Historie a budoucnost ChannelWorldu

V listopadovém tištěném speciálu ChannelWorldu jsem se rozloučil s vámi a částečně i s projektem samotným. Správný čas pro bilancování nastal i v on-line verzi. Jaký byl, je a bude ChannelWorld?

Historie a budoucnost ChannelWorldu



Vážení čtenáři, moje role v pozici šéfredaktora projektu ChannelWorld skončila.

V listopadovém tištěném speciálu ChannelWorldu jsem se rozloučil s vámi a částečně i s projektem samotným. Správný čas pro bilancování nastal i v on-line verzi.

Projekt ChannelWorld jsem pro vydavatelství IDG připravil na podzim roku 2008. Jeho cíle byly od začátku jasně definované – oslovit prodejce, dodavatele služeb a profesionály v oblasti ICT a CE a nabídnout jim služby a zpravodajství z distribučního trhu orientované na zprostředkování obchodních příležitostí, kontaktů a exkluzivních informací. IDG mělo k dispozici silnou mezinárodní značku i profesionální zázemí a na trhu navíc vznikl po ukončení činnosti časopisu Computer Business prostor pro nezávislé zpravodajství z oboru.

Narozen v krizi

Start ChannelWorldu 1. 1. 2009 se ale neobešel bez porodních komplikací.  Narodil se totiž do těžké doby, která pro mnohé stále neskončila a získala si titulkové označení „krize“. Bojovali jsme s ní po svém. Rozhodl jsem se z obsahu vytěsnit přiživování mediální hysterie kolem ekonomické situace a soustředit se striktně na původní cíle projektu, které měly v podstatě čtenářům v boji s „krizí“ pomáhat.

Navzdory tomu, že příjmy českého mediálního trhu v roce 2009 celkově poklesly o likvidačních 35 % (a to jsou jen odhady vyplývající z poklesů prodejů a ceníkové inzerce vydavatelů), ChannelWorldu se začalo dařit. Paradoxně právě krize přivedla na web správnou cílovou skupinu. První investigativní zprávy o krachu distribuční společnosti Konsigna se totiž rozšířily mezi prodejci jako lavina. Podobná situace nastala také později při oznámení insolvence e-shopu Agen.cz.

„Krize“ změnila i přístup mnohých výrobců a distributorů v prezentaci na trhu. Ti nejrozumnější natáhli finanční kanály k podpoře svých prodejních partnerů. Někteří z nich do této podpory zahrnuli také ChannelWorld a patří jim za to mé první díky. Po úvodním měsíci provozu jsme věděli, že dokážeme vydat i dnes tak populární tištěný speciál, a to v (do té doby nevídaném) nákladu 10 tisíc kusů.

Základem jsou čtenáři

V České a Slovenské republice jsme on-line zpravodajství z IT a distribučního trhu cílené na resellery, VAR a další profesionály spustili jako vůbec první. Váš zájem rychle katapultoval web ChannelWorldu na pozici nejsledovanějšího média v této oblasti a přízeň potvrdila i dnes již více než tisícovka ověřených registrovaných uživatelů webu. Mé druhé a nepochybně nejvýznamnější díky tak patří právě vám, čtenářům ChannelWorldu.

Uspěli jsme i v rámci vydavatelství.  S unikátním webovým vyhledávačem distributorů IDG poprvé v historii obsadilo titulní stránku celosvětového oběžníku vydavatelství, který se zaměřuje na popis progresivních řešení a projektů poboček po celém světě. ChannelWorld si našel své místo mezi značkami jako Computerworld, CIO, nebo PC World na lokálním i mezinárodním poli, kde již působí ve více než 15 zemích světa včetně Indie a Číny.

V loňské anketě ChannelWorldu hlasovalo pro „Distributora roku“ přes 500 ověřených prodejců. Letošní anketa ChannelWorld Awards 2010, která umožňuje ocenit také spolupráci s výrobci, tuto hranici zcela jistě překoná.

Pozitivně jsme zapůsobili také na tuzemskou konkurenci, která se inspirovala nejen naším webem, obsahovými a inzertními formáty, ale také aktivním způsobem práce s informacemi. I když to možná ne všichni oceníte, dnes existuje pět samostatných kanálů, kterými se vás snaží různá vydavatelství, případně zástupci distributorů vydávaní za vydavatelství, oslovit. K rozvoji vlastních informačních kanálů se transparentním způsobem uchýlili i někteří distributoři a výrobci. Jde o situaci, ze které těží především ti, kteří potřebují s informacemi z trhu pracovat (tedy právě vy), ale i zadavatelé inzerce, pro které je možnost prezentace novinek v nabídce prodejním partnerům dostupnější.

Jan Mazal šéfredaktorem ChannelWorldu

Příprava každodenního on-line zpravodajství, speciálních projektů a služeb vyžaduje vysoké nasazení redakčního týmu. Novinářská práce nespočívá v přetiskování tiskových zpráv, ale v každodenní poctivé práci s informacemi, navštěvování různých konferencí, seminářů a partnerských setkání. Tak vzniká přidaná hodnota po vás čtenáře, a to je způsob, kterým jsme se v ChannelWorldu snažili pracovat.

Zda jsme svých cílů dosáhli, nechám na vašem posouzení. Dovolte mi ale poslední díky týmu, který se na tvorbě ChannelWorldu podílel a bude v jeho dalším rozvoji dále pokračovat. Jde o vývojáře a online manažery Ousmana Keitu a Aleše Langera, redaktory Jáchyma Kraska, Martina Buchtu a správce produktové sekce Marka Palmu a Filipa Boušku.  Podstatným dílem práce přispěli i mnozí další, ať už jde o tvůrce webu (a jeho mobilní verze) Jakuba Svobodu, nebo pravidelného komentátora Martina Zikmunda.

V neposlední řadě patří díky desítkám dalších autorů i mému dřívějšímu zástupci a (současnému) kamarádovi Honzovi Mazalovi, který si bere po mém odchodu na stranu čtenářů ChannelWorld na starosti. Honza již nyní intenzivně pracuje na rozvoji nových plánovaných služeb a obsahových formátů, takže věřím, že další kvalitativní posun ChannelWorldu opět oceníte.

Honzovi přeji, aby mu jeho profesionální novinářské nasazení vydrželo i pod tlakem doby a vám, vážení čtenáři, přeji krásné Vánoce a především úspěšné obchodování v roce 2011!


Tomáš Punar je autorem a bývalým šéfredaktorem projektu ChannelWorld. Dnes působí na straně svých čtenářů a ve volných chvílích pro ChannelWorld píše komentáře v podobě postřehů z IT trhu.







Komentáře