Prodej spotřebního materiálu očima resellera

V prvním letošním tištěném speciálu jsme zveřejnili souboj IT Gladiátorů nad tématem prodeje originálního/alternativního spotřebního materiálu. Na webu navazujeme diskuzí prodejců.

Prodej spotřebního materiálu očima resellera



Jsem prodavač, technik a také nákupčí pro náš malý obchod ve Zdicích. Na prodejnu objednáváme jak originální, tak alternativní spotřební materiál.

Který je z pohledu prodejce lepší?

Pokud se jedná o dodávky originálního spotřebního materiálu, je pro nás důležitá dostupnost a včasná dodávka. V této oblasti máme dobrou zkušenost s firmou Epson. V případě uvedené značky dokonce prodáváme pouze originální spotřební materiál. Důvod je prostý, kromě zmíněné dostupnosti je to také jasné označení náplní.

Na druhou stranu například v případě značky HP prodávám skoro výhradně alternativní náplně jak do laserových tiskáren tak do inkoustových multifunkcí či tiskáren. Náš dodavatel alternativ řeší reklamace výměnou a cena je velice příznivá.

Můj názor je, že pokud je dobře a cenově výhodná koupě  originální náplně a má v sobě další přidanou hodnotu, zákazník rád koupí originál a nechá si i vysvětlit proč by měl originál proti alternativním náplním upřednostnit.

Z mého pohledu tedy vše záleží především na přístupu výrobce. Firma Epson se v České republice podpoře malých firem věnuje na osobní úrovni a my vidíme smysl v prodeji originálních náplní, které nabízí. Naproti tomu třeba zmíněné HP se o nás příliš nezajímá. Pokud ji navíc na partnerských setkáních chybí tabulka s přehledem originálních náplní k tiskárnám, považuji to za určitou míru rezignace v boji proti alternativám.

Znovu tedy opakuji, že preference prodejců může nejlépe ovlivnit samotný výrobce svým přístupem. My pak zákazníkům doporučujeme co nakoupit.


Autor proniká do tajů IT a internetu už od roku 1995. Své první zkušenosti nasbíral u PC 486 a operačního systému MS-DOS 6.2. V té době také ukončil zaměstnání mistra údržby a prošel několika pozicemi v tuzemských IT firmách. Aktuálně pracuje jako technik, prodejce a nákupčí v kamenném obchodu zaměřeném na prodej informačních technologií.







Komentáře