NaHLAS z TRHU: Prodeje PC v prvním čtvrtletí 2013

Na meziroční vývoj v prodeji notebooků a desktopů se ChannelWorld ptá velkých hráčů v distribuci na českém a slovenském trhu.

NaHLAS z TRHU: Prodeje PC v prvním čtvrtletí 2013



Jak se u vás meziročně vyvíjely v Q1 2013 prodeje notebooků a desktopů?

Stanislav Skalička, obchodní ředitel, SWS

V Q1 jsme prodali přes 40 000 notebooků, což je cca 20% nárůst. V PC jsme poklesli o 25 % a v tabletech jsme narostli o 600 %.

Jaroslav Brandejský, sales & marketing director, Asbis CZ

Prodeje notebooků a desktopů v Q1 2013 klesaly. Pokračoval trend, který započal v Q4 2012. Největší vliv na tento vývoj má chování koncových zákazníků. Nenakupují, výkonově mají, co potřebují, a ultrabooky, které by byli ochotni kupovat jen z důvodu nové technologie, jsou cenově ještě nad hranicí udělat nákupní rozhodnutí. Určitě nemůžeme označit poptávku po noteboocích v průběhu Q1 za elastickou. Přesto se většina hráčů snaží zlomit nepříznivý trend v objemu prodaných kusů stálým snižováním cen.

Petr Vaněk, obchodní ředitel, AT Computers

Nedošlo k žádným překvapením. Výsledky kopírují trh, tak jak ukazují výsledky GfK a IDC.

Jaroslav Flídr, country product manager společnosti Asus Computer Czech Republic

Z pohledu notebooků jsme na tom v meziročním srovnání lépe. Lednové prodeje sice zůstaly za očekáváním, ale v následujících měsících došlo k nárůstu v porovnání s minulým rokem. Nejprodávanějšími stále zůstávají modely středního segmentu.

Stanislav Hájek, channel marketing manager, Dell Computer

V meziročním pohledu se prodeje drží na podobné úrovni, přičemž se navzájem vyrovnávají domácí a firemní produkty se stolními počítači a notebooky.

Jan Šplíchal, product manager – clients, Fujitsu

Výsledky prodejů zmíněných komodit vykazují zhruba shodné výsledky vzhledem k prvnímu kvartálu loňského roku, což s ohledem na celkové klesající prodeje můžeme označit jako úspěšné. Daří se nám udržet trend růstu prodejů nejen na úkor konkurence, ale i díky novým obchodním příležitostem a partnerům. 

Yveta Holečková, PC category manager, HP

Začátek roku byl provázen mírným poklesem, přičemž HP se podařilo klesat pomaleji než zbytku trhu, tudíž jsme si svoji pozici upevnili.

Jindřich Váša, channel sales manager, SMB & consumer, Lenovo

Na výsledky za uplynulý kvartál ještě čekáme, ale již v tuto chvíli můžeme konstatovat, že naše prodeje v obou kategoriích meziročně velmi významně vzrostly.

Zdroj: ChannelWorld

Vyšlo v ChannelWorld 2/2013










Úvodní foto: © Evgeny Gultyaev - Fotolia.com

Komentáře