Srovnávače zboží vám pomohou přivést zákazníky

11. 11. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: ChannelWorld
Založili jste si e-shop, vystavené zboží máte na skladě. Ale jak o sobě dát vědět a jak přivést kupující zákazníky na své stránky?

Jedním z fungujících nástrojů jsou srovnávače a vyhledávače zboží, jejichž popularita v České republice roste. Mezi nejznámější patří Heureka.cz, Zboží.cz, Hledejceny.cz, Srovnáme.cz nebo Hyperzboží.cz. Více než polovina lidí při nákupu na internetu tyto služby využívá.

Hledají konkrétní produkt, který potřebují nebo chtějí koupit. Na těchto stránkách se pak rozhodují, kde si zboží pořídí, takže procento pravděpodobnosti prodeje je poměrně vysoké. Je pravdou, že u většiny stále rozhoduje cena, ale lidé se koukají i na hodnocení e-shopu nebo například na možnost osobního vyzvednutí v místě bydliště apod.

Srovnávače a vyhledávače mohou přivést zákazníka do vašeho obchodu, zbytek je na vás. Ve většině případů jde o jednorázový nákup, proto uživatelé ocení přehlednost a jednoduchost nákupu. Pokud přišli na vaše stránky, zkuste z nich udělat stálé zákazníky. Získejte souhlas se zasíláním akčních novinek a newsletterů, komunikujte s nimi.

Jak srovnávače a vyhledávače fungují?

Jde v podstatě o placenou inzerci, která funguje na principu PPC reklamy. Zda jsou srovnávače zboží pro váš e-shop vhodné, poznáte jedině tak, že je vyzkoušíte. Po několika týdnech inzerci pomocí Google Analytics vyhodnoťte a rozhodněte se, jestli je chcete nadále využívat. Jejich výhodou je, že práci s nimi lze automatizovat. Vyhledávač zboží pravidelně načítá XML soubor, který generuje váš e-shop. Z něj získává aktuální data o vaší nabídce.

I když je XML do srovnávače nahráván automaticky, stále je nutné mít přehled a být aktivní. Jednou z chyb je špatná nebo nulová komunikace. Pokud zákazník není spokojený a na něco si v rámci hodnocení e-shopu stěžuje, nedělejte mrtvého brouka. I tady platí stejná pravidla jako pro sociální sítě. Omluvte se, vysvětlete problém, navrhněte řešení.

Pohlídejte si také spárování produktů, je důležité zvolit pro zboží správné názvy. Požívejte raději originální jména, bez uvedení specifikace nebo barvy. Vašim cílem je, aby se produkt, který nabízíte, objevil mezi ostatními a mohl jim konkurovat. Také vždy zkontrolujte, že odkazujte na funkční stránky a že se zákazníkovi otevře ten správný produkt.

Dejte si pozor na i na technické chyby ve vašem XML feedu, který exportuje informace o produktech na srovnávače. Mezi ně patří například chybějící popisek, fotografie produktu nebo cena, která může být napsána jako záporné číslo. Často není uvedena dostupnost zboží, DPH nebo se objevuje stejný název u více produktů. 

bitcoin školení listopad 24

Pokud to shrnu, tak srovnávače zboží jsou rychlým a efektivním zdroj zákazníků, kteří jsou již rozhodnuti nakupovat, jen neví kde. Stejně jako všechny nástroje pro on-line marketing vyžadují i srovnávače vaši pozornost a péči.

Autor je CEO společnosti  Shoptet.cz

Čtěte dále

Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč