Více monitorů, trend který se nedaří prosadit

V dnešní době výkonných grafických karet je až zarážející, kolik uživatelů desktopů setrvává stále jen u jediného monitoru.

Více monitorů, trend který se nedaří prosadit



Podpora aspoň dvou monitorů přitom patří k naprostému základu každé grafické karty, a to nově i u některých grafik integrovaných přímo na základní desce. Proč si ale lidé stále kupují jen jeden monitor?

Důvodem, proč tomu tak je, není překvapivě ani tak neinformovanost o potenciálních výhodách využití více monitorů, ale absence reálné zkušenosti s jejich využitím. Uživateli můžete stokrát vysvětlovat, že může mít na jednom monitoru Outlook a na druhém psát ve Wordu nebo surfovat a on vám na to stokrát odpoví, že ALT+TAB. V okamžiku, kdy si to ale vyzkouší na vlastní oči a ruce, zjistí velmi rychle, že tomu tak není. Nárůst produktivity práce při využití dvou monitorů namísto jednoho je přitom radikální a zřejmý. Velice často totiž píšete dokument, který vychází z nějakých informací, které máte k dispozici jako dokument, e-mail, prezentaci anebo jsou k dispozici někde na webu. Dokonce i v případě, že tyto podklady máte v papírové podobě, se více než vyplatí je naskenovat a pracovat s nimi na druhém monitoru v podobě elektronické. Jak ale přesvědčit zákazníky, aby si koupili monitorů více?

Praktická ukázka na prodejně tentokrát asi nevyjde. Proč? Protože na prodejně nebudou mít zákazníci ani klid ani možnost reálně vyzkoušet více monitorů při práci. Na surfování po webu v prodejně přitom jeden monitor stačí více než bohatě. Co tedy s tím? Zajímavou možností je demonstrace používání více monitorů v praxi prostřednictvím videa. Tuto možnost ostatně využívají i někteří američtí reselleři specializovaní na vícemonitorová řešení jako třeba QuadStations.com, multi-monitor.com a jiní. A nejedná se přitom o žádné giganty na americkém trhu, nýbrž o drobné lokální resellery s doručením zboží po celých Státech. Prezentační videa těchto resellerů přitom nejsou žádný zázrak, chybí jim komentáře i hlubší smysl, nicméně je to ukázka toho, že pokud reseller chce, má šanci i sám suplovat to, co by se dalo očekávat například od společnosti Matrox, která v této oblasti působí nejdéle.

Prodej 1+1 může být řešením

Prodej více monitorů k jednomu desktopu lze navíc podpořit už přímo při prodeji počítače. Ne nadarmo například Dell u pracovních stanic standardně nabízí možnost pořízení dvou monitorů. Pokud navíc nabídnete k počítači bundl s dvěma monitory za zajímavou cenu, lze předpokládat, že uspějete mnohem snáz, než když budete přesvědčovat zákazníka, aby si dokoupil další monitor za „plnou“ cenu.

Více monitorů je ale také více než dva monitory. A v tento okamžik nastává klíčový problém, kterým je potřeba speciálních stojanů a také speciálních grafických karet nebo konfigurací s více grafickými kartami. Navíc zatímco třeba tři monitory vedle sebe lze ještě vcelku akceptovat, tak pro čtyři a více už je potřeba monitory vrstvit nad sebe. Ne proto, že by snad člověk nebyl schopen pořídit si širší stůl, ale proto, že si člověk nemůže pořídit větší zorný úhel. Tři, a to ještě relativně malé, monitory jsou zkrátka limitem pro to, co lze ještě v zorném poli postihnout. Navíc je třeba zdůraznit, že zatímco při přechodu z jednoho monitoru na dva je nárůst produktivity extrémní, při přechodu ze dvou na tři je už (vyjma k tomu uzpůsobených her) jen mírný a více než tři monitory už má smysl pouze pro speciální, obvykle firemní aplikace. A tito zákazníci již přesně vědí kolik monitorů a proč potřebují.

Při prodeji vícemonitorových konfigurací se tak stačí bohatě soustředit na prodej dvou monitorů k jednomu desktopu anebo dvou monitorů k notebooku, který však musíte buď ještě dovybavit externí grafickou kartou Matrox DualHead2Go anebo monitory připojitelnými k USB portu (tj. s integrovanou grafickou kartou), což má ovšem poměrně negativní vliv na grafický výkon i možnost volby úhlopříčky a typu displeje.







Komentáře