Načerpat aktuální informace a zahrát si curling mohli partneři na jarním setkání týmu IBM Software společnosti DNS. Partnery přivítal šéf divize IBM Petr Plodík, který přítomné seznámil s tím, co je čeká v prezentacích.
Za loňský rok překonal obrat softwaru IBM poprvé v historii DNS hardwarovou část. Petr Plodík tím poukázal také na to, že jako value added distributor následují IBM směrem k softwaru a službám. Připomenul i současné strategické směřování IBM na „CAMS“ – cloud, analytiku, mobilitu, bezpečnost (security) a sociální nástroje.
To jsou podle Petra Plodíka oblasti, kde i jeho divize v DNS vidí potenciál dalšího byznysu.
Poté Boris Šálek, product manager IBM SW, shrnul novinky z IBM VAD konference v Budapešti, kde trochu ke zklamání nebyly oznámeny žádné větší produktové novinky. IBM představila program One Channel, avšak zatím nejsou příliš známé detaily.
Upozornil, že u IBM se mírně změnily kontakty pro otázky ohledně programů SVP (Software Value Plus) a SVI (Software Value Incentive), kde pro střední Evropu nově platí e-mail CEsvpsvi@sk.ibm.com. Pro tyto programy IBM v současnosi kontroluje držení autorizace a podmínky. Pokud partneři nesplní požadované školení, hrozí jim zrušení autorizace pro prodej softwaru IBM, varoval Boris Šálek.
Dál upozornil, že se rabatový program určený pro motivaci zákazníků, kteří tři roky u IBM nic nenakoupili, přejmenoval z Business Partner Lead Modelu na SVP Rewards for New or Reactivated customers. Nově jsou do tohoto programu zařazeny také SaaS licence.
Boriš Šálek dále zmínil, že se v průběhu února (jako každý rok) změnilo zařazení zákazníků do jednotlivých segmentů (Midmarket, Enterprise Non-Select a Enterprise Select), což může mít vliv na partnerské marže.
Od 1. 4. 2015 jsou produkty, které spadaly do skupiny Connecions Cloud, nově v IBM SaaS – Entry, kde stačí jedna obchodní certifikace (ICS SmartCloud for Social Business Sales Mastery Test). Partneři si tedy musí produkty přesunout na partnerském portálu PartnerWorld a přiradit si odpovídající certifikaci.
Nově vznikla produktová skupina Watson, která vyžaduje certifikace – IBM Content Analytics (dříve v autorizaci FileNet). Autorizace nepřechází automaticky, je nutno ji znovu získat a přidat do profilu v PartnerWorldu.
Boris Šálek také upozornil na oblast obnov softwarových licencí, které je nutné dělat před vypršením platnosti té původní. Hrozí, že pak zákazník nedosáhne na původní cenu (a slevy) a partner nezíská vyšší marži za obnovu. Důležité je také pohlídat, aby počet obnovovaných licencí odpovídal původnímu počtu, jinak je nutné cenu přepočítat podle menšího počtu licencí.
V závěru prezentace Boris Šálek zmínil novou možnost licencování softwaru (ASL model), kdy IBM zaplatíte určité procentu z ceny celého řešení, které jste postavili na softwaru IBM. Vzniká tak příležitost dosáhnout na podstatně nižší cenu.
Dominika Šťastná za marketing divize IBM vysvětlila, co všechno v této oblasti DNS dělá a v čem může partnerům pomoci. Může např. poradit ve výběru lokality na akce, pomoci s organizací, finanční podporou a poskytnout rady z oblasti PR a inzerce. Spolu s Petrem Plodíkem pak Dominika představila aktuální tým divize DNS. Upozornila také na aktuální informace pro partnery na portálu BetterWay a zmínila podporu sdružení Srdce na Dlani.
David Zeman z IBM v krátké nótě představil novou strukturu portfolia a vedení jednotlivých produktových skupin.
Novou produktovou značku IBM Analytics vede Josef Kroebmannsberger. Kanál má na starost Jan Kriek a pro ČR pak Marius Valentin. IBM Systems, které zastřešují oblast hardwaru, softwaru mimo další skupiny (např. middleware) a podpory, vede Milcho Angelov. Partnerský kanál má pak na starost Arpad Pikerty.
Produktovou skupinu IBM Commerce (např. řešení Unica) vede Peter Rehus, přičemž channel má na starost Robert Blatnik. Další skupinou je IBM Security (řešení QRadar, FiberLink atd.), kterou vede Gyorgy Racz, IBM Cloud (řešení BlueMix, Dev Ops and Worklight, Cloud Foundation Services) vede Murat Guvenc a poslední produktovou skupinou je IBM Watson.
Závěrem David Zeman připomenul klientské centrum IBM se čtyřmi místnostmi, které mohou partneři zdarma využívat zejména pro prezentace zákazníkům. K dispozici je jim občerstvení a potřebné materiály.
Po prezentacích se partneři mohli podle chuti občerstvit na připraveném rautu a rozdělení do týmů nastoupili na ledovou plochu ke curlingovému zápasu (více ve fotogalerii).
Zdroj: ChannelWorld