Jak na newsletter: Personalizujte prodejní nabídky

Vedle on-line a tištěné reklamy či propagace na sociálních sítích je zasílání newsletterů jednou z možností, jak se připomenout svým zákazníkům, ale také jak získat nové klienty.

Jak na newsletter: Personalizujte prodejní nabídky



Newsletter je elektronická forma zpravodajství, kterou můžete upozornit na akční nabídky, slevy nebo na nově dostupný sortiment ve svém e-shopu. Také s jeho pomocí můžete podpořit branding obchodu.

Vzhledem k tomu, že jde o jednu z nejlevnějších forem propagace, kterou lze oslovit velké množství lidí, můžete díky kvalitně zpracovanému newsletteru získat za hodně peněz málo muziky. V čem tedy tkví tajemství úspěchu?

Získejte kontakty

Souhlas s odběrem reklamy, a tím pádem i kontakt na zákazníka, lze získat několika způsoby. Nejběžnějším z nich je získání souhlasu při objednávce zboží, do formuláře stačí umístit políčko „Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení“.

Navíc pak budete moci na základě předchozích objednávek přizpůsobovat akční nabídky, čímž zvýšíte šance, že u vás zákazník nakoupí znovu.

Obdobně můžete získat e-mailové adresy, bude-li ve vašem e-shopu podmínkou nákupu registrace. I zde pak můžete nabídky snadno personalizovat a upravovat podle preferencí zákazníka.

Chcete-li nechat zcela na zákazníkovi, zda vám poskytne své kontaktní údaje, či nikoliv, umístěte políčko s možností přihlášení odebírání newsletterů přímo na vaše stránky. Nenásilnou formou, jak získat kontaktní údaje, je také například uspořádání soutěže, nabídnutí slevových kuponů či dalších výhod.

V neposlední řadě máte možnost požádat o kontaktní údaje již při vstupu potenciálního zákazníka na váš web. Některé e-shopy, které využívají tuto metodu, neregistrované členy na své stránky vůbec nepustí. Jd však o poměrně invazivní postup, který zákazníka spíše odradí. Doporučujeme proto zvolit jeden z výše uvedených způsobů.

Co ale platí především: Kontakty získávejte sami, rozhodně je od nikoho nekupujte. Nezískáte tak nic než seznam anonymních e-mailových adres, které vám o jejich majitelích nic neřeknou. Navíc tento způsob obstarávání kontaktů může v některých případech stát na hraně zákona.

Buďte struční a jasní

Kontakty již máte, zbývá otázka, jak s nimi naložit. Do e-mailové schránky některým lidem přistanou i desítky newsletterů denně, měli byste tedy zaujmout na první pohled, aby vaše zpráva ihned neputovala spolu s ostatními do virtuálního koše.

Prvním důležitým bodem je zaujmout hned od začátku. Buďte vtipní, neotřelí, zkrátka jiní, než vaše konkurence (jak vypadá jejich newsletter zjistíte snadno registrací). Chytlavým nadpisem upoutáte pozornost a přesvědíčte lidi, aby četli dál.

Promlouvejte skrze newsletter přímo k zákazníkovi. Poskytněte mu jasné a přesné informace, pro lepší ilustraci se nebojte použít fotky či obrázky.

Dalším významným krokem je personalizace. Jak již bylo řečeno, mnohé vyčtete i z předchozích objednávek. Jednoduché analýzy uděláte i v Excelu. Zákazníky rozdělte podle pohlaví, věku, zájmů, a posléze jim nabídněte zboží, u kterého je reálná šance, že o něj projeví zájem.

Budujte vztah

V ideálním případě získáte o kupujícím s každou další objednávkou nové informace. Získaná data chytře využijte. Popřejte zákazníkovi vše nejlepší ke svátku, k narozeninám mu věnujte slevový kupon, před Vánoci poskytněte výhodnou nabídku na jeho oblíbené zboží, nebo příslušenství související s předchozím nákupem. Zkrátka o něj pečujte, jak nejlépe dovedete. Bude se k vám potom rád a často vracet.

Autor je CEO společnosti  Shoptet.cz.








Úvodní foto: ChannelWorld

Komentáře