Na co Microsoft s tabletem Surface při propagaci zapomíná?

Microsoft představil svůj tablet Surface. Během prezentace Steva Ballmera rezonovala především integrace hardwaru a softwaru. Analytik IDC však vidí klíč k úspěšné propagaci u zákazníka jinde.

Na co Microsoft s tabletem Surface při propagaci zapomíná?



Hlavní zprávou prezentace, na které Steve Ballmer představil nový tablet Surface, byla integrace mezi hardwarem a softwarem jako klíč k poskytnutí lepších uživatelských zkušeností (user experience).

Hardware navržený Microsoftem se snaží získat zájem uživatelů jako zařízení, které kombinuje uživatelský zážitek počítače a tabletu. Tablet Surface tedy primárně cílí na profesionální uživatele.

Fyzická klávesnice a důraz na prostřední MS Office ukazují, že se Microsoft soustředí na podnikový segment, kde se ještě dokáže odlišit a získat podíl Applu. Surface pravděpodobně poskytne nejlepší použitelnost MS Office jako „killer aplikací“ tohoto zařízení. Klávesnice je pak pro profesionální použití také velmi důležitým příslušenstvím.

I přes některé zajímavé hardwarové funkce toho bylo velmi málo řečeno o softwaru, rozhraní, uživatelských zkušenostech a ekosystému. Některé z těchto oblastí Microsoft diskutovat dříve v prezentacích připravovaného systému, nyní je ale potřeba začít spojovat jednotlivé kousky příběhu Windows 8.

To, co z iPadu dělá nejúspěšnější tablet na trhu, je software, aplikace a přidaná hodnota, kterou koncovým uživatelům přináší. Důvod, proč musejí být tablety s Androidem levné, je, že co do hodnoty toho neposkytují tolik.  Kromě Applu se žádnému jinému výrobci v tomto segmentu nepodařilo získat tak významný tržní podíl. Hlavní důraz byl kladen na hardware a specifikace.

Čekal jsem, že od Microsoftu uslyším o tom, jak Surface poskytuje integrovanou zkušenost s PC, jaké další služby nebo funkce jsou k dispozici a jak ekosystém Microsoftu roste, aby se stal reálnou alternativou tabletů s iOS a Androidem.

Z pohledu hardwaru odvedl Microsoft velmi dobrou práci, když představil zařízení, které je vzrušující a odlišné, potřebuje však nabídnout i to, co slibuje v rámci nové strategie s Windows 8. Spotřebitelé si nebudou kupovat Surface, a především nebudou platit vyšší cenu, dokud nepochopí přidanou hodnotu, kterou mohou získat ve srovnání s iPadem. Dokud neuvidí, jak mohou zařízení integrovat se svými počítači, herními konzolemi, smartphony s Windows Phone atd. Celý ekosystém – a nejen jeho kousky – je to, co dělá nabídku Microsoftu zajímavou.

Microsoft také ukázal, jaký důraz klade na kontrolu hardwaru. Surface nebyl představen s žádným partnerem. Designem a uvedením vlastního brandovaného tabletu se Microsoft očividně orientuje na více uzavřenou strategii. A pokud tomu tak skutečně je, společnost bude muset zvolit odlišenou cestu a akvírovat výrobce, který zná a ovládá celý dodavatelský řetězec.

Pozn. red.: Server DigiTimes uvedl, že tablet Surface pro Microsoft vyrábí společnost Pegatron. Očekávaná cena podle jeho zdrojů by pro verzi s procesory Ivy Bridge měla začínat na 799 dolarech, verze s procesory Nvidia Tegra 3 pak naa 699 dolarech.

Zdroj: IDC, DigiTimes


Autor pracuje jako analytik se zaměřením na mobilní zařízení ve výzkumné a analytické společnosti IDC pro region EMEA.








Úvodní foto: www.franciscojeronimo.com

Komentáře