Proč volí poskytovatelé služeb obezřetný přístup k digitální transformaci?

James Henderson se s pomocí citací analytika Ovum Research Davida Molonyho zamýšlí nad tím, proč poskytovatelům služeb trochu ujíždí vlak v oblasti digitální transformace podniků, a to dokonce do té míry, že některé korporace si vyvíjejí své vlastní platformy.

Proč volí poskytovatelé služeb obezřetný přístup k digitální transformaci?



Když se podíváte na situaci před třemi lety, výrobci a poskytovatelé služeb nejvíce skloňovali cloud, velká data a mobilitu coby hlavní technologické trendy na trhu informačních a komunikačních technologií.

Dnes se nejčastěji mluví o cloudu, virtualizaci a digitalizaci. Tvrdí to přinejmenším nová studie společnosti Ovum Research, která zároveň dodává, že se tyto tři trendy přinejmenším do jisté míry překrývají.

Virtualizace usnadňuje dodávání cloudových služeb, mobilita je součástí digitálních kanálů a digitální kanály vytvářejí stále více dat, která je zapotřebí analyzovat a využívat,“ uvedl analytik Ovum Research David Molony s tím, že problémem je již definice samotného termínu digitalizace.

Digitalizace implikuje využití ICT ke kompletní transformaci existujících podnikových procesů, případně značí něco, co by nešlo provést pomocí současných IT systémů, například nabízení nové služby nebo již existující služby novým způsobem,“ uvedl Molony.

Cloud, mobilita, virtualizace a digitalizace jsou důležité, protože indikují, jaké budou priority, které budou rozhodovat o investicích. Ale zatímco u mobility a virtualizace jsou výhody zcela jasné, propagace digitalizace je obtížnější.

Molony uvádí, že poskytovatelé služeb a podniky podstupují digitalizaci společně. Tento proces je však ve znamení vzájemné nejistoty, která má navíc potenciál narušit zavedený dodavatelský řetězec. Firmy zároveň ve větší míře očekávají, že ICT budou sloužit ke komerčním účelům.

IT manažeři, kteří dřív trávili 70 % času tím, že se starali o provoz a údržbu, a zbylých 30 % věnovali dodáváním služeb svému podniku, nyní hovoří o opačném poměru. Docílili toho používáním cloudových služeb, lepší správou stínového IT nebo skrze personalizovanou mobilitu.

Molony se domnívá, že poskytovatelům služeb (navzdory snaze marketingu) stále chybí nabídka, která by přinášela odpověď na zmíněné digitální trendy.

Chybějící end-to-end řešení jsou jedním z důvodů, proč nemají poskytovatelé služeb v oblasti digitalizace příliš velké slovo. Jsou zde však náznaky, že dříve striktně oddělení poskytovatelé IT a telekomunikačních služeb pracují na jednotných procesech,“ uvedl.

Společná nabídka a kalkulace ceny od IT výrobců a poskytovatelů připojení by podle Molonyho zjednodušila nejen nákup, ale také správu nákladů napříč digitální platformou daného podniku.

Digitální transformace se podle Molonyho nepohne kupředu, dokud poskytovatelé služeb nebudou nabízet vertikální řešení a případové studie týkající se návratnosti investic v sektorech mimo média.

Někteří poskytovatelé to pochopili včas a vydali se správnou cestou, ale jiní zůstávají pozadu a někteří dosud nemají stanovenou ani jednotnou strategii týkající se služeb pro digitální transformaci,“ uvedl Molony.

Molony na druhou stranu chválí to, že někteří poskytovatelé již nyní nabízejí specializovaná řešení pro automobilový průmysl a zdravotnictví, přičemž do jisté míry jsou dostupná i řešení pro pojišťovnictví nebo maloobchod.

V budoucnu bude podle Molonyho nezbytná spolupráce poskytovatelů služeb v oblasti standardů a správy B2B služeb. Pokud to neučiní, velké korporace si poradí samy, což Molony ilustruje na příkladu Daimleru, GE nebo Samsungu, které již pracují na vlastních platformách pro transformaci svých vlastních procesů.

Pokud se poskytovatelé služeb nevydají stejným směrem, přestanou být relevantní,“ uzavřel Molony.

Zdroj: IDG News Service








Úvodní foto: © Sergej Khackimullin - Fotolia.com

Komentáře