Dell na ročním setkání poděkoval za výsledky VIP partnerům

Nejvýznamnější partneři společnosti Dell oslavili loňské výsledky a probrali další plány rozvoje obchodní spolupráce.

Dell na ročním setkání poděkoval za výsledky VIP partnerům



Jiří Kysela, generální ředitel společnosti Dell v ČR

V Sokolovně Průhonice se setkali zástupci společnosti Dell se svými Preferred Premier Partnery a distributory.

Po shrnutí výsledků partnerského obchodního roku, představení novinek ve spolupráci a prezentaci produktových vizí pro rok 2015 přišla na řadu řízená ochutnávka francouzských koňaků a večerní raut.

Jiří Kysela, generální ředitel společnosti Dell v ČR připomenul, že loni byla na evropské úrovni zavedena „omni-channel strategie“ přístupu k zákazníkům.

Jiří Kysela, generální ředitel společnosti Dell computerEvropské změny se lokálního zastoupení výrazněji nedotkly vzhledem k již dřívějšímu rozvoji spolupráce a s prodejním kanálem a distribucí. Přesto bude letos pokračovat konsolidace a optimalizace procesů, tak aby spolupráce mezi Dellem, distributory a partnery byla co nejhladší, uvedl Kysela.

Loňský rok byl v historii českého Dellu co do obratu nejlepší  a společnost očekává, že se letos podaří výsledky ještě více vylepšit. Jiří Kysela proto povzbudil partnery do dalšího byznysu, poděkoval jim za spolupráci a trpělivost při řešení „potíží růstu“ a popřál, ať si večer užijí.

Partnerský byznys Dellu roste

Pavel Halfar, channel sales manger společnosti Dell, převzal slovo a zopakoval, že loňské výsledky jsou především práce partnerů a distributorů, za což jim děkuje.

Za rok 2014 činil nepřímý prodej přes partnery 60 % obratu s meziročním nárůstem o 3 %. Broadline distributoři (100Mega Distribution, AT Computers a SWS) a VAD (DNS) rostli v obratu u Dellu o 22 %.

Certifikovaní partneři (Preferred a Premier) loni rostli o 18 % a celkově enterprise obrat s partnery narostl o výrazných 40%

Podpora se zvýší, ale pozor na certifikace

Po reorganizaci dostávají lokální zastoupení Dellu více pravomocí a současně mohou využívat více regionálních zdrojů. Pro české partnery to podle Pavla Halfara znamená, že se jim bude channel tým moci více věnovat.

Pavel Halfar, channel sales manager, DellLetos chce Dell proto s partnery začít pravidelně procházet jejich obchodní plány a nastavovat podle toho spolupráci na další období.

Pavel Halfar připomenul, že jen partneři s kompetencemi, kteří znají produkty lépe, a mohou je tak lépe prodávat, budou odměňovány zpětnými rabaty. Pokud v daném produktovém segmentu nedržíte certifikaci, Dell vám z něj již letos od 1. čtvrtletí rabaty nevyplatí. Nově Dell zavádí kompetence v oblasti klientských zařízení (pracovní stanice a PC).

Dále Pavel Halfar zmínil, že Dell bude dbát na to, aby distribuce měla naskladněny správné produkty (z klientských zařízení) a ve správných cenách. Cílem je, aby partneři odebírali zboží přímo od broadlinerů.

Připomenul také Solution Configurator pro vytváření sestav podnikových řešení. Partner si zde může sám sestavit konfiguraci podle potřeb zákazníka a ve velmi krátké době může získat informaci o ceně, případně s týmem Dell flexibilně konfigurace ladit. Pokud si s konfigurátorem nebudete vědět rady, vždy se můžete obrátit na VAD distributora, společnost DNS.

Marketing? Jediný IT výrobce od A do Z

Poté marketing manager Stanislav Hájek představil hlavní marketingovou zprávu pro letošní rok, tedy že „Dell je jediný end-to-end IT dodavatel na trhu“, který pokrývá všechny produkty a řešení od „A do Z“. Více o produktech a strategii z tiskové konference a prezentací Ondřeje Bačiny a Petra zajíčka naleznete zde.

Stanislav Hájek, marketing manager, DellPro rok 2015 se chce Dell v marketingu zaměřit na tři hlavní oblasti: podporovat strategické obchody (v klientských zařízeních i enterprise řešeních), rozvíjet distribuční a partnerskou síť a podporovat viditelnost na trhu jako jediný „end-to-end“ výrobce.

Stanislav Hájek také uvedl, že lokálně Dell disponuje většími zdroji pro marketingovou podporu partnerů a distributorů. Jednou z klíčových cest, jak se k těmto zdrojům dostat, je partnerský portál. Obsahuje právě Solution konfigurátor pro celé enterprise portfolio, napojení na obchodní tým a konzultanty Dellu, informace pro certifikace, prezentace, konkurenční srovnání a další nástroje.

Nově Dell spouští motivační program PartnerAdvantage, který umožňuje jednotlivcům uvnitř partnerských firem čerpat za prodeje další výhody.

rabatovém programu dochází ke sjednocení podmínek s ostatními evropskými zeměmi a díky napojení na podpůrné týmy získáte přehled o plnění na partnerském portálu. Přibyl také rabat za získání nových zákazníků v dané produktové oblasti. Tyto skupiny byly navíc rozšířeny o nové produkty.

Eva Koutná vede Dell Software

Eva Koutná se zástupci distributorů Dell Software (Bakotech a DNS)Za rozvoj byznysu se softwarovými řešeními společnosti Dell v České republice nyní odpovídá Eva Koutná. Přináší si řadu zkušeností ze společností Symantec, VMware, Citrix a krátce také z HP.

V rámci akce představila Eva Koutná dva distributory Dell Software, kterými jsou společnosti Bakotech a DNS. Tím vyzvala také hardwarové partnery, kteří by měli o softwarové portfolio zájem, k seznámení.

Po produktových prezentacích Ondřeje Bačiny a Petra Zajíčka se již rozproudila volná diskuze a degustace koňaků (více v galerii).

Zdroj: ChannelWorld




Galerie





Úvodní foto: ChannelWorld

Komentáře