Zdeněk Bárta, GfK: Průměrný výdaj za tiskové náplně roste

Vývoj českého trhu s tiskovými náplněmi komentuje Zdeněk Bárta ze společnosti GfK Czech na základě výsledků obchodního panelu založeného na kontinuálním monitorování trhu se zbožím dlouhodobé spotřeby.

Zdeněk Bárta, GfK: Průměrný výdaj za tiskové náplně roste



Tržby za tiskové náplně klesly za rok 2016 ve sledovaných odbytových cestách na českém trhu meziročně o 1 %. Pokles generovaly inkoustové cartridge, kterých se za minulý rok prodalo o 8 % méně než v předchozím roce (o což se zčásti zasloužily i stále úspornější tisková zařízení). Přestože se v průměru prodávaly za cenu o 5 % vyšší, tržby za inkoustové cartridge vykázaly meziroční ztrátu ve výši 3 %.

Přírůstek v obratu – o necelé 1 % – zaznamenaly v roce 2016 tonery. Poptávka u nich sice meziročně klesla o 3 %, cenový průměr prodávaného sortimentu se však zvedl a posunul vývoj v korunách drobně ke kladnému výsledku.

Originálu se daří

Trend z minulých let – rostoucí podíl originálních tiskových náplní – nadále pokračuje. Za loňský rok zajistily originální náplně 89 % celkových tržeb – o další procentní bod více než v roce 2015. U inkoustových cartridgí odpovídaly originální výrobky za 88 % celkového obratu, u tonerů za 90 % – v obou případech šlo o hodnoty v meziročním srovnání vyšší.

Vloni představovala průměrná investice do jednoho kusu inkoustové cartridge částku 387 korun. Za originální inkoustové náplně zaplatili kupující 453 korun/kus (o 15 korun více než před rokem), zatímco do neoriginálního sortimentu investovali v průměru 191 korun/kus. U tonerů se cenový průměr posunul k částce 1 936 korun/kus, přičemž originální tonery se v loňském roce prodávaly průměrně za 2 347 korun/kus.


 

Výsledky obchodního panelu – pravidelné informace o struktuře a vývoji trhu - nabízí Consumer Choices, GfK Czech, v případě zájmu kontaktujte Zdeňka Bártu (zdenek.barta@gfk.com).

Zdeněk Bárta pracuje ve společnosti GfK Czech na pozici ředitele divize Consumer Choices se zodpovědností za Českou republiku a Slovensko. V Consumer Choices (původně Retail and Technology) působí od roku 2002, ředitelem divize byl jmenován v roce 2008. Do této doby byl v oddělení zodpovědný za projekty v oblasti IT/TC/ENT a za několik dalších nově startujících projektů včetně AdHocových studií.

 








Úvodní foto: GfK

Komentáře