Hlavní navigace

Zdeněk Bárta, GfK: Průměrný výdaj za tiskové náplně roste

23. 3. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Vývoj českého trhu s tiskovými náplněmi komentuje Zdeněk Bárta ze společnosti GfK Czech na základě výsledků obchodního panelu založeného na kontinuálním monitorování trhu se zbožím dlouhodobé spotřeby.

Tržby za tiskové náplně klesly za rok 2016 ve sledovaných odbytových cestách na českém trhu meziročně o 1 %. Pokles generovaly inkoustové cartridge, kterých se za minulý rok prodalo o 8 % méně než v předchozím roce (o což se zčásti zasloužily i stále úspornější tisková zařízení). Přestože se v průměru prodávaly za cenu o 5 % vyšší, tržby za inkoustové cartridge vykázaly meziroční ztrátu ve výši 3 %.

Přírůstek v obratu – o necelé 1 % – zaznamenaly v roce 2016 tonery. Poptávka u nich sice meziročně klesla o 3 %, cenový průměr prodávaného sortimentu se však zvedl a posunul vývoj v korunách drobně ke kladnému výsledku.

Originálu se daří

Trend z minulých let – rostoucí podíl originálních tiskových náplní – nadále pokračuje. Za loňský rok zajistily originální náplně 89 % celkových tržeb – o další procentní bod více než v roce 2015. U inkoustových cartridgí odpovídaly originální výrobky za 88 % celkového obratu, u tonerů za 90 % – v obou případech šlo o hodnoty v meziročním srovnání vyšší.

Vloni představovala průměrná investice do jednoho kusu inkoustové cartridge částku 387 korun. Za originální inkoustové náplně zaplatili kupující 453 korun/kus (o 15 korun více než před rokem), zatímco do neoriginálního sortimentu investovali v průměru 191 korun/kus. U tonerů se cenový průměr posunul k částce 1 936 korun/kus, přičemž originální tonery se v loňském roce prodávaly průměrně za 2 347 korun/kus.


 

Výsledky obchodního panelu – pravidelné informace o struktuře a vývoji trhu - nabízí Consumer Choices, GfK Czech, v případě zájmu kontaktujte Zdeňka Bártu (zdenek.barta@gfk.com).

Channelworld_ozveny

Zdeněk Bárta pracuje ve společnosti GfK Czech na pozici ředitele divize Consumer Choices se zodpovědností za Českou republiku a Slovensko. V Consumer Choices (původně Retail and Technology) působí od roku 2002, ředitelem divize byl jmenován v roce 2008. Do této doby byl v oddělení zodpovědný za projekty v oblasti IT/TC/ENT a za několik dalších nově startujících projektů včetně AdHocových studií.

 

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

Allegro míří na Slovensko, nabídne i zboží českých obchodníků
Allegro míří na Slovensko, nabídne i zboží českých obchodníků
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Synology po roce ocenilo nejlepší české partnery, Aricoma získala double
Synology po roce ocenilo nejlepší české partnery, Aricoma získala double
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Jiří Havlíček jmenován generálním ředitelem Daktely
Jiří Havlíček jmenován generálním ředitelem Daktely