Jak vybrat správné zabezpečení zákazníkova IT prostředí

Nabízíme vám osm bodů, podle kterých vybírat bezpečnostní řešení pro domácnost. Tentokrát však ne z pohledu marží, ale funkcionalit.

Jak vybrat správné zabezpečení zákazníkova IT prostředí



Nabízí všichni poskytovatelé zabezpečení stejné funkce, umí stejně účinně ochránit před nechtěnými hosty počítače vašich zákazníků a nabídnout stejnou úroveň ochrany jejich dětí? Podle čeho vybírat zabezpečení počítače vašich zákazníků?

Při výběru správného bezpečnostního řešení pro IT domácnost a souvisejících zařízení (PC, notebook, netbooky, ultrabooky, tablety, smartphon) by se každý uživatel měl věnovat minimálně těmto bodům:

  • Komplexnosti zabezpečení a výčtem jednotlivých bezpečnostních funkcí v rámci daného řešení.
  • Počtu zařízení/uživatelů, který v rámci licence dokáže daný produkt zabezpečit.
  • Renomé značky/obchodního jména produktu; pokud se jedná o produkt pro neznámý, vždy si v maximální míře prověřte, zda jde o software skutečný a ne pouze o fiktivní řešení – podvodné, které má za cíl zpřístupnit počítač útočníkům.
  • Sledujte výsledky testů uznávaných laboratoří, mnohé vám napoví. Uživatel často nestačí sledovat nové hrozby a neví, co vše by měl daný produkt zabezpečit a jaké nové podvodné cesty hackeři či podvodníci vymysleli s cílem nabourat se do jeho soukromí.
  • Prověřte si reference ostatních uživatelů, a to z více zdrojů. Specializovaná diskuzní fóra často poskytují zkreslené informace, proto je ideální využít referencí v okruhu vašich známých.
  • Ne vždy platí, že čím dražší řešení, tím lepší bezpečnost. V rámci produktů jedné značky sice obvykle platí, že dražší produkt = širší možnosti zabezpečení, neplatí to však obecně napříč značkami.
  • Prověřte si funkce, které nabízí jednotlivé značky z pohledu rodičovské kontroly. Děti často využívají příležitosti, jak obejít rodičovská pravidla, chtějí být svobodné a užívat si. Bohužel bývají často i naivní a důvěřivé a neumí jednoduše odhadnout podvodné či přímo nebezpečné jednání přicházející z internetu.
  • Informace sdělované v rámci propagace produktů nekopírují často skutečnou kvalitu daného produktu. Prověřujte si, prosím, reklamní informace, jedině tak ochráníte soukromí zákazníka před nástrahami digitálního světa.

Doporučujeme také výsledky testů antivirových produktů od společnosti NSS Labs.


 

Autor je channel sales Manager společnosti Comguard, řídící prodej pro SMB trh a zabezpečení domácích sítí.








Úvodní foto: © Maxim_Kazmin - Fotolia.com

Komentáře