Hned v úvodu svého vystoupení odkázala Meg Whitmanová na počátky firmy Hewlett-Packard a uvedla: „partnerství a spolupráce byla vždy v DNA naší společnosti“.
Ke svému nástupu uvedla, že bylo úplně jasné, že se HP musí vrátit ke kořenům jako k prodejnímu kanálu přátelská společnost a jako někdo, kdo chce s kanálem stavět byznys.
Když jsem nastoupila do HP, uvědomila jsem si, že je potřeba změnit několik věcí, řekla Whitmanová. „Musí být snadné s námi obchodovat, musíme přestat měnit partnerské programy stejně rychle jako oblečení, musíme být schopni zautomatizovat řadu programů a získat schopnost uzavírat obchody podstatně rychleji,“ shrnuje CEO.
Nový program PartnerOne je podstatně snazší na pochopení a neobsahuje žádné hranice, čím více prodáváte, tím více s námi vyděláváte, pokračuje Whitmanová.
Jako podporu své strategie zmínila také novou partnerskou platformu Unison, která zahrnuje ceníky, kvotační nástroje, marketingové fondy, správu leadů a aegistraci zakázek. Podle Whitmanové je první fáze zavedení Unisonu hotová a v následujících měsících se se budou měnit některé věci.
„Doufám, že všichni vidíte, že jsme naplnili slib, aby byznys s námi byl jednodušší, rychlejší a ziskovější,“ uvedla CEO na pódiu.
Nastavili jsme strategii a začíná se vyplácet, channel partneři s námi rostou dvouciferným tempem, uvádí Whitmanové. Podle jejích dalších reakcí tvoří partnerský byznys v oblasti tisku a osobních PC (divize PPS) 85 % prodejů. Pro servery, storage a networking činí podíl kanálu 70 % a pro software (Vertica, Tipping Point atd.) je podíl partnerů 60 %.
Na co se zaměřit v dalším roce
V podnikové oblasti v krátkodobém období, pro rok 2015, je podle Whitmanové upgrade Windows Server 2013 ještě větší příležitostí, než bylo ukončení podpory Windows XP na PC.
Další příležitost vidí CEO HP ve flashových storage, kde HP uvedlo první první all-flash pole. V sítích je podle Whitmanové obrovská příležitost v bezdrátových řešeních a v softwaru doporučuje se zaměřit na bezpečnost.
V oblasti tisku jsou asi nejrychleji rostoucí a nejziskovější oblastí spravované tiskové služby, říká Whitmanová. „Partnerům, kteří se věnují MPS, doporučuji, aby snahy zdvojnásobili“. Existují dvě cesty – buď postavíte vlastní nabídku spravovaných tiskových služeb, nebo využijete MPS od HP, které můžete převzít a prodávat. MPS podle Whitmanové znamená každoroční tok příjmů a další prostor pro zisk.
Oblast osobních zařízení se podle ní bude ještě několik měsíců pozitivně vyvíjet vlivem nahrazování Windows XP a podpoří je i nové form-factory. Přiznává však, že pro podnikovou sféru zůstává nejdůležitějším zařízením notebook.
Partneři v plénu se ptali také na 3D tisk. „3D tisk nás zjevně velmi zajímá, spíše komerční 3D tisk, než spotřební,“ odpověděla Whitmanová a prozradila: „Koncem roku oznámíme nové technologie“. Zároveň však dodala, že očekává postupný nástup zájmu.
HP spoléhá na OpenStack
„Věříme, že většina našich zákazníků bude žít v hybridním světě,“ řekla Whitmanová a vysvětlila, že část aplikací budou organizace používat ve veřejném cloudu, část ve svém datacentru, některé budou chtít provozovat v privátním cloudu a jiné ve virtuálním privátním cloudu.
Klíčové podle ní bude aplikace dodat „hybridním způsobem“, aby bylo možné je bez problému přenášet z jednoho prostředí do druhého.
Proto se podle Whitmanové HP zaprvé zaměřuje na hybridní cloudové řešení Helion, které se rozhodlo postavit na OpenStacku. HP je slovy své CEO přesvědčeno, že OpenSstack je nejrychlejší cesta, a že se tímto směrem bude trh ubírat. „Zajistíme tím přenositelnost pracovních úloh přes privátní, virtuální a veřejný cloud,“ znovu zdůraznila Whitmanová.
Pro partnery existují opět dvě hlavní cesty – buď mohou na stacku HP postavit svou vlastní cloudovou nabídku a tu přeprodávat zákazníkům, nebo mohou jako partneři přeprodávat řešení HP svým zákazníkům.
Softwarově definovaná datacentra
Meg Whitmanová je přesvědčená, že ačkoliv softwarově definovaná datová data centra dnes netvoří větší část byznysu, do budoucna budou. Pokud bych byla vámi, spekuluje Whitomanová, podívala bych se, které segmenty zákazníků začnou tuto technologii přijímat jako první a jak u toho můžu být.
Za jak dlouho tu SDD budou? Pozorujeme na trhu, je přijetí softwarově definovaných sítí a úložišť u nejsofistikovanějších velkých organizací – některé velké finanční instituce v New Yorku, některé z velkých společností zpracovávajících obrovské objemy dat, uvedla Whitmanová.
Přesun těchto nasazení do velkých podniků a následně SMB může trvat dekádu, možná pět let. Je to však trend, který je velmi reálný, tvrdí Whitmanová a dodává, že sSoftwarově definované datacentrum by určitě mělo být ve hledáčku distributorů a VAR.
Distributorům Meg Whitmanová vzkázala, že v dalších pěti letech mají více příležitostí, než měli v minulých.
„Distributoři čelí řadě výzev, ale jejich schopnost posunout se z role skladu a banky (která je stále důležitou součástí jejich byznysu) do role poskytovatele řešení, který přeprodává své služby skrze menší partnery po celém světě, bude úspěchem budoucích obrů v odvětví,“ uvedla Whitmanová.
Ohledně dotazu na spekulace o spojení EMC a HP Meg Whitmanová odpověděla stručně: „Nevěřte všemu, co čtete.“
A co by Whitmanová poradila výkonným ředitelů resellerských firem? Je důležité si vybrat tu nejlepší strategii a té se držet, jinak budete kličkovat podle toho, jak se zrovna zachová některý z konkurentů, ale neposunete se vpřed, uzavřela své vystoupení Meg Whitmanová.
Zdroj: ChannelWorld