výrobců a šéfů distributorů, retailerů a e-tailerů na jednom místě v jednom čase, což zrychluje rozvoj byznysu všech účastníků,“ uvedl Farouk Hemraj, CEO a spoluzakladatel Distree Events.
Letos se konference zúčastnilo 350 výkonných představitelů distributorů z 290 společností, plus seniorní nákupčí 110 evropských retailerů a e-tailerů. Základna účastníků zahrnuje distributory ze 65 zemí a retailery z 32 států EMEA. Za výrobce se zúčastnilo více než 400 zástupců reprezentujících přes 150 značek.
Kromě prezentací analytiků GfK, Via Context či ABI Research byly součástí platformy přednášky společností HGST, Lenovo, Manhattan/Intellinet, Energy Sistem a Innergie. Prezentace opět zpestřily speciální formáty jako 60 seconds to convince (prezentace produktu v jedné minutě) a Fresh – novinky v technologiích spotřební elektroniky.
Svěží vítr v elektronice
V rámci bloku Fresh – prvním pohledu na nové technologie představil Fred Brown nejzajímavější projekty, které si teprve budou hledat světlo na trhu.
Bharat Vasan, CEO společnosti Basis, získal ocenění za fitness a health hodinky s aplikací pro smartphony a tablety. Disponují čtyřmi senzory vč. detekce tepu, automaticky rozlišují aktivitu uživatele (vč. spánku) a podle toho poskytují celodenní reporty o jeho kondici a zdravotním stavu.
Stručně označenou značku SK zastoupil viceprezident Jongpil Bea, a to prezentací hračky pro děti, jejímž srdcem je smartphone. Přes dedikovanou aplikaci pak nabízí širokou řadu her a vzdělávacích aktivit.
Oskar Kalmaru, spoluzakladatel společnosti Narrative, přišel s mini kamerou, která každých 30 s automaticky ukládá snímek, a dokáže tak vytvořit příběh z celého dne nebo jeho části. Ovládání je minimalistické - připnutím se zapne, zasunutím do kapsy se vypne.
S módním trendem vystoupil Richard Jones, VP Mapi, společnosti, která vyrábí LED displej, jež umožňuje zobrazovat libovolní informace či obrázky – např. i ve speciální kabelce/brašně.
Požadavky dnešních uživatelů má pak uspokojit mPowerPad - solární nabíječka s baterkou, rádiem. Odnímatelná baterie do kapsy údajně nabije 8 smartphonů. K dispozici je pak další příslušenství. Cena činí cca 200 euro.
Značku Parrot určitě znáte. Michael Luke však představil její nový produkt Flower Power – senzor pro rostliny, který měří vlhkost, teplotu, intenzitu světla a množství hnojiva a posílá přes bluetooth informace na smartphone, co rostlina potřebuje. Cena? 41 euro.
Druhou prezentovanou, ale zcela unikátní kamerou zaujal Peter Vharton ze společnosti Tamaggo – 360° rybí oko, dokáže ve vysokém rozlišení fotit i natáčet. Přes Wi-Fi lze pak fotky posílat dál a nahrávat třeba na Facebook. Cena 449 eur je sice vysoká, ale možnost zachytit v jeden okamžik vše kolem vás je k nezaplacení.
Do oblasti domácí automatizace pak zasahuje Netatmo by s+arck – přenosný termostat + ovládací aplikace pro smartphone za 179 eur. Sportovní nadšence by pak mohly oslovit Revolights – LED světla přichycená na pneumatikách kola – více viz video výše.
Ukaž, co umíš v 60 sekundách
V rámci prezentační soutěže 60 seconds to convince vystoupilo 15 výrobců v kategorii nejlepší produktový design a 16 společností v kategorii nejlepší produktová inovace.
Produktový design očima publika vyhrály OLED video-brýle Zeiss Cinemizer. Prezentaci produktu naleznete zde (bohužel bez ukázky reálného použití):
Jako nejlepší inovací přítomní retaileři a distributoři zvolili zařízení pro DJ – DJ Control Wave od společnosti Hercules/Thrustmaster:
Stručně z Live@Distree
Mark Billington ze společnosti HGST představil podnikový disk Ultrastar HE6 – první 6 TB disk naplnění heliem, který disponuje o 50 % větší kapacitou než předchozí verze a o 23 % nižší spotřebou.
Pro retail pak nabídnul NAS Deskstar pro 7200 rpm disky s celkovou kapacitou 3,4 TB (obsahuje senzor rotačních vibrací), kde HGST uvádí milion hodin střední doby mezi poruchami. V externích přenosných discích upozornil na Turo Pro, jehož součástí je automatická záloha do cloudu, kde je k dispozici 3GB místa.
Pro Mac vytvořilo HGST značku G-Technology, která reprezentuje řešení (od externích USB disků, přes Thunderbolt řešení, domácí a firemní NAS) ve speciálních designových hliníkových skříňkách. Na disky se vztahuje tříletá záruka. Partneři, kteří projeví zájem, se mohou zapojit do motivačního programu Premier Partner Program. Více ve videu zde.
Pozici a strategii společnosti Lenovo partnerům vyložil Neil Berville (přednáška zde). Zopakoval výsledky a zdůraznil růstové ambice.
Na celosvětovém trhu PC je již Lenovo jedničkou. Na kombinovaném trhu PC a tabletů pak dvoijkou a na trhu chytrých připojených zařízení pak trojkou.
Za zmínku určitě stojí růst prodejů hlavních výrobců skrze prodejní kanály za rok 2013. Lenovo zde jasně exceluje.
Zdroj: Lenovo/Context
Michael Thiel, CEO společnosti Manhattan/Intellinet, mluvil o hlavních důvodech pro spolupráci. Podle svých slov garantuje partnerům vysoké marže, nadprůměrné záruky, zjednodušuje zásobování řadou evropských logistických center, usnadňuje spolupráci minimalizací procesů a optimalizací marketingových výdajů a větší vizibilitou v retailu. Manhattan dále umožňuje zakázkovou výrobu – jazyk/branding.
Portfolio společnosti je rozdělené do tří segmentů:
- Objemový – velké množství, ale nižší marže
- Full line – střední objem a střední marže
- Inovační – malý objem vysoká marže
Energy Sistem svou keynote pojalo jako prezentaci komunikace značky, která je zaměřená především na emoce mladých lidí. Pro více informací však přinášíme přímo krátký rozhovor Davidem Tierraseca Alfarem:
Mini rozhovor – David Tierraseca Alfaro, Energy Sistem |
|
Innergie, sub-značku Delta Electronics (velkého výrobce zdrojů a UPS), která se zaměřuje na napájení elektroniky, představil Samy Moustafa. Společnost působí ve 41 zemích, spolupracuje s 210 retaily, které dodávají přes 10 167 obchodů. Celosvětově výrobce obsluhuje 6,5 mil. zákazníků.
Moustafa zdůraznil rostoucí důležitost smartphonů a mobilních zařízení, které máme neustále u sebe. S tím souvisí problém napájení, který Innergie svými produkty řeší. Jako hlavní odlišení od konkurence uvedl, že Innergie je přímým výrobcem, „nenalepuje pouze značku“ na výrobky jiných společností.
Retailery dále upozornil na důležitost vytvoření dedikovaného prostoru pro značku, kde bude asistent, který vysvětlí zákazníkovi potřebu pořízení těchto produktů.
Innergie poskytuje retailům vlastní tým, který ukazuje manažerovi prodejny i personálu, jak mluvit se zákazníkem a jak mu prodat napájecí řešení (např. 4,5 m dlouhý napájecí kabel s třemi USB výstupy).
Zdroj: ChannelWorld, Distree Events