Vývoj trhu s klávesnicemi podle GfK

Výsledky obchodního panelu GfK založené na kontinuálním monitorování trhu se zbožím dlouhodobé spotřeby komentuje pro ChannelWorld Zdeněk Bárta, Retail and Technology Director, ze společnosti GfK Czech zabývající se výzkumem trhu a veřejného mínění.

Vývoj trhu s klávesnicemi podle GfK



Český trh s počítačovými klávesnicemi klesá. Za loňský rok se jich v porovnání s rokem předchozím prodalo o 14 % méně jak v objemovém, tak i hodnotovém vyjádření. Vývoj trhu koresponduje s nepříznivým vývojem prodejů stolních počítačů, ač z pohledu investice představuje částku nesrovnatelně nižší.

Cenová nabídka klávesnic začíná zhruba nad 100 Kč, i když v průměru se klávesnice v roce 2009 prodávaly za 380 Kč. Na druhé straně cenového spektra lze nalézt výrobky s cenou vyšší než 1500 Kč, které tvořily 3 % loňských kusových prodejů.  Na celkových tržbách se však tyto dražší klávesnice podílely z necelé pětiny.

Největší část prodejů se v uplynulém roce zrealizovala v Computer Shops a System Houses.

Také z hlediska tržeb dosáhly v minulém roce nejvyššího podílu prodeje v obou jmenovaných distribučních kanálech. Ke konci minulého roku se klávesnice dařilo v rostoucí míře prodávat v Consumer Electronics Stores.


GfK CzechVýsledky obchodního panelu – pravidelné informace o struktuře a vývoji trhu - nabízí Retail and Technology GfK Czech, v případě zájmu kontaktuje Zdeňka Bártu (zdenek.barta@gfk.com).

Zdeněk Bárta pracuje ve společnosti GfK Czech na pozici ředitele divize Retail and Technology se zodpovědností za Českou republiku a Slovensko. V Retail and Technology působí od roku 2002, ředitelem divize byl jmenován v roce 2008. Do této doby byl v oddělení zodpovědný za projekty v oblasti IT/TC/ENT a za několik dalších nově startujících projektů včetně AdHocových studií.







Komentáře