Prodej Windows očima resellera

Po spuštění nového OS W7 jsem se zamýšlel, proč už po tak krátké chvíli Microsoft uvádí na trh nový operační systém. Příčinou je samozřejmě neúspěch Windows Vista a snaha výrobce vydělat více peněz. To otevírá příležitosti i pro nás resellery.

Prodej Windows očima resellera



Operační systém Windows Vista měl v poměrně krátké době vydaný opravný balíček SP2 a brzy na veřejnost prosákly stížnosti na jeho nespolehlivost a přílišnou náročnost. Zájem o něj tak projevovali zejména tzv. home uživatelé, zatímco sektor firem a velkých podniků byl spíše zdrženlivý a spokojeně využíval Winndows XP spolu s opravným balíčkem SP3.

Strategie vydání zcela nového systému místo dalšího opravného balíčku pro Visty byla podle mého názoru trefou do černého. Zdařilá mediální kampaň, kvalitní produkt a nabídka levného upgrade na Windows 7 pro stávající zákazníky k nám do prodejny přivedla nové zákazníky.

Windows 7 mají menší nároky na hardware než jejich předchůdce a pracují spolehlivě. Jak jsem se dozvěděl na školení Microsoftu, výrobce zatím SP1 neplánuje. Zákazníci jsou spokojeni a výrobce také.

Nám prodejcům ovšem s uvedením nového systému přibyl jen jeden problém. Při opravách počítačů se potýkáme s velkými problémy při instalaci OS Vista, instalovat oba servisní balíčky, a to někdy i 5 hodin. Musíme zároveň vysvětlovat některým zákazníkům, kteří si koupily Visty, že jde také o dobrý systém a že není nezbytně nutné investovat například po dvou letech do nových Windows 7, aby se necítili dřívějším nákupem podvedeni.

Když prodávám operační systém

Osobně při prodeji operačního systému používám srovnání s autem – karoserie je hardware a motor software, tudíž Windows. Většinou záleží jen na mně, jaký OS doporučím. Dříve jsem volil výběr mezi Windows XP a Winows Vista. Nejprve jsem zjistil, které aplikace uživatel používá a podle toho mu vybral vhodnou variantu operačního systému.

Dnes už vybírám pouze podle verze, a to mezi Windows 7 Home, Professional či Ultimate. Máme zákazníky z řad domácích uživatelů i firem, a tak volba v podstatě záleží na prostředí, kde bude počítač s novým OS umístěn.

Čas věnovaný zjišťování používaných aplikací nyní využiji spíše k vysvětlování výhod používání legálního softwaru. Obvykle zákazníky varuji, že jim bez legálního softwaru nebude počítač dobře pracovat a firemní zákazníky zase upozorním na lehkou dohledatelenost nelegálního softwaru Finančním úřadem, nebo protipirátskými organizacemi. Povědomí o legálnosti softwaru i celková morálka zákazníků se podle mé zkušenosti v posledních letech výrazně zlepšila.


Autor proniká do tajů IT a internetu už od roku 1995. Své první zkušenosti nasbíral u PC 486 a operačního systému MS-DOS 6.2. V té době také ukončil zaměstnání mistra údržby a prošel několika pozicemi v tuzemských IT firmách. Aktuálně pracuje jako technik, prodejce a nákupčí v kamenném obchodu zaměřeném na prodej informačních technologií.







Komentáře